• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena - Imorgon är det Biggest Loser på fyran! *förväntansfull*

• asap

juni - Sköna besked från spec-mv. Det verkar som att du fått många bra svar. Otäckt med ont i magen, dock! Försök att ta det så lugnt det nu går som högskolestudent/småbarnsmamma.

Lena - Kakor!? *Lystrar som kakmonstret*

• asap

Grattis Sparken!! {#emotions_dlg.flower}

Minimalla - Tänk att det redan har gått ett år. Gråter Låter som att ni haft en fin dag för Lilly. Kram!

• asap

juni - Barbazoo lär det väl vara, med alla hästar och hundar ni har omkring er.

Lena - Hoppas det gått bra på dagis idag och att lilltjejen får vara feberfri nu.

• asap

Lena - Skönt att det såg bra ut hos bm. Snart bara en månad kvar, ju! (Varför går andras graviditeter alltid på typ 5 min? Jag vet ju att det var mycket längre när jag själv var gravid.... )

• asap

Lena - Usch så jobbigt och besvärligt allting... Tycker också att det låter som en bra idé att testa spjälisen igen, och så tycker jag att det är mer eller mindre obligatoriskt att pappan - i egenskap av den som inte föder barn - tar nätterna med storasyskonet inför och efter ankomsten av nästa barn. * Nickar beskäftigt*

juni - Funderade jättelänge på om att "få Skåne ur världen" är någon sorts talesätt som jag har missat tills jag kom på att skane nog ska vara saken...

• asap

Jag tänkte att jag kan bjuda på Gustavs tredjenamn i alla fall: Arne! Det är efter min farfar och jag kan tycka att det är lite fint på en liten kille, faktiskt. Annars gillar jag Gunnar (ger också Astrid Lindgren-vibbar), men det var ingen hit hos maken. (Gustav var för övrigt det enda namn vi båda tyckte var ok, ni vet sådär med en axelryckning och ett "tjaa, det är ju ganska fint.." och så blev det. )

• asap

Lena -
    Kan avslöja att en anledning till att Gustav inte fick heta Gunnar är att maken kommer från Eskilstuna, och Gunnar gör sig faktiskt inte så bra på den dialekten...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8