• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malinkatarina - Vad mysigt ni hade det igår! Hoppas magen blir bra snart.

Emsters mamma - Haha, läppglans före 7 en söndagmorgon, avancerat!

juni - Det är inte riktigt samma känsla med smaklösa Denniskorvar - om än grillade. Godaste grillsalsan till er som inte har magkatarr : Köp färdig sweetchilisås och hacka i rödlök och nektariner. Mmmmmums!

• asap

Milla - Alltid härligt att upptäcka att ens 1åring lärt sig att ta sig till nya nivåer...

• asap
    Milla C skrev 2010-04-25 17:37:22 följande:
    Någon som läst i "fått"-tråden?
    Usch!
    Jag blev helt iskall när jag såg ditt inlägg och tänkte att det var ytterligare ngn 30+are som förlorat sitt barn, så jag får väl erkänna att jag blev aningen lättad ändå, men FY! så hemskt.

Lena - Det kan vara rätt trevligt när man får oväntad tid över sådär, fast trist att vännerna var sjuka, förstås.
  • asap

Någon (som jag inte känner) hade förlorat sin sambo i någon plötslig insulinchock/hjärtinfarkt. Så nu är hon änka och barnet faderslöst.

• asap

Oj, jag menade inte alls att vara så okänslig ang. Istapp förut, men jag har inte stött på henne förut och hade glömt vilket nick det var när jag skulle berätta för Pyttis. {#lang_emotions_embarassed}

Vår tomt är öppen åt alla håll, skitjobbigt! Bara små häckgrejer som är plättlätta att plöja igenom för G.

• asap

Lena - Ja usch ja, jag tänker på den där stackars pappan som backade över sitt barn. Det gick förmodligen inte så fort, men det räcker ju ändå till.
    Vi har väl ändå tur här, för det är en cykelbana man kommer ut på från baksidan och på framsidan har vi faktiskt staket förutom vid infarten, men vi bor vid "vägs ände" så de enda som kör här är vi som bor här (4 hus) och alla har bra koll då det bor många små rymmare i området.

• asap

Ela - Ett stort och HÄRLIGT steg när alla sitter tillsammans och sköter sin egen mat. Jag minns när det hände med Gustav, han var också ca 10 månader och vi åt blodpudding. Första lunchen på lång tid som jag fick i mig i någorlunda lugn och ro.

Fredrika - Med 10 veckor kvar måste ju bebben ha tid att vända sig, konstigt att börja prata förlossning redan. Hoppas du får lugnande besked idag.

Sparken - Wow, vecka 22! Mer än halvtid redan!

Ang. sömn så har jag inte så många tips för här får vi ofta väcka barnen vid 7 när det är dagis. De kan vakna av sig själva ibland också, men ytterst sällan före 6.30. På helgerna när ingen är vaken och stör dem kan vi alla sova till 8.
    Men jag har ett annat problem och det stavas m a k e n. Kan ingen lära människan att inte väsnas så mycket! Ska man behöva bli väckt av sin man före 6 när barnen ändå snusar och sover då? Det slamrar och skramlar och smäller i dörrar och snyts i näsor...

• asap

Lena - Man kan ju dricka filen också. Passa dig noga för att sörpla bara.

FB - Skönt att allt såg fint ut idag.

• asap

Lena - Vilken jobbig sits du är i på jobbet! Svårt att veta också hur mycket möda man ska lägga på att fixa det när man snart ska vara hemma igen, kan jag tänka? Hoppas det löser sig ändå.

juni - Fy för sådana kvällar. Maken borta igen? När skulle han börja sitt nya jobb?

• asap

Fia - Grattis till fint resultat!

juni - Jag har tack och lov varit förskonad från den där extrema gravidtröttheten, men det kanske har att göra med att jag alltid annars är så trött ändå.. Men min svägerska beklagade sig just över tröttheten när jag pratade med henne i veckan, och hon har bara 6½ vecka kvar tills bebben ska komma. {#lang_emotions_undecided}

Lena - Mina idoler Trinny och Susannah (aka stilpoliserna) har tipsat om att man ska se till att vara snygg i håret och sminkad etc. innan man ställer sig i provhytten, annars hittar man inte mycket som passar. Bättre lycka idag, hoppas du känner dig lika snygg som du säkert är!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8