30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Knase - Kram! Allt blir ju också 100 ggr värre när man dels är ensam med barnen och bara inte kan lämna över till någon annan när man kokar över, och dels när man är nygravid med allt vad det har med sig. Bra plan att kalla in pappa för lite stöd nästa gång du ska vara ensam med kidsen.
Ela - Så härligt det lät när du skrev hur bra du mår! Jag längtar tills jag kommer dit, just nu är dagarna en kamp för att orka ända i mål med jobb och barn och mage.
juni - Förstår att du blir ledsen och arg när hon ritar överallt, men jag håller med Ela - vissa har det bara i sig och andra inte. Du minns kanske kusinen här som har en hysslista längre än Emils, han kommer på sånt som ingen annan skulle få för sig. Det är jobbigt nu, men när de blir äldre och kan använda kreativiteten på något bättre sätt kommer ni vara glada åt den egenskapen.
Vår Gustav är också mer för bus än Ida, som typ aldrig gjort något otillåtet. Häromdagen kom Gustav och visade att han blödde på tummen. När vi plåstrat om fick han visa vad han gjort sig illa på - det var en glödlampa han skruvat ur en vägglampa och som nu låg i kras på mattan. Läskigt när han ger sig på elgrejer och sådant, det kan ju vara livsfarligt! Det verkar inte hjälpa att prata allvar med honom heller, just den där lampan har vi sett honom fingra på förut och har alltid sagt ifrån på skarpen och berättat att det är farligt. Men det var visst bortglömt den här gången.
Vad gäller magar på jobbet så hade jag aldrig kunnat vänta till efter rul med att berätta - då var det ju redan en rejäl gravidmage. Jag är typ i v.22-23 nu och nu har poletten trillat ner hos samtliga, fick kommentarer från de sista tre kollegerna förra veckan. Men jag har ett sittande jobb, så det är många som mest ser mig vid skrivbordet, och då dröjer det länge innan det syns tydligt.
Dock kan jag inte påminna mig att magen syns tidigare nu eller förra gången jämfört med första. Vad jag minns så fick jag koppla gummisnodden i jeansen i ungefär samma vecka alla tre gångerna.