30+ som väntar/har fått syskon, del 8
malin - Sweeet memories.. Själv räknar jag då inte med något annat semesterragg än maken jag har med mig.
Lena och Sara - Jag lämnar rapport när vi kommer tillbaka.
malin - Sweeet memories.. Själv räknar jag då inte med något annat semesterragg än maken jag har med mig.
Lena och Sara - Jag lämnar rapport när vi kommer tillbaka.
Lena - Absolut! Det finns inte en svettig strandraggare eller rödnäsad chartersemesterfirare på denna jord som kan mäta sig med maken. Jag håller så gärna tillgodo med honom.
..och hoppas förstås få hångla en del...
juni - Haha, "tårtan till festen"
Lena - Trist. Det är det enda man kan vara säker på som småbarnsförälder - det blir ju aldrig som man har tänkt sig/planerat för.
juni - Är det imorgon hon fyller? Grattis i förskott till H!
Kan tro att amerikanerna var lyriska, vem hade inte varit det! Jobbigt att pelikanerna kommer och förpestar ert paradis bara, men så är det när man bor fint.
Nu är nästan allt packat och tidigt imorgon bitti bär det av! Hej då på er, ha en bra vecka tills vi hörs igen!
Hola! Visst var det väl här jag skulle avlägga rapport?
Vi har haft det så otroligt bra på Mallorca att vi satt och hoppades på ett litet askmoln som skulle kunna förlänga vistelsen någon vecka...
Jag orkar just nu varken med att läsa bakåt hur er vecka har varit, eller dra några detlajer från resan, så jag gör kanske ngt försök att vara mer utförlig imorgon istället. Man blir trött av att vara på resande fot, ju. Trött men nöjd.
Till skillnad från Ela så tycker jag att steget från 1 till 2 barn var mycket större än från 0 till 1. Med bara ett barn var det en ganska lugn tillvaro, jag minns en massa pyssla/slappa-tid som jag inte alls hade andra gången.
Däremot så kan jag säga att livet med 2 barn var lättare än livet med 1 barn och en stoor mage! Allt blev enklare bara magen var borta.
Förresten så väntar vi med spänning på att makens systers fjärde barn ska komma, bf idag! Kul med en liten bebbe i släkten.
Här kommer semesterrapporten:
Hotellet låg 0m från stranden, bara att öppna en grind så var man där. På hotellet fanns både en stor pool och en bra barnpool. Vi varvade lite, vi var ju med mina föräldrar och med min systers familj, så vi kunde dela på oss en del när något barn ville bygga sandslott och något annat ville simma i poolen med armpuffar på. Dessutom fanns det lekplats på hotellgården, som var inhängnad (Yey! Ingen snart 2-åring som kunde rymma. Förrän i slutet av veckan då han hade lärt sig öppna grinden ) så de kunde gunga och klättra emellanåt också. Alldeles lagom behagligt varmt, även i vattnet. Och en massa roliga och intressanta saker för Gustav (som går under namnet ingenjören ) att inspektera och kolla på. Flera andra lekplatser låg inom en liten radie, överlag var det vänlig och behaglig stämning, all restaurangpersonal vi stötte på var superbra med barnen. Tex vill de ju ofta ge klubbor och liknande när man betalar notan (och sprrrit till de vuxna förstås) men de smög fram dem och frågade oss föräldrar om det var ok innan de visade barnen.
Nu tillämpar vi vit vecka, inte bara vad gäller cerveza grande, utan även snacks, glass och efterrätter. Det har varit en vecka av överflöd på den fronten.
aigee - Japp, man kan få två nöjda sovisar på raken. Så det kan du gott fortsätta att hoppas på.
Ela - Hur mås det idag då?
Lena - Apartamentos Sofia:
www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Spanien/Mallorca/Alcudia/Accomodations/Pages/Sofia.aspx
Ela - Spike är väl ett namn på riktigt?
Fredrika - Jag tror man vinner massor bara på att ha varit med en gång förut, kanske behövs inte samma förberedelser?
Ela - Naej, kanske inte Spike ändå.. Ni har ju ett tag till på er att fundera.
juni och Lena - här blir det inte barnfritt bara för att man bygger, Gustav kan nosa sig till en verktygslåda på lååångt håll, och när han väl har hittat den går det inte att få honom därifrån. Så man får snällt bygga med ett barn vid sin sida.
Ang. förlossningar så hade jag ju likt Noi en raketvariant andra gången, så det hade nog inte spelat någon roll hur mycket förberedelser jag hade haft. När man inte är på förlossningen mer än 15 min innan så hinner man inte med så mycket mer än att just krysta ut ungen.