Inlägg från: Kusin Knase |Visa alla inlägg
  • Kusin Knase

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Just ja, Lycklig, vad konstigt att du inte hittar färgglada fina kläder på KappAhl och Lindex! Jag har hittat alldeles för mycket där ... på rea och allt. Varit jättejätteduktig dock och låtit bli att köpa nåt nästan helt! *stolt*

Däremot har jag fått ta emot en jättekasse (haha, jag skrev "jättelasse", vad läskigt! ) kläder i stl 44--50 av min bror och svägerska -- iih, minikusinerna har ju haft dem, och även stor-A hade dem när hon föddes!!! Vi var själva också tvungna att gå ut och köpa lite prematurkläder till henne, för stl 50 såg inte kloka ut på henne de första två veckorna iaf. De är ju så små så det är inte klokt, vilka minikläder!!!!!!!!!!! Och mössorna??!! Ser inte ut att kunna gå in en apelsin i dem ens, snarare en mandarin! (Rätt skönt att se faktiskt, hehe.)

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
  • Kusin Knase
    ilja73 skrev 2011-08-07 21:36:26 följande:
    Knase:
    Jag har kommenterat FL-brvet i bloggen.
    Ang flytningar så har jag haft jättemycket vita/gula flytningar hela graviditeten. Jag har iofs inte märkt av att de ökat men å andra sidan har det varit så mycket hela tiden så det märks kanske inte. Jag tror iaf inte att jag kommer kunna märka när slemproppen går om den inte är blodblandad.

Knase igen:
    Ja jag vill inte heller att O ska behöva se mig gå omkring här hemma och ha ont och hålla på. Hoppas bara att fl går hyffsat fort så han slipper vara hos mormor och morfar hur många dar som helst.

ego:
    Häromdan satte vi upp spjälsängen i sovrummet och det första O sa när han såg den var "Bebis sova här". Tänk att han dels förstod att det är en bebissäng och dels har förstått att det kommer komma en bebis hit. Han är så smart min lilla pojke <3         

Såg det! Tack!

Jag kan inte minnas att jag hade så här mycket flytningar senast, men jag hade kanske inte svamp typ oavbrutet heller, även om jag kommer ihåg att jag hade det jättemycket när jag skulle föda och var jättenervös över om det skulle svida och bränna jättemycket -- svaret blev att det inte alls kändes och att det gick över iom förlossningen! Så det är ju jätteskönt att veta att det kan bli så. Jag undrade om slemproppen gick förra veckan minns jag, men tja, vad vet man ...

Hur ser planen ut, ska du ringa hem din man när du får värkar och sen ringa mamma och pappa så de kan hämta O?

Gos-O, vad klipsk han är! Hjärta
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
  • Kusin Knase

Sara, Knase är här och mini-Knase kvar i magen som böljar runt för fullt!   Har varit på massa ul och undersökningar idag och är hur slut som helst. De vill dubbelkolla bebis hela tiden eftersom han är så liten men han mår hur bra som helst, flödet är bra och fostervatten finns det -- samtidigt som personalen konstaterar det varenda gång så förundras de över att jag ändå måste komma tbax dit. Men den här gången var väl den sista. Bebis väger redan mer än jag gjorde när jag föddes: vikten uppskattades idag till 2,5 kg -- och det kan väl typ räcka?! Nä, 2,8 ska man väl upp i för att få komma till patienthotellet istf BB har jag för mig, så OK, nån vecka till kjan han få stanna. Dessutom är nästan hela släkten bortrest den här veckan, så det skulle verkligen passa bättre om han höll sig kvar ett liiitet tag till. Jag missar förresten mormors begravning 50 mil norrut nästa helg, inte kul alls.

Suuuuperidé om att skicka henne till en skola! Min bror är ju dessutom gymnasielärare, om än inte i tyska, så han borde ju kunna vara en bra kontakt. Ska prata med honom. Eh, och kanske au-pairen.   Tack!!!!

• Kusin Knase

Johanna, ojoj, förstår att du verkligen fick nåt att grubbla över!

Heja Fios bebis!!

Tack för tankar men hur trött jag än är på detta så vore det så mycket mer praktiskt om min bebis höll sig till iaf i början av nästa vecka: Den här veckan är nästan hela släkten bortrest på olika håll (och jag missar mormors begravning 50 mil norrut på lördag, har jag sagt det? Gråter) och den kanske är lite för liten än så länge för att jag ska få komma in på patienthotellet -- annars blir det BB -- och inte minst så känner jag mig själv inhte riktigt hundraprocentigt redo än, måste läsa lite fler böcker och andningsträna lite mer ...........

Dock har jag lite föraningar om att bebisen antingen kommer att vilja komma ut ikväll/inatt (bara för att darling sover på konferens för sista gången på länge) eller just på lördag när begravningen är.

Blev en aning stressad iaf av en bm på spec-mödravården igår som sa att jag absolut inte får vänta tills värkarna blir regelbundna, för då kommer nog bebisen direkt -- jag ska ringa fl och åka in så fort jag känner nåt skumt. Problemet är att det gör jag redan nu flera gånger om dagen! Gah. (Känner nåt skumt alltså, inte ringer och åker in, nån måtta får det vara.) Ja, pga min GBS främst så hoppas jag verkligen att jag hinner in och slipper föda hemma.

• Kusin Knase

Grattis Evasha!! Åkte förbi patienthotellet idag och vinkade, såg du mig!   Vad härligt att allt gick så smidigt.

• Kusin Knase

Evasha, jag garvar på mig!  Och jag blir sugen på att återse patienthotellet faktiskt. Förutom att jag hade gräsligt ont efter att ha blivit felsydd, så att jag inte kunde sitta, har jag inga dåliga minnen därifrån. Jag låg bara och ammade och amade, darling fick gå ner och hämta matbrickor till mig. Jag kunde inte tänka mig att beblanda mig och mitt sköra lilla barn med allmänhet inne i en restaurangmatsal, inte heller ens lägga henne i den är läbbiga plastbaljan -- hon var _på_ mig dygnet runt (utom när jag gick på toa och duschade). 

Ang amningen så låg hon ju och ammade i ett sträck i fyra timmar när hon kom ut (visade sitt rätta amningsbesatta jag redan där), där låg jag på britsen i alla regnbågens färger och fick inte ens duscha ... När mjölken väl rann till på allvar på natten på patienthotellet och brösten var enorma och fyrkantiga som ett par kylskåp blev jag så panikslagen att jag ringde på hjälp och på allvar frågade om de var på väg att sprängas!     Tänk att t o m darling tillät mig att göra det, han var nog också lite rädd för det ...

Status idag: lugnt, men rätt kraftig mensvärk hela kvällen och halva natten inatt ...............

• Kusin Knase

Hoi hoi, här är jag. Händer inget förutom en massa mensvärk lååångt ner i magen (blygden) men det har jag ju haft i flera dagar. Fullt upp minst sagt med fullt hus, darling ledig över helgen och dessutom i ett par veckor för inskolning av sonen, svärmor här, fortfarande inkörsperiod med au-pair som nu dessutom har influensa -- och de två små är illbattingar, minst sagt, som nu behöver dagis!!!!!!!!!!! Börjar på tisdag, puh!!!

Nån som kan förklara "mensvärken" rent fysiologiskt förresten? När jag har mens har jag inte ens ont på det viset numera, det sitter i svanken vanligtvis.

Läser, läser, läser Att föda barn utan smärta, världens bästa bok!!!

• Kusin Knase

Ey, jag är också fortfarande här. Segt för dig, Fio!! Hoppas verkligen det kommer igång snart.

Jag är också så där less, Fiji, jag har en massa skumma känningar hela tiden och tror fortfarande att de räknat ut BF helt knasigt ... Hoppas föda imorgon faktiskt -- förra gången födde jag en dotter på min mammas födelsedag, visst vore det rättvist att föda en son på pappas födelsedag imorgon?!

Annars är jag så lättad och glad idag, har rapporterat rätt utförligt i Samlingstråden om barnens inskolningar idag, allt har gått mycket över förväntan. Så skönt!!

I helgen födde en bekant till mig sitt barn en vecka före BF. Hon var på 40-årspartaj och satt vid bordet med värkar, älskade maten så mycket att de runtomkring fick hämta mer åt henne -- själv kunde hon inte pga att hon hade så ont, men sitta kvar och äta skulle hon!   Sen fick de bråttom när de väl var dags, och efter en halvtimme på förlossningen for barnet ut. Modern fortfarande välmejkad och med festfrisyr!   Hade gärna beställt en sån förlossning men är inte bjuden på några direkta partyn i det närmaste .......   Pappas födelsedagsfika imorgon em blir väl det närmaste dårå, som sagt ...

• Kusin Knase

Fiji, verkligen!   Coolt att du är tvilling. Eller? Är ni tajta?

• Kusin Knase

Alltså det här med fotvård, be att få underbenen masserade lite så kan det ju sättas igång! Akupunkturpunkter där som funkar så!

Lycklig, lördag, japp, blir det inte imorgon så är jag absolut på! Har dessutom hört att det är extra god mat på patienthotellet på helgen!   Kommer inte ens iåg vilka veckodagar vi var där senast.

Gah, hur vimsig är jag egentligen?! Har jag grattat Hormonstinn och Johanna till plus resp bebis?! Om inte, förlåt och jättegrattis! Har jag redan gjort det får ni helt enkelt ursäkta!

Ang att få urinen "kollad" så har jag själv fått köra ner en liten sticka för att kolla äggvita flera gånger, men eftersom jag har en historia av GBS så har jag då och då bett om odling under graviditeten också, då skickas urinen till labb och kollas där.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8