Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar bara in lite snabbt för att berätta att Kub gick bra idag. Jag såg en levande bebis som sparkade, flaxade med armarna och försökte smita från bm som petade med ul-apparaten. Fick extremt bra siffror så jag är superglad! Nu ska vi nog berätta för familjen snart.

• Resande

Kram Mippe! Hoppas mamma din får hjälp snabbt och återhämtar sig bra. Kram igen!

Tusen tack alla för era grattis! Det var verkligen underbart att se det lilla livet. Jag har varit lite skeptisk eftersom vi lyckades själva men än ser allt bra ut. Får väl skriva in mig på listan då.  

• Resande

Tack godingar!

Johanna bara kul när du skriver mycket. Jag tror inte hon kollade njurar och allt sånt så noga, det var fokus på nackspalt, huvud och näsben. Visst nämnde hon hjärtat och armar och ben. Den stora kollen blr först på Rul. Har du kollat några amerikanska gravsidor? De kannske kör m samma värden?

Sara krya på er! Hoppas magsjukan försvinner fort och inte drabbar fler.  

• Resande

Lycklig men jösses vilken fräck kollega! Om man nu börjar misstänka att någon är gravid så frågar man inte ändå anser jag, men om man ändå inte kan hålla truten så frågar man väl när man är ensamma?! Jösses vilket pucko.

Jag tror att två av mina kollegor är gravida men det kan också vara så att de bara lagt på sig just runt magen. Återstår väl att se om några månader. Själv sväller jag upp som tusan efter maten eller på kvällen efter en lång dag men annars är magen relativt liten. Eftersom jag helt bytt klädstil på jobbet är det bara en tidsfråga när någon ställer frågan. Risken finns att någon misstänker något på vår AW på fredag då vi ska ut och käka först och sen bowla. Jag lär ju inte dricka något så frågorna kanske kommer... Å andra sidan har jag aldrig varit ute med dem så de vet inte hur mycket jag dricker i vanliga fall och kan säga att bilen står vid tågstationen och att jag därför inte kan dricka.

• Resande

Tilda låter absolut som det är på gång! Spännande!! Minna har ju fortfarande några timmar på sig innan klockan slagit midnatt.  

Tack för gratulationer!  

• Resande
    Lycklig stor varm kram till dig! Skönt att allt såg bra ut idag. Hoppas verkligen det inte kommer mer blod nu. Jag hade en trådkompis från en annan tråd som blödde under sin graviditet. Vet att hennes moderkaka låg i vägen men vet inte om det var den hon blödde ifrån. Skönt att bebis verkar må bra nu i alla fall och att de inte såg mer blod idag. Nu får det baske mig vara nog! Nu bestämmer vi att det är färdigblött och att ni bara ska få slappna av och njuta. KRAM

Sara krya på er! Fy vad jobbigt med magsjuka som går runt i famljen. Stackars mannen som bara får vara hemma hela lovet med sjuka barn, men praktiskt att slippa VAB. Hoppas det är färdig magsjukat nu!

Evasha grattis till jobben och flytt! Spännande! Angående CSN kan du väl be om anstånd? Ring om förklara läget så borde det inte vara några problem att få betala senare. Lycka till när du ska berätta, med flytt och allt runt omkring.

Boomie vad härligt med massage! Skönt med ny dagisplats och att hon får börja så tidigt att hon hinner skolas in före lillsyrrans ankomst. Det är ju en klar fördel att ha dagis närmare också.

Tjet vinkevink! Är imponerad av att du lyckas lägga in tomma inlägg. En annan får ju inte posta om man har för få tecken (vilket ju inte brukar vara mitt största problem ).

Orkar inte skriva mer så sorry alla jag missat att kommentera...

• Resande

Eva fy sjutton vad dåligt! Tycker absolut du ska dra in facket för inte kan de bara låta bli att betala ut lönen! Vad är det för konstigt ställe?! Sen att ge sommarvik till en student som inte ens är färdig än, när du jobbat timmar där. Vilken fruktansvärt dålig stil Kräks Hoppas du får dina pengar snart. 

Grattis till v.18.

Tilda eller så tänker Minna vara cool och komma på månadens sista dag (när det inte är skottår).

Afro fint namn ni slutligen enades om. Jobbigt med sjuka barn, hoppas hela familjen tillfrisknar fort och att minstingen lär sig äta bra från flaskan.

Min mage har helt plötsligt blivit svullen så nu kommer jag inte i mina vanliga kläder. Tack och lov hittade jag några byxor igår (effektiv shopping på stan) så jag har något att jobba i den kommande veckan. Tror inte det är så mycket bebismage utan mer pga extremt tröga tarmar.

• Resande
    Eva usch, tur att du kommer ifrån stället! 
    Kul med så mycket shopping! Jag handlade på samma ställe men höll mig till två par byxor, kan ju fortfarande ha vanliga toppar tack och lov. Jösses vad många plagg du fick för pengarna. Mitt gick på över 800 kr!! Kanske skulle köpt överdelar istället hehe.

Tilda vore ju hur coolt som helst om hon härmade syster sin! Ska bli spännande att höra om den här förlossningen också startar med vattenavgång eller om det blir en helt annan process för er.  

Nu har vi berättat för blivande mormor, farmor och farfar. Nu är det bara resten av familjen/släkten kvar. Vänner (utanför fl) och kollegor får vänta några veckor till tror jag.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8