Inlägg från: Virrpirr |Visa alla inlägg
  • Virrpirr

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-08-16 13:26:04 följande:

vad kan man ta för en gåvagn? från Mikki flera färger, i fint skick, men självklart lite nötta  på hjulen och lite på de vita i själv vagnen ställbar med 2 lägen för där man håller i, nypriset va 549kr -09
    Tror inte man får så värst mycket eftersom frakten blir dyr. Om nu inte den avhämtas då förstås. Köpte en exakt likadan på loppis för 20 kr :)

Kanske bättre att lägga ut på blocket för 100-200 kr?
  • Virrpirr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-16 13:25:24 följande:
    Hej i tråden.

Jag har fått dille på att sy mössor, barnmössor Glad En liten hobby som jag började med igår.

Visst borde man kunna sälja dessa på T? De är ju jättefina och i fina tyger. Om man lägger de rätt billigt så borde man väl kunna sälja lite såna?
    Absolut! Jag har dille på att köpa mössor så säg till när du lägger ut dem Cool
  • Virrpirr

Om man ska fynda ordentligt så är det verkligen loppis eller blocket som gäller har jag märkt!

Köpte ett par Kavat höstskor på loppis i helgen för 10 kr. Lite smutsiga, men inget större fel på dom.

På blocket har jag köpt ett Didriksson set (termobyxor och vinterjacka) i nästan oanvänt skick för 300 kr. Nu har jag inte fått hem det än så vi får se hur det ser ut. Kollar man tradera så är det ju dubbla priset på många av de grejer som ligger ute på blocket.

Lilla Ego: Jag ska hålla koll på tradera ikväll efter dina mössor Skrattande

• Virrpirr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-16 14:12:47 följande:
    Ja den är bra faktiskt. Skönt att kunna sälja vissa saker där så man slipper några T avgifter iaf
    Attans då säg inte att jag ska bli tvungen att skaffa Facebook (vrång)!
  • Virrpirr

Hon har haft fler overaller ute tidigare också såg jag som nu är avslutade. Var med och budade förra veckan på en Rainbow med den drog iväg lite för mycket.

• Virrpirr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-16 15:03:03 följande:
    Är det något företag som säljer, eller nån som har nåt företag fast säljer privat?
    Inte ett företag är det iallafall. Kan ju vara nån som har ett företag som gått i konkurs eller nåt sånt. Alltid svårt att veta när det är såna här fall..
  • Virrpirr
    Enensammamma skrev 2010-08-17 10:27:22 följande:
    Jag tycker tradera är så lurigt på overaller. Jag har en Reima Tec i strl 86 som jag vill sälja. Nypris 1200 och den är som ny. Finns inte en fläck på den och jag vill nog ha minst 600 för den men det finns det ju ingen garanti för på tradera. Blocket är nog bättre då eller vad tror ni?

Sen har jag en reima ulloverall. Tradera eller blocket?
    Jag tycker att Blocket kan vara värt att testa. Men Tradera är ju så mycket smidigare!
    Har en del vinterkläder ute på blocket nu och har fått rätt många mail.

Men det jobbiga med blocket är:
    -Folk ska pruta så plaggen helst ska vara gratis
    - Folk säger att de ska köpa, men betalar aldrig in

Vet inte hur många oseriösa köpare jag haft att göra med på blocket sista tiden..
  • Virrpirr
    ominte skrev 2010-08-17 11:59:19 följande:
    Vad har du för overaller ute? Jag kan tänka mig att köpa reima i stl 98
    Jag har en PoP strl 86 och en Mikk-line strl 86.
    Så ingen Reima Tyvärr ..

Men tycker jag sett många Reima på Blocket till bra priser faktiskt.
    Jag köpte ju ett Didriksson set (termobyxor och vinterjacka) för 360 kr inkl frakt. Det stod att det nästan var oanvänt..

Har faktiskt nästan bara köpt vinterkläder på blocket till mkt bättre priser än på tradera.
Svar på tråden Traderatråden nr 16