Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sen sov de som grisar iaf. H sover fortf, ska duscha först och sen väcka henne tror jag bestämt. Förskoledag idag!

• Piggley Wink

Hormon: H var 3,5 när N kom, då hade hon inte använt sin vagn på ett bra tag. Enda gången jag saknat syskonvagn var när hon bröt foten och inte kunde gå, men då lånade jag en BT av en bekant. Vilket skepp! Jag var inne på Blocket då och tänkte köpa en, men så fick jag låna istället... Jag tror inte du behöver syskonvagn, vi har förresten inte ståbräda heller.

• Piggley Wink

Gravidjacka? Jag hade vanlig jacka fram till ett par veckor före förlossningen båda gångerna???? Sen hade jag makens jacka för att kunna ha bebis i sele/sjal innanför jackan

• Piggley Wink

Norrland: Det finns ett rose som heter Eisberg som är det enda alkoholfria jag står ut med. Free funkar i nödfall, röda alkoholfria är ju gräsliga även om man inte är gravid

• Piggley Wink

Kram Hanya, förresten! Klart du får vräka ur allt här, vi lyssnar gärna.

Dags att byta bajsblöja och lägga N, sista dagen som föräldraledig Imorgon börjar skolan!

• Piggley Wink

Det känns skrämmande att börja skolan igen, hjärnan känns inte helt med . Har börjat läsa veckans litteratur idag. Ser iofs fram emot att slippa kånka runt lilla tjockis-N Min skräprygg är riktigt risig nu, äter massor av tabletter men har ändå ont jämt

• Piggley Wink

Ela: Ryggen blev mycket bättre av op, men den tål inte att kånka runt på N... Jag hoppas den blir bättre av att hänga i skolan istället.
    Har inte E storasystrar som kan hjälpa till vid trösklarna? N ränner runt med läragåvagnen, men han kan inte svänga så H får rycka ut och hjälpa honom

• Piggley Wink

Och jag som lever utanför IVF-bubblan och lever på studiebidrag (och maken såklart ) tänker genast på vad man istället skulle kunna köpa för 900 kr.... För att inte tala om 100.000. Det är ju verkligen helt hysteriskt mycket pengar. Då hade vi inte fått ihop det med mina heltidsstudier, jag är så glad att våra barn kom ändå! Håller helt med dig om att det är konstigt att vårdreglerna inte är lika i hela landet!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8