30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lycklig hur är det med dig nu? Hur går det för E på dagis, bättre? Jag har ju fått lämna urinprov varje gång, eller de kollar ju bara efter protein. Vet inte om det är standard där jag går eller om de gör det för att jag började få havandeskapsförgiftning förra gången. De kollar även blodtryck och blodsocker varje gång. Jag har även lämnat 3 eller 4 extra urinprov för att utesluta urinvägsinfektion då jag haft som värst med sammandragningarna. Jag ringde som sagt inte till förlossningen. Ska till bm nästa vecka.Lena kul att se dig! Hoppas V mår bättre snart och att det går bra för I på fsk efter det lång uppehållet.
Eva efter några kissattacker lärde jag mig att sätta en tvättlapp för snoppen vid varje byte. De kissar nästan alltid när man öppnar eftersom det blir kallt. Några gånger lyckades N pricka sig själv i ansiktet.
Fio hoppas den där ryggsmärtan börjar gå över till riktiga värkar nu så du får träffa bebis snart. Låter inget kul att gå över tiden. Jag är redan less och är inte ens framme vid bf än.
Persefone vilken vecka är du i nu? Hur är det med illamåendet? Kan du jobba nu eller är det för jobbigt med lukterna?
Pucha hur gick det hos bm?
Ego känns "menlöst" att vara sjukskriven för jag sliter ju hårdare nu än om jag vore på jobbet (problemet är bara att jag inte skulle kunna ta mig dit för jag klarar inte av att köra så länge). Där skulle jag säkert kunna gå ifrån ofta eftersom de andra vet hur man mår. Försökte förklara för maken att han borde vara hemma men det är så svårt med ekonomin... Om han vabbar så förlorar vi något fruktansvärt varje dag och han är ändå stressad för att hinna med allt viktigt innan bebis kommer. Hoppas verkligen bebis vill komma snart så kanke man kan läka från diverse krämpor och bli mer rörlig igen.