30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Öroninf och penicillin
Öroninf och penicillin
Köttfärs i tidigare inlägg skulle alltså vara körtelfeber...
Ja köttfärs känns ju inte riktigt logiskt i sammanhanget . N verkar må bättre redan, han hälsar att Amimox smakar mums!
Johanna: Men visst är det så att halsfluss och scharlakansfeber är samma bacillusk? Olika individer får olika sjukdomar av den bara och halsfluss behöver ju inte vara så illa...
N är som en ny unge! Har sovit helanatten och är GLAD! härligt!
Hittar inte den tråden bland mina favvosar, vet att jag varit där ju
N hälsar att det finns ett stort problem med att gå nerför trappan med rumpan först. Om man egentligen bara vill ha tag på Lisebergskaninöronen som ligger på nästa trappsteg så åker de ju ner ett trappsteg varje gång fötterna kommer ner ett trappsteg. Man får alltså inte tag på dem förrän man är hela vägen ner
Grattis!
Här blev det fisksoppa igår med vad som fanns i kylskåpet och frysen. Lax och torsk, räkor, morot, lök, vitlök och tomatpure. Vatten, fiskfond, grönsaksfond och grädde. Tomater hade vi ju, det ska jag prova nästa gång. Lade i lite cayennepeppar när jag fräste löken, det blev supergott!
Hormon: Visst är det syra i tomat, man ska ju ha tomat eller citron i gjutjärnsgrytan för att den ska fälla ut så mycket järn som möjligt i maten.
Spännande var ordet Barba!