Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela kram! Elsis tycker inte du ska oroa dig för hur A beter sig på begravningen, de flesta brukar tycka det är skönt med barn som påminner om glädjen i livet. Barn brukar känna av den lugna stämningen och bete sig ovanligt lugnt och fint. Skulle hon reagera och börja låta så kan ni ju alltid gå ut. Tycker inte ni som närmaste familj behöver sitta längst bak. Kram! Boomie härligt det fungerat så bra med stor säng.

• Resande
    Fio N vägrade också sprutan med meds ett tag men vi började med att ge annat gott i den. Han fick ta en spruta med blåbärssoppa, en med antibiotika och sen tre med blåbärssoppa. Tänkte bara det kunde vara värt att leka med till nästa gång. Vi lärde oss att ge kåvepenin utan smak för den är lika äcklig som de med fruktsmak men man behöver bara ge halva dosen.

Juni hoppas det varit en bra natt (utan att säga så mycket mer Drömmer).

Pysslig vad mysigt med långhelg. Gott med mjukglass också. Undrar också varför ni hade Tul inbokat sen tidigare?

Elsis förstår att det är lite kluvet att ha med barn när man vill vara där för sin man till 100% men samtidigt är hon ju en del av er och det skulle säkert kännas konstigt om hon inte var med er. Din man kommer säkert också uppskatta hennes närvaro och förhoppningsvis springer hon inte runt så du kan få sitta ner du också. Någon liten muta är säkert inte fel att ta med. Kram! 

Nu vill N ha välling och vatten så jag måste röra på mig från soffan.  
  • Resande
    Barba grattis här inne också och välkommen tillbaka!! Är så glad över att se dig här inne och den här gången bestämmer vi att du ska förbli här. Hur känner du dig?
  • Resande
    Lycklig stackarn med alla dessa blödningar. Jobbigt att aldrig få njuta fullt ut utan hela tiden behöva oroa sig. Hoppas det bara var en sista blödning nu för att moderkakan flyttade sig uppåt och att resten av graviditeten får vara helt blödningsfri och lugn. Kram!

Ela vad härligt att det blev så lång vila! Hoppas verkligen det återupprepas ( ) om och om igen och gärna på nätterna så att du också kan få vila lite mer. Man blir ju knas när man inte får sova och du som inte gjort det på år och dar. Tycker inte du är knas alltså utan är bara så imponerad över att du håller ihop och orkar ta hand om tre barn när du aldrig får sova!

N har fått en vanlig säng och sover bra men är så himla svår att lägga. Kan ju bero på att vi varit iväg alldeles för sent på dagarna så han har blivit så sjukt övertrött och hungrig och sen inte somnat förrän runt 14. Det har inte gått att väcka honom så igår sov han till 15.45. Då är det inte konstigt om det tar en timma att lägga på kvällen. Idag ska vi se till att han får sova normala tider och max 1 timma så att han får ordning på sin sovrutin igen. 
  • Resande
    Lycklig jag börjar torsdag och sen är det heltid fram till juli. Fast som tur är är det lite semesterdagar i juni. Jag har haft extremt ont i magen till och från de senaste dagarna. Ibland har jag ont långt ner men ofta i hela magen vilket jag antar är tarmarna. Jag brukar inte känna hungerskänslor så när jag slarvat med maten får jag bara hemskt ont i magen. Det har ju hänt så mycket hos dig så det är inte konstigt om du får stressmage och ont både här och där. Självklart ska du åka in och kolla om du får extremt ont eller blöder mer men är det bara lite brunt och du har småont så skulle jag tänka att det är "normalt" (hur normalt det nu är att ha ont och blöda ).

Knase jag har varit au-pair två gånger så jag har säkert åsikter om det hela även om jag inte kommer på några tankar just nu. Ska kika i din tråd och se om jag kan tillföra något.  

Barba tycker det är häftigt att du är så fertil. Skönt att ni hittat en donator som du matchar så bra med för ni har ju verkligen haft bra resultat. Härligt! 
  • Resande

Assar haha jag ser framför mig hur svärmor ska hjälpa min tvåa till världen! Vilken mardröm! Fast din är ju förlossningsbm åtminstone.

• Resande

Jag haraldrig hört det med IVF-bebisar, snarare tvärtom. Det är väl bara i sto som extra kontroller görs och här verkar man få ett extra även när man försökt länge innan plus. ELA jag är intresserad av mammakläder, om jag nu kan tänkas komma i m. Har gått från noll mage till jättekula och du var så smal även i slutet. Jag blir väl flodhäst igen. Skriver från iPad och får inga radbrytningar...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8