30+ som väntar/har fått syskon, del 8
juni - Vad bra att det löste sig! Hoppas ni har sovit gott inatt.
juni - Vad bra att det löste sig! Hoppas ni har sovit gott inatt.
Jag vet inte vad som hände - helt plötsligt är vi lite ikapp på jobbet och har ett par minuter att hämta andan på! Fantastiskt.
Har bara skummat lite på sista sidan, hoppas allt är bra med alla.
Cissi - Skönt att ni kollar upp sammandragningarna, hoppas det inte är någon fara!
Ela - Oj, så tungt med ensamläggning ikväll. Hoppas på medgörliga tjejer ikväll då.
Jag vet vad du menar med att fysiken inte är på ens sida, det är väl en annan sida av det jag ser just nu med illamåendet. Maken sade igår att han längtar tills det går över så att vi iaf kan dela på springandet om kvällarna. Dagisdagar sover nämligen G middag, och då blir det en helt annan aktivitet på kvällen. Annars slocknar han som ett litet ljus när klockan slår 19.
juni - Lillebror är ju så ny ännu, ge det lite tid så kommer H också in i den nya situationen. Har lillen ngt namn än förresten?
Lena - Nej usch och fy! Kräksjukan är också min stora skräck, det är hemskt! Jag vet inte om så små barn som er Ville kan få kräksjukan, men om de får det så blir det kanske ganska lindrigt? Ida var magsjuk första gången då hon var 6 mån och hon var inte alls så sjuk som maken och jag.
Mini - Så mysigt med snölek!
juni - Fint! Ett kusinbarn till maken heter Nils och där sade föräldrarna till alla att han ska (får?) inte kallas Nisse. Nils kusin som var 3 sade då: "Men då kan vi kalla honom Nilsen istället. Eller Gunnar."
Lena - Fick ni en nässug från BB? Vilken service! Jag tycker den funkar bra, men nackdelen är att barnen (våra iaf) blir fly förbannade av att bli snorsugna.
Hoppas alla sjuka barn mår bättre idag!
Milla - Egentligen är det kanske inte så juligt, men det fanns skagenröra och röktlaxröra på julbordet jag var på förra veckan. Går ju att göra gluten o lactosfria små förrättsmackor av det. Annars skulle jag kanske satsa på något omelett/äggaktigt. Kanske små portionsomeletter med svamp eller räkstuvning, typ. Svampomelett brukar väl också vara på julbordet?
Milla - Kom på blinier, www.tasteline.com/recept/blinier
Ela - Förstår att du blir galen, men själv måste jag säga att det är lite spännande! Undrar just när du tänker titta in igen, och vad du har för nyheter att dela med dig av då...?
Milla - Vad blev det för förrätt egentligen?
Lena - Ja, vart tar tiden vägen? Håller med om att det var alldeles nyss du fick din lillkille. Själv är jag i v.16 redan, tror jag. Hur gick det till?
Ela - Hoppas ni andra klarat er från smittan!
Illamående, ja. Det har varit väldigt snarlikt alla tre gånger för mig, och jag har ju som bekant en av varje sort hittills, så inga ledtrådar om vad det är för filur i magen den här gången. Och svägerskan som har fyra pojkar mådde "normal" illa första gången, värre andra, inte alls tredje och grönjävligt fjärde.
Ela - jag blir alldeles gråtig när jag läser om T och hur du beskriver det. Så sant! Ni kommer ju komma in i det nya, det vet du. Men att T kanske reagerar mer än R är egentligen inte så konstigt - nu är hon ju så stor att hon fattar vad det innebär på ett annat sätt än R, och även om hon inte har något minne av att vara ensamt barn i familjen så har hon ju så länge hon kan minnas bara haft R som syskon, och det vet hon ju hur det är. Men hur blir det med en liten bebis där hemma, det måste hon ju få tid på sig att greppa. Sömnbrist och hormonpåslag hos dig gör kanske att du förstorar det lite också, hoppas ni får lite mer vila och känner att läget är under kontroll.
Att jag blir så ledsen kan ha att göra med att jag inte träffat mina små sedan i söndags och nästan längtar ihjäl mig efter dem. Som tur är så har det börjat sprattla lite i magen på senare tid, så jag behöver inte känna mig helt ensam.
Namn förresten - inga estniska namn som lockar? Hur klingar Lembit?
Men det här med att vara gravid alltså - jag har just druckit en liter mjölk. Bara sådär. Jag skojar inte, flärpen från när jag öppnade paketet för en stund sedan ligger här, och paketet står tomt bredvid. Kände mig törstig och sugen på mjölk och på den vägen är det. Nu känner jag mig otörstig och proppmätt istället...
Puchahontas - Jag minns inte om jag var så begiven på mjölk som ammande, men att jag är det som gravid och har varit så alla tre graviditeter minns jag. Ska strax iväg och handla mer.
Jag är också rätt säker på att detta är sista gången som gravid, men jag har inte frossat något i grav. för det. Tycker inte att jag hinner! Livet pågår ju för fullt runt om med heltidsjobb och hus och hem, kan inte fatta att jag snart är halvvägs redan! (vecka 18)
Tilda - Så jobbigt det är med sjuka barn, hoppas hon är piggare idag!
Cissi - Håller med om att det låter som en trist nyårsmeny, men det viktigaste är ju att få må bra igen. Hoppas det hjälper!
Pyttis - Vinka när ni passerar här idag!
juni - Vilket bra rekord att slå!
Bästa restaurangen här i krokarna har en laxcarpaccio som är så fenomenalt god. Jag har bara ätit den 4 gånger kanske, för vi kommer inte iväg på dyra lyxkrogar så ofta, men jag kan drömma om den där carpaccion. Mums!! Hummer är dock inte helt fel det heller. Och champagne! Men det hoppar jag över det här nyåret. Ska köpa Trocadero istället..