30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lycklig: oj, förstår att du blir orolig. Har inga tips att ge, men en kram kan jag bidra med i a fall. Kram!
Lycklig: oj, förstår att du blir orolig. Har inga tips att ge, men en kram kan jag bidra med i a fall. Kram!
Men Fio - 22 aug är ju ett så bra datum! men förstår vad du menar
Moppen: jo än så länge rätt bra. Molar i magen och ikväll fick jag plötsligt ont i skinkan. Illamåendet ligger dock i bakgrunden och idag trodde jag nästan jag skulle spy på jobbet, men det gick över för den här gången i à fall
Lycklig: googlade på det med dubbla hjärtslag och det verkar ganska vanligt och oftast helt normalt.
Fann detta på growing people-siten: "Hjärtklappning eller oregelbundna hjärtslag oroar ofta, men är som regel ofarligt. Om någon sjukdom ligger bakom har man nästan alltid andra symtom också."
Lycklig: Jo jag vet att det är Googleförbud, därför tänkte jag att jag kunde googla åt dig
Förstår att du är orolig, men som en skrev, de gjorde extra kontroller för att kolla så det inte var något mer.. Och när de upptäckt något som kanske inte är så farligt egentligen, är de vad jag vet skyldiga att kolla upp det närmare.
Stor kram!
Eva: Usch vilken mardröm.
Drömde själv för någon natt sedan att jag var på ett läger med min man och dotter där Anders Breivik, Oslo-bombaren, härjade. Fast han kunde vara snäll också, då hade han typ jeans och tröja på sig så man visste, men när han hade neongula reflexkläder, då gällde det att hålla sig undan... Burr..
Men man kan visst drömma knäppt när man är gravid.. fast läskigt är det ju ändå.
Ser förresten att det är flera som är på väg ut av tråden.. Spännande!
Eva: hehe.. Neää det finns nog ingen annan tråd, här kan man stanna hur länge man vill
Fio: så där med extraenergi fick jag kort innan förlossningen, det kanske är ett tecken på att något händer snart
Följer med spänning alla som närmar sig resans mål.
Johanna: jag känner redan av mycket hormoner, trots att jag bara påbörjat min graviditet. .
Sitter på tåget och läser om alla underbara syskonkärlekshistorier och de e bara sååå söta. Som Millas " mamma vi kommer och hämtar bebisen nu" Jag sitter ju på tåget och får blinka flera gånger för att inte bli för rörd
Idag fick jag besked från läkaren som gjorde MKP sist att jag fått tid 31 augusti för en första undersökning. Då blir det antagligen UL och fastställning av hur långt gången jag är. UL ser jag fram emot, men samtidigt nervöst att gå igenom MKP igen...
Lycklig: stort lycka till idag!!! Kram!!!
Milla: det är på grund av translokationen som vi får möjlighet att göra det.. Vi skulle också kunna välja att gå för fostervattensprov men i så fall skulle vi samtidigt få vänta längre innan vi vet..
UL är ju en klar bonus
Fio: Det går nog fortare än du anar...
När det gäller mkp - vet att tarmar eller ngt låg i vägen vid första gången sist, men att det rättat till sig till provet... Om moderkakan ligger i bakvägg borde det ju öka risken för att ngt ligger i vägen kan jag gissa, men vet faktiskt inte...
Lycklig: skönt att det inte stegrats och att de följer upp dig med täta kontroller.. Hur länge har du gått nu?
De kollar väl eg allt man kan kolla, men det viktigaste är ju så att inte liten har en obalanserad translokation... Det hade ju Tindra, vår första, och då var vi ju tvungna att avbryta.. Det hoppas jag att vi aldrig behöver gå igenom igen..