Traderatråden nr 16
Så sur är jag nu!!!
Har mailat Tradera och får se vad de svarar.....
nu verkar det funka att lägga upp igen, iallafall en o en
är det nån som vet vad det kostar att sälja kläder på blocket o hur många plagg man får sälja / annons? Jag har 6 lite dyrare plagg o funderar på om det inte är bättre med blocket, med tanke på traderas provision
Då håller jag mig till 150 pp, annars får det bli tradera! Tack för hjälpen :)
StaffenAssar: Jag är själv ingen van säljare eller köpare på varken på tradera, eller på fb grupperna. Visst har jag sålt nåt enstaka plagg på tradera, men erfaren är jag inte. Densamma gäller mig som köpare, jag har inte järnkoll på hur begagnatpriserna ligger. Men det innebär ju inte att jag inte har koll på vad saker kostar i nypris, och jag inser ju att om en vara kostar 1000 kronor i nyskick och någon försöker sälja den kommer jag inte få den hur billigt som helst. Antingen så går jag på det som säljaren lägger ut varan för, eller så får jag jaga, och leta denna vara på tradera etc. för att se vart begagnat priset ligger.
Men sunt förnuft tycker jag :) Och har jag inte orkat med att leta reda på vart begagnat priset ligger, och säljaren vill ha en budgivning så har jag svarat med frågan: Vad tänker du för pris?
Sophie81: Jodu, men skambuden på tradera vad gäller mina auktioner får jag liksom skylla mig själv för