Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla så sött! Tänk att han kunde komma på ett sätt att få som han ville, smart kille. Skönt att han mår bra och har god aptit igen. 

• Resande

Hej emsters mamma, tror inte vi har träffats innan. Jag har precis hoppat över till den här tråden men har bott i flera andra 30+-trådar.

Vad tråkigt att Ida bits. Förstår att det är jobbigt att amma då. Tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete om du inte vill amma mer. Huvudsaken är ju att både barn och mamma mår bra. Det blir ju barn av flaskmatade också.  

• Resande

Förlåt för totalego men behöver hjälp! Hur vet man om man fått magsjuka eller bara spyr av graviditeten? Jag har mått peck hela dagen som vanligt och hann inte mer än komma hem innan det blev till att bosätta sig på toa. Så fort jag äter kommer allt upp igen. Ursäkta detaljer! Jag har inget magknip och det brukar jag normalt ha vid magsjuka... Jag vill självklart inte smitta folk om jag nu skulle vara sjuk så därför undrar jag om någon har ett vettigt svar på hur man vet skillnaden... 

Förlåt ego och dessutom med sånt äckel! 

• Resande
    ilja73 skrev 2011-01-24 20:11:36 följande:
    Fiji:
    Brukar du kräkas när du äter annars? Om du kan sova i natt utan att kräkas skulle jag kalla det gravidillamående, annars magsjuka.
    Jag brukar kunna stå emot men då har jag småätit under dagen. Idag är första dagen jag jobbat så det blev bara en tidig frukost och sen lunch. Fick inte ens i mig vätska på hela dagen så det kan säkert påverka att jag kräkts.

Afro- jag misstänker också det är graviditeten men tänkte det är bäst att kolla vad ni andra tror. Vill som sagt inte ge någon magsjuka. På tal om det idag hade en kollega möte med två kunder där den ene var kräksjuk! Varför kommer man om man är sjuk?! Snacka om smittorisk!
  • Resande

Tack för alla svar! Jag slocknade på soffan efter att ha lyckats behålla liiiite fil så vi får hoppas jag inte mår allt för vidrigt under dagen. Det är extremt mycket att göra på jobbet och omöjligt att gå ifrån så jag hinner inte äta under dagen. Dricka vågar jag inte för det triggar kräkreflexerna!

Johanna sån "service" lär man väl inte ha här i Sv (dvs utplock av barn i förtid efter önskemål). Jag hade inte heller kollat på det huset! 

Pucha hoppas det gick bra med sovandet i nya sängen.

Hanya förstår att du vill ha in en till säng i sovrummet, inte kul att sova själv ju.

Pysslig skönt det löser sig med VAB.

Juni hoppas ni äntligen kan få lite svar.

Vinkelivink till alla! 

• Resande
    Lycklig- vilket dåligt bemötande. Som de andra säger så har man helt enkelt olika tåliga tänder. Tror också det är saliven som påverkar mycket. Du kan ju även prova med att ta ett sockerfritt tuggummi en liten stund efter varje måltid eller en flour tablett (fast kolla hur mycket flour man får ta som gravid). Förr fick jag också hål i tänderna jämt men nu har det varit lite bättre de senaste åren och jag är världens gottegris. Sköljer inte med munskölj men är noga med att borsta morgon och kväll. Jag röntgade mig när jag väntade N eftersom jag fick en inflammerad tandrot. Tror jag gjorde det både i vecka 7 och sen senare i graviditeten. Fick bara ha dubbla blytäcken på mig. Tack för tips om mat i lådan, har ju ingen låda och står ute bland kunder hela tiden så det går inte att smyga in mat i munnen.  

Juni normalt skulle det vara jätte gott med mentos men just nu mår jag extremt dåligt av allt sött. Kul med klädfynd! Skönt att ni äntligen blir utredda och kankse kan få ett brev till fsk.

Pucha grattis till bra värden. Skönt att kunna slappna av lite. Tack för snack tips, ska prova skorpor. 

Sara och Afro tack för mattips. Ska försöka gömma någonstans och smyga ifrån för att slänga i mig ett par bitar av något ätbart. Mådde så fruktansvärt dåligt hela morgonen så jag åkte hem en timma tidigare idag. Kunde då inte stå upp längre efter att ha tryckt in magen i snäva byxor allt för många timmar. 

• Resande
    Emsters mamma skrev 2011-01-25 06:54:24 följande:
    Fiji: Usch för att må så illa, hoppas det går över snart. Tror verkligen på att försöka få i sig något och då i det fallet lyssna på vad kroppen vill ha, det är ofta det man blir sugen på (eller i alla fall inte illamående av att bara tänka på ) som funkar bäst.

Nu får jag visst inte skriva mer för E.... Återkommer!
    Här är det verkligen att äta det som man inte blir allt för illamående av att tänka på. Är inte sugen på något överhuvudtaget och vet att efter jag ätit så mår jag peck igen. 
  • Resande
    Fio jag mådde vääääldigt illa med N men kräktes bara någon enstaka gång. Då mådde jag bättre när jag smååt, åtminstone fram till vecka 9-10 något. Gillade frukt, salta kex osv. Nu mår jag mer illa och har noll aptit. Är astörstig men har grymt svårt att få ner något alls. Med N gick det värsta över runt v12 och sen nästan helt i vecka 16. Får hoppas det ger med sig den här gången också. Har du mått sämre den här gången?

• Resande

Tack för alla era kloka tankar och pepp! Ni är bäst som alltid. Kyss

Jag mår pyton idag så jag sjukskrev mig faktiskt. Kämpar mot spykänslorna hela tiden så jag tyckte det var helt menlöst att utsätta sig för jobb idag. Ska försöka sova lite och småäta för att se om jag kan må något bättre. Än verkar det tyvärr inte gå åt rätt håll. Jaja, vad är väl en bal på slottet som lycklig uttryckte det. Är så glad att få husera här i tråden så extremt illamående får man ju ta.  

Afro hoppas det drar igång snart men gärna efter att du fått vila lite. Kram! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8