Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Knase vitlök och lök är absolut no-no här också. Fast bara att gå in i köket är ju en kräktrigger så det behövs inte mycket. Vad skönt att du ändå lyckas småäta så att du får i dig näring. Hoppas vi båda mår betydligt bättre och det väldigt snart.

Pysslig fy vad jobbigt med RS. Tur att L är så pass stor nu i alla fall det är skitläskigt när de får det som nyfödda. Hoppas hon tillfrisknar fort. Korv med mos och pucko låter inte lockande alls just nu men kanske om någon vecka.

Ela Vad tufft att din foglossning fortfarande krånglar. Hoppas den ger med sig snart det är ju sjukt jobbigt. Visst är det galet vad man vänjer sig vid? 

Boomie stackars er med byggkaos! Förstår din motvilja mot toabesök, jag tycker också det är enormt jobbigt att gå någonstans där det finns folk som jag känner i närheten.  
    Eva grattis på 1-årsdagen till M och lycka till med KUB!

Cissi hoppas ni får träffa bebis snart. 
  • Resande
    Fio grattis till bra resultat och mönsterbebis!!

Kusin fy vad jobbigt med föräldradagarna! Tufft när man är beroende av en lön och FK. Jag fattar inget av FK:s regler och hoppas bara att jag på något mirakulöst sätt ska ha fått upp min fp till nästa bebis kommer för lägsta nivån är lite svår att överleva på. Hoppas Sara har något bra tips att komma med som kan hjälpa er till nästa bebis anländer! Har ni vårdnadsbidrag i er kommun? Det är ju bara smulor men om ingen annan inkomst finns så kan det ju vara ett alternativ i några månader.

Ang. mat så kan jag få i mig lite. Idag har jag t.ex lyckats äta en tallrik flingor med mjölk, ett äpple och två rostmackor med smör. Sen 5 am... Mår så fruktansvärt dåligt så inget lockar och kan inte komma på något som inte ska komma upp lika fort som det gick ner. Ska på hälsosamtal imorgon så får väl fråga om tips då. Det var nog klokt att inte jobba även om jag lider med kollegorna som får jobba häcken av sig. Imorgon jobbar vi lång dag men vi får se om jag orkar gå då heller.

• Resande
    Namaste72 skrev 2011-01-26 17:22:12 följande:
    Kikar in och önskar ett krya på er till alla som mår gravid-illa.... Kräks (om man ska prata något positivt med adoption så slipper man ju iaf illamåendebiten....om man inte får Dehli belly på hämtresan )

• Resande
    Fio jag har inte skyllt på kräksjuka eftersom jag inte vet om jag ska vara hemma imorgon. Sa bara att jag mår dåligt med magont och huvudvärk. Känns ju lite jobbigt att vara sjuk eller vara hemma med N så mycket när man jobbar deltid och hoppas på anställning... Men vad ska man göra... Vill inte berätta på jobbet innan Kub.
  • Resande
    Champagne77 skrev 2011-01-30 18:46:07 följande:
    En fråga - E är väldigt glad för att hoppa i leka i soffan, ffa när jag ligger där. Nu precis så landade han med sitt knä rakt på min mage . Det gjorde lite ont o jag tycker jag känner lite fortfarande...typ som växtvärk (detta kände jag inte före det hände). Kan det vara farligt??? Hur säkert är fostret i magen?? *orolig*
    N har också landat på min mage de senaste dagarna. Tror inte du behöver vara orolig för bebis ligger väldigt väl inbäddad där inne. Det kanske retade lite extra så det känns mer eller så skulle du ändå haft växtvärk som kom just nu. Kram!

Pysslig skönt att ni inte valde Egypten!

Tilda vad skönt att de kollar upp dig. Jag har inte en aning om hur det såg ut när jag väntade N för de kollade ju inte ens hur han låg så vem vet hur mycket fostervatten som fanns. Sluta genast att googla och skriv ner de funderingar du har inför imorgon. Kram!

Marge mums säger jag bara!  
  • Resande
    Tilda08 skrev 2011-01-30 18:53:43 följande:
    Fiji: Inte ens hur han låg!!?!
    Det var lite lagom kul när förlossningen startade med vattenavgång! Jag var jätte nervös och orolig och fick skynda till sjukhuset för att kontrollera så att huvudet låg nedåt (de låter en inte föda vaginalt vid säte). Det värsta var att man inte fick lämna sjukhuset när man väl kommit in för koll så det blev många dagar där... Huvudsaken var ju att allt gick bra.  
  • Resande

Kram till Hanya, Juni och Knase. Alla andra också som behöver så klart! 

Hanya tänker också att ni bör kunna ta med stol, för det finns väl säkerhetsbälten i bilarna (finns ju inte i alla länder och Italien har jag aldrig besökt så jag vet inte). Hoppas det ordnar sig så ni kan komma iväg.

Juni vad tråkigt med penna på massa nytt.

Knase lider med dig, tufft med trotsande barn när man själv mår peck och är gravid. Tror du inte den äldsta känner av förändringarna och vet att något är på gång och därför testar och är extra jobbig? Lillebror låter som vår N med skrik och kasta saker. This too shall pass! Hoppas det lugnar sig snart, kram!

Undrar om det är något i luften för jag hade världens krig med N i morse. Jag grät när jag lämnat honom på dagis för vi fick en sån skitstart. Han vaknade 4.15 och kunde bara små slumra till 5.45 när vi gick upp. Själv sov jag så klart inget. Sen vägrade han frukost, vägrade klä på sig och det hela slutade med att jag hotade att åka ifrån honom så han skulle få vara själv hemma. Moget, not! Sen var det fullt krig till dagis och där var han så klart jätte låg och ledsen, precis som jag. Suck! Vi har sagt åt dagis att skära ner på hans sovtimmar och hålla det till max 1. Då kanske han slutar vakna så himla tidigt.  

Lena hoppas ryggen och mjölkstockning ger med sig fort!

Lycklig förstår om du inte kan gå i samma kläder. Kan du inte köpa en topp som är snäv men ändå inte visar magen på samma sätt? Alltså är din stil men ändå inte lika avslöjande? Jag har redan köpt mammabyxor eftersom jag inte klarar av tryck på magen och jag sväller upp under dagen. Här blir det också bara tunikor.  

Milla kloka tankar! 

Ela du har sagt så mycket bra som jag tagit till mig men inte kommenterat. Tack även för dina tips om sömnen för N, tror det kanske var i en annan tråd. Vi har testat att låta honom sova i bilen och dragit ner och det verkar få honom att sova ända till 5.30 eller längre. Vad skönt att höra att livet är så bra för er. Hoppas nu din kropp läker snabbt nu också så att allt verkligen blir på topp.  

Zeeda hoppas bebis väntar någon vecka till! 

Det var säkert massa mer jag skulle kommentera men hinner inte just nu. KRAM till alla som behöver! 

• Resande

Cissi och Afro lycka till! Nu är det verkligen nära. Kram!

Knase vad klok du är som söker hjälp. Hoppas du får bra stöd och det fort. Stor kram till dig!

Hanya vad skönt att ni har en plan.

Vinkevink resten! 

• Resande

Jag har totalt missat att jag fått ett meddelande igår men det lät ungefär så här... Jag har tagit mig friheten att ändra lite i texten.  

Nu är lillebror här. Väger 4440g och är 54cm lång. Tog 11 tim efter att vattnet gått. Det blev lite komplikationer med bla moderkakan som fick plockas ut. Lillen blev lite kall, 35 grader men mår bra nu. Kan du hälsa till tjejerna från mig? Kram Afrodite

{#emotions_dlg.flower}Grattis Afro till lillebror! {#emotions_dlg.flower}

• Resande
    Ellie vad tråkigt att A mår så dåligt. Jag brukar ta N till VC när han verkar sämre än vanligt eller när febern inte ger med sig. Ibland tror jag inte han har något men tar ner honom bara för att få det bekräftat så vet man det. Kan ju vara öronen eller annat som krånglar som inte alltid märks. Hoppas han kryar på sig snart!

Pysslig härligt med en tjej till. Låter som ni haft en bra helg. Skönt med läggningarna, hoppas de fortsätter på samma sätt. Jag vill inte veta den här gången medan mannen vill. Hoppas jag kan få honom att hålla sig till fl.

Cissi låter som ni har fullt i sängen! Myyys. Härligt att A tagit det så bra hittills, lite spel emellanåt får man säkert räkna med. Bra att läsa det så man vet hur det kan tänkas bli i höst.

Jag började känna mig lite bättre i förra veckan och var knappt illamående (inte som tidigare i alla fall). I fredags hade vi gäster som kom hit samtidigt som jag kom hem från jobbet. Jag kom inte i säng förrän vid 23 så lördag morgon vaknar jag redan vid 5 och mår superilla. KräksSen kräktes jag heeeeeela dagen och mådde apdåligt. Vet inte om det var magsjuka eller graviditetsillamående som förvärrades av sömnbrist och att jag åt en bit wienerbröd på kvällen... Idag mår jag illa men har lyckats hålla inne allt jag ätit i alla fall. Hoppas man kommer in i "må-bra-veckor" snart.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8