• h80

Traderatråden nr 16

September09 skrev 2011-01-16 21:14:19 följande:
    Jävligt irriterande då man har avslut!
    Så sur är jag nu!!!
    Har mailat Tradera och får se vad de svarar.....
    visst är det, jag hade också avslut o de gick DÅLIGT
  • h80

nu verkar det funka att lägga upp igen, iallafall en o en

• h80
    lilyanna skrev 2011-01-18 19:19:42 följande:
    Nån mer än jag som hoppas på att Tradera kör någon kampanj snart  så att man kan få tjäna lite pengar utan att behöva betala provision till dem?
    jag håller tummarna för att det kommer snart :) har några kläder som jag hoppas att jag får lite mer pengar för, så de sparar jag tills de blir nån kampanj
  • h80
    September09 skrev 2011-01-17 22:16:06 följande:
    Jag hade avslut igår när det strulade. Gick ju därefter. Mailade tradera och fick till svar att de inte kommer att kompensera. Mailade tillbaka och kräver kompensation! De har sålt en tjänst till mig där bild ingår i priset. Kan de inte leverera är inte det mitt ansvar.
    ja hade också avslut när de krånglade o har mailat fram o tillbaka flera gånger, ingen kompensation...
  • h80
    Ns mamma skrev 2011-01-19 20:30:43 följande:
    Hmm, råkade skicka iväg för tidigt :)

Fick iaf mina avgifter krediterade på de auktioner med bud, vilket jag är nöjd med blev dock lite irriterad på det här svaret jag fick:
    "Det stämmer att vi under söndagen hade mindre driftstörningar på sajten som bland annat påverkade bildvisningen. Jag tror dock inte att du behöver oroa dig för att du har förlorat bud på grund av detta då bilderna syntes till och från och att det bara var kortare störningar."

Klart det påverkar, många budar ju i sista sekunden och inte f-n vill man buda på något man inte kan se bild på..

Men som sagt mig kompenserar de ju genom borttagna avifter så jag är nöjd trots allt.
    precis samma svar som jag fick......ordagrant. Men jag fick inte mina avgifter krediterade
  • h80
    AnnaFreja skrev 2011-01-21 11:57:46 följande:
    Jag lade ut 8 auktioner och fått ett köp nu men inget bud. Hade höga utropspriser. Hur går det för er som har avslut nu? Får ni några bud?
    det går dåligt för mig med, men jag har också fegat på utropen, vågar inte sätta lägre
  • h80

är det nån som vet vad det kostar att sälja kläder på blocket o hur många plagg man får sälja / annons? Jag har 6 lite dyrare plagg o funderar på om det inte är bättre med blocket, med tanke på traderas provision

• h80
    Sophie81 skrev 2011-01-31 08:36:11 följande:
    Jag har haft lite blocketannonser på senaste tiden (möbler). Annonsen kostar 20 kr inkl 1 bild. Sen blir det 10 kr extra för varje bild om jag inte minns fel?
    Du kanske kan ha plaggen i samma annons? Och sen ha en varsin bild på dem? Eller lägga upp dem 3 och 3.
    det låter ju verkligen som om det blir billigare med blocket, TACK
  • h80
    annat82 skrev 2011-01-31 08:49:31 följande:
    Va tvungen att kolla snabbt. Barnkläder kostar bara 10:-

Om du går in på lägg in annons, kan man kolla vad en annons kostar högst upp
    vad bra, ska kolla (ska sälja vuxenkläder denna gången)
  • h80
    jenlul skrev 2011-02-09 08:59:03 följande:

Då håller jag mig till 150 pp, annars får det bli tradera! Tack för hjälpen :)

StaffenAssar: Jag är själv ingen van säljare eller köpare på varken på tradera, eller på fb grupperna. Visst har jag sålt nåt enstaka plagg på tradera, men erfaren är jag inte. Densamma gäller mig som köpare, jag har inte järnkoll på hur begagnatpriserna ligger. Men det innebär ju inte att jag inte har koll på vad saker kostar i nypris, och jag inser ju att om en vara kostar 1000 kronor i nyskick och någon försöker sälja den kommer jag inte få den hur  billigt som helst. Antingen så går jag på det som säljaren lägger ut varan för, eller så får jag jaga, och leta denna vara på tradera etc. för att se vart begagnat priset ligger.

Men sunt förnuft tycker jag :)  Och har jag inte orkat med att leta reda på vart begagnat priset ligger, och säljaren vill ha en budgivning så har jag svarat med frågan: Vad tänker du för pris?

Sophie81: Jodu, men skambuden på tradera vad gäller mina auktioner får jag liksom skylla mig själv för Tungan ute 

säljer man på fb så slipper man ju traderas avgifter så jag brukar sälja lite billigare där än vad jag hade gjort på tradera
Svar på tråden Traderatråden nr 16