Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kramar Barba, jag har inga erfarenheter så jag instämmer i övrigas inlägg. Både att ta upp det på terapi och att skapa målbilder tillsammans. Målbilderna tilltalade verkligen mig, men å andra sidan så pratar vi mycket om hur vi vill ha det och vad vi ska göra för att båda få göra saker vi vill men att det ändå inte går ut över relationen eller barnen. Vi har ju mycket saker på gång, både våra hobbies, våra djur och vår renovering/tillbyggnad av huset så det krävs rätt myket samordning.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Anna: Måste bara fråga hur din gullkornsallergi uttrycker sig? Vad är den korsallergi med? Båda våra barn blir ju dåliga i magen av fullkorn, funderar om jag ska spana efter fler symptom...

• Piggley Wink

Hormon: När jag fick jätteont i samband med sd fick jag åka in på koll (v 25-28 ca), men allt var ok förutom att tappen var kort. Någon månad senare när jag tagit det lugnare var tappen längre igen. N kom 6 dagar före bf, men det var en del strul innan

• Piggley Wink

Hahaha, jag skulle ju bara kika in för att fråga Noi hur planlösningen blev, men jag ser att Ela hann före

• Piggley Wink

Lena: Se till att få kolla öronen innan kvällen. Ingen i familjen ska behöva vara sömnlös om det enkelt går att åtgärda! N hade öroninf i höstas och han var och kunde inte sova

• Piggley Wink

Hej Mirmis!

Lena: se till att få träffa en läkare! Jag brukar tänka att om det varit hunden/ hästen / katten så hade det varit ett djurskyddsärende om inte veterinären tar emot/ jag åker dit om de har då ont. Då får bannrmig läkarna ta emot. Sist var de tveksamma men få berättade jag att storasyster gick två dagar utan att klaga med bruten fot. Varför ska jag då inte åka in om de säger att de har ont? N hade öroninf och fick penicillin... H hade öroninf i höstas men det enda som märktes var att hon hörde dåligt.... Ingen gnällig tjej där inte!

• Piggley Wink

Lena: Vad jag ville säga med mitt röriga inlägg igår var att det är svårt att veta med de små barnen. Gnäller de över ingenting eller gnäller de bara när det verkligen är nåt? Jag tycker det verkar jättekonstigt att de inte vill ta emot er, kanske var du för lugn när du beskrev symptomen? Jag tror de bedömer efter den ringande förälderns stressnivå

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8