• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Noi - Wow, en massa skoj i "pipe-line". Härligt.

Pyttis - Eller vara sjuk själv och ta hand om två friska barn som maken min har gjort idag! Det ska han få slippa göra om när jag har kommit in i jobbet och känner att jag kan vara hemma ibland också. En månad idag sedan jag började.

juni - Du kanske ska börja förbereda dig på en rask andra förlossning? Min första var som din, startade runt 9-10 på tisdag morgonen, var på förlossningen vid 12 och kl.15 var det klart. Vi hade inte heller övat ett enda andetag i förväg, eller gått några andra kurser för den delen, det gick fint ändå.
    Andra gången var det som bekant inga känningar förrän vattnet gick, en kvart senare satt vi i bilen på väg till förlossningen. Jag var beredd på att få åka hem igen, men ville ändå att de skulle kolla iom att första gången var snabb för att vara en första förlossning. Och tur var väl det, för jag stod och skulle få mitt blodtryck taget av sköterskan i intagningsrummet när jag började krysta och hann nätt och jämt få in en barnmorska i rummet innan G låg på min mage, 45 min efter att vattnet gått hemma i tv-soffan.

Lena - Nää, undvika sötsaker när man har blodsockerfall? Låter helt avigt.

• asap

Igår kväll fick mina barn en ny kusin! Makens syster med fästman susade in till sjukan och tryckte fram pojke nr 4! Nu har de alltså fyrtal i gossar, födda -05, -06, -08 och -10. Fullt hus.

• asap

FB - Vad skönt att liten har vänt sig rätt!

Marge - Jag med. Min syrra hade dessutom kryckor under en hel termin när hon hade vajsing med ett knä. *aaaavis!*

Ang. de 4 pojkarna så är de världens finaste, så välartade - ja. Men tysta och lugna - not so much... Andra pojken har en hyssbok som är längre än Emils, ingen förstår var han får alla idéer från. Tex göra "cement" inne i badrummet med kattsand, frigolit i småbitar och vatten. Eller som när han bestämde sig för att kissa på pappan som stod och grävde i ett dike. Eller när han tog leksaksmotorsågen och "avverkade" familjens julgran. 

Och Ela - Ledsen att behöva säga det, men det var faktiskt en liten miss-hap att det blev en fyra.

• asap

Pyttis - Ja, vi har sagt det många gånger - tänk när pojken är stor och kan använda den där kreativiteten till något "nyttigt" istället. Han kan bli något stort.... Gäller bara för familjen att härda ut till dess.

Lena - Puh! Jag tror minsann jag fick en släng foglossning och sammandragning av att bara höra om allt du har haft för dig idag, och då är jag inte ens gravid.

Milla -

• asap

Jag kom förresten på att alla fyra pojkarna kommer vara tonåringar samtidigt en period. Vad tror ni om familjens matkonto under den tiden?

• asap

juni o Sara - De bor på landet, så det blir kanske egna kor..? Eller en tankbil uppställd på gården. Tror inte det finns någon speciellt lämplig cykelväg till ngn affär, annars var ju det en bra tanke - att de får handla själva.

Tilda - Välkommen! Hmm, minns inte ngn skillnad. Tror att jag upplevde båda gångerna rätt lika, men det var så länge sedan nu att alla detaljer har bleknat i minnet...

• asap

juni - Grattis till en lyckad titt på bebisen!

aigee - Nektarin är ju smaskens. Kan tänka mig att det var lite kladdigt.

Lena - Ett "v.20" ploppar upp i mitt huvud, men jag kan inte svära på att det stämmer. Jag fick det inte på UL, utan från bm på MVC.
    Blä för svärmor. Och svamp. Som kommer oinbjudna sådär.

Glad midsommar på er alla härinne också! 

• asap

Lena - Stora kramar till dig!! Förstår att du är ledsen och mår dåligt. Jag har inga tips att komma med, bara virtuella kramar, vilket inte är så mycket att komma med eg.

• asap

Milla - Det är väl jättebra att du har två brancher att välja på när du söker jobb, och ett jobb är ju bättre än inget jobb även om det inte råkar vara i den branch du önskar helst. Jag tror nog att maken din också tycker så egentligen, men det är väl bara så att alla (inte minst du själv) hoppas på att det skulle bli ett ingenjörsjobb ändå. (Du ser att jag har lätt att sätta mig in i problematiken, undra varför.. ) Och de kan verkligen vara urklumpiga på att uttrycka sig ibland, ens närstående. Menar väl men blir så fel.
    Håller tummarna för lycka och framgång i jobbsökeriet, oavsett vad det nu blir!

• asap

Lena, Ela och Minimalla - Grattis och tack för att ni delar med er av alla fina rapporter.
    Dessutom:
    Minimalla - VA!? Nästa vecka? Var det inte typ igår han blev till...?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8