30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Noi - Wow, en massa skoj i "pipe-line". Härligt.
Pyttis - Eller vara sjuk själv och ta hand om två friska barn som maken min har gjort idag! Det ska han få slippa göra om när jag har kommit in i jobbet och känner att jag kan vara hemma ibland också. En månad idag sedan jag började.
juni - Du kanske ska börja förbereda dig på en rask andra förlossning? Min första var som din, startade runt 9-10 på tisdag morgonen, var på förlossningen vid 12 och kl.15 var det klart. Vi hade inte heller övat ett enda andetag i förväg, eller gått några andra kurser för den delen, det gick fint ändå.
Andra gången var det som bekant inga känningar förrän vattnet gick, en kvart senare satt vi i bilen på väg till förlossningen. Jag var beredd på att få åka hem igen, men ville ändå att de skulle kolla iom att första gången var snabb för att vara en första förlossning. Och tur var väl det, för jag stod och skulle få mitt blodtryck taget av sköterskan i intagningsrummet när jag började krysta och hann nätt och jämt få in en barnmorska i rummet innan G låg på min mage, 45 min efter att vattnet gått hemma i tv-soffan.
Lena - Nää, undvika sötsaker när man har blodsockerfall? Låter helt avigt.