• h80

Traderatråden nr 16

nu testar jag en ny taktik...kör med 1-kronas utrop o hoppas på det bästa

• h80
    Kristyr skrev 2010-12-28 20:53:28 följande:
    de som går ut idag är bara 1:- de 4 gratis annonserna fegade jag och la lite högre utrop, det kostade ju inget om de inte blev sålda. Tror nog på 1:- tycker nästan att pluttekläder går nästan bra... minns hur svårsålda sonen pluttekläder var... men fick inte mkt för dem inte...
    jag har fegat på alla mina, utom de som jag la ut idag, får se om det går bättre
  • h80
    Kristyr skrev 2010-12-28 21:00:05 följande:
    på vissa kläder rullar det på bra med bud, plastisock bodysar stl 62-68 ligger just nu på bud mellan 70-90:- använda (lite luddig och ev blekta).

en katvig suit stl 62 gick för 103:- (använd luddig)
    det låter ju som helt ok
  • h80
    Finsmamma skrev 2011-01-01 22:25:04 följande:
    jag vill se bud nu... trist med flera saker ute o inga bud... iof lite längre till svlut men ändå.
    håller med
  • h80
    Finsmamma skrev 2011-01-02 12:36:13 följande:
    om man budar is ista sekund, varför mailar man inte säljaren att pengarn aär på väg då?? en timme har gått sedan de gick ut nu och personen som vann budade verkligen sista sekund.. så då borde man väl maila? suck.,.. vill skicka iväg dem så jag slipper gå iväg imorrn...
    jag budar ofta i sista sek o mailar i princip aldrig att pengarna är på väg, o vill helst inte att mina köpare ska göra det heller. Jättejobbigt med en massa mail ju Glad
  • h80
    Tettan skrev 2011-01-02 12:57:41 följande:
    Är det inte lättare att få ett mail om att pengar är på väg än att behöva gå in och kolla bankkontot hela tiden?

Jag tycker det är ett trevligt + om köparen bemödar sig om att maila och tala om att pengar är på väg. Om inte annat så jag vet att vinnarmailet kommit fram. Det hamnar tyvärr ibland i mottagarens skräpkorg..
    men jag måste ju ändå gå in o kolla om pengarna har kommit, även om de mailar.  Jag hinner inte sitta o svara på alla mail om alla köpare mailar. Säljer mycket :)
  • h80

förtydligar mig lite, vissa dagar har jag 60-70 avslut o då blir det väldigt många mail

• h80
    Tettan skrev 2011-01-02 13:04:36 följande:
    Okej, då förstår jag - och då kollar du naturligvis iaf någon gång per dag om inbetalningar...

Fast så är det inte för alla, jag har på sin höjd 5-6 avslut per dag...
    jag kollar flera gånger/dag om nån har betalt :)
  • h80
    Finsmamma skrev 2011-01-02 14:06:10 följande:
    fast jag har BETT om det, det står i mitt vinanrmail att jag vill att de ska maila. orkar intesitta o gå igenom betlaningarna hela tiden...

jag brukar maila om jag har budat o inte är hemma när jag sätter int pengarna, typ att " jag är tyvärr på jobbet men sätter in pengarna när jag kommit hem ikväll... mailar när jag satt in pengarna"

men det är ju iof bara jag märker jag ;)

jag blir lite irriterad på köpare som inte mailar när de gjort bet, hur jobbigt är det på en skala?
    hihi, så olika det är, jag har bett om att de inte ska maila. Litar du på att de har betalt då? Jag hade inte vågat lite på det, så jag hade ändå fått gå igenom inbetalningarna
  • h80

så nu har jag lagt ut lite till, provar 1-kronors denna omgången o hoppas att det går bättre

Svar på tråden Traderatråden nr 16