Inlägg från: Virrpirr |Visa alla inlägg
  • Virrpirr

Traderatråden nr 16

zasata skrev 2010-11-06 19:52:46 följande:
    Tips:
    www.tradera.com/POP-vinteroverall-stl-74-aukt... stl 74. ser ut att bli billig. inte min
    Jag skulle inte ge så mycket för den. Det är väl en väldigt gammal modell?

La upp ett gäng auktioner ikväll, det känns gött det var ett tag sedan.

Pop skidset, samt lite Molo och Didrikson. Nu håller vi tummarna att folk har lite pengar kvar denna månad att handla för :P
  • Virrpirr
    Flickmamma skrev 2010-11-16 02:57:20 följande:
    Är det inte konstigt att det är en "donna52 "som är budare på de flesta? Varför vill hon betala 3-4000 kr för några gardinlängder?
    Det där var ju skitskumt måste jag säga.
  • Virrpirr
    Mamma till Simon skrev 2010-11-17 10:41:03 följande:
    Fick mail från en köpare som var missnöjd. Hon köpte en ny nova star mössa av mej.
    så här lyder mail kontakten, har jag gjort rätt eller fel?

Hej,

Fick mössan idag och jag måste säga att jag är riktigt besviken. Den ska vara strl 48/50 och denna låg under barnkläder. Mössan är ju så stor att en vuxen kan ha den. Jättetråkigt, min dotter kunde inte ha den.

Mvh Xxxxx
    Men Jisses. Jag köpte också en Nova Star mössa som var för stor åt sonen. Men inte fan skulle jag få för mig att begära pengarna tillbaka. Det var ju mitt fel som inte kollade upp storleken bättre innan.

Visst var det schysst av dig att ta tillbaka den, men det hade varit helt rätt att neka :)
  • Virrpirr
    Gaby 01 skrev 2010-12-01 13:17:01 följande:
    Fast samtidigt så accepterar du ju fraktkostnaden när du budar på objektet. Jag skickar mycket via Schenker och brukar då ligga på storleken större än vad det går för, men det ska tas till ombud, det ska vara packmaterial och emballage så allt sådant tar inte bara tid utan kostar oxå en liten slant och hur mycket det blir för respektive objekt är svårt att räkna ut. Och så tänker jag att man faktiskt accepterar kostnaden för frakten när man budar. Och det är nog därför Tradera har gjort så att man kan skriva in frakten för att det inte ska bli några missförstånd på vad det går på. MEN det skadar aldrig att fråga säljaren.
    Jag tycker det är riktigt fult att ta ut mer frakkostnad än vad det går på. Märker man att det blir billigare frakt efteråt så tycker jag att man ska erbjuda de pengarna tillbaka.

Visst accepterat man fraktkostnaden när man budar, men då ska det också vara det som det kostar..
  • Virrpirr
    charmmiss skrev 2010-12-01 23:02:28 följande:
    samma här, sista ronden innan jul.

Ingen som har didriksons babyoverall i st 90 och kan mäta innerbenslängden.
    har lagt en order på nätet och bad om innerbenslängden, enligt henne skulle det vara 23 cm, men kan ju omöjligt stämma, mätte en reima overall i st 86 och den var ca 31cm.
    Har tyvärr ingen att mäta på, men vad jag läst så är deras babyoverall rätt kort i ben och armar.
  • Virrpirr
    Finsmamma skrev 2010-12-02 13:32:43 följande:
    har tre auktioner ute. förstår att lucialinnena inte säljer så bra men tomteklännignen trodde jag skulle gå högre faktiskt.. jaja.. mer plats i garderoberna iaf..
    www.tradera.com/auktioner/ullafilipsson   om någon är intresserad
    Man får inte länka till sina egna auktioner längre, vilket är kasst som fan tycker jag men ändå..
    Bäst ta bort inlägget själv..
  • Virrpirr
    aLttjolajban skrev 2010-12-03 08:20:09 följande:
    välkommen i klubben
    här lyser min vunna vara med sin frånvaro. säljaren fick pengarna några minter efter aktionens slut. inte ett enda svar från säljaren! T hänvisar till att man ska ringa. men IDIOTEN svarar inte!

nu har säljaren fått 2 till röda från andra blåsta köpare.

vågar man ge ett fett rött neg?jag vil inte få ett hämdomdömme,har bara gröna omdömmen.N har det gåt nästan 2 veckor
    Tradera borde komma på nåt bättre system för det där med omdömen. Tror många struntar i att lämna neg. bara för de är rädda för hämndomdöme.

Det borde vara så att man inte kan se vad den andra lämnat förrän man själv lämnat eller nåt sånt. Och att man efter det fåt chansen att kommentera omdömena.

Nåt bättre borde ju gå att komma på iaf tycker man..
  • Virrpirr
    Labolinas skrev 2010-12-03 13:07:59 följande:
    Nån idé att lägga ut en babyoverall i nyskick från pop i rött stl 80? Knappt använd, köpte fel & nu är den redan för liten
    Finns ju risk att den går billigt. Sätt isånafall ett högt utropspris.
    Eller testa blocket eller PoPs hemsida..
  • Virrpirr
    h80 skrev 2010-12-08 07:18:17 följande:
    Rynkar på näsan ååhh, igår fick jag hem min overall som skulle vara i fint skick, men reflexerna är helt bortslitna. Mailade säljaren som svarade att de tyckte att den var i fint skick.....
    Tråkigt! Gav du mycket för den?
    Står det inget om det i annonsen tycker jag absolut att säljaren får antingen ta tillbaka den eller ge ersättning.
  • Virrpirr
    h80 skrev 2010-12-08 13:02:08 följande:
    det var en molo-overall så jag gav inte mycket om man tänker på att det var en molo.....men ändå över 400. Det står bara fint skick i annonsen, men säljaren vidhåller att den är i fint skick
    Ja står det fint skick så ska det ju vara det.

Det effektivaste är väl att skicka kort och fråga om de tycker att det är fint skick att reflexerna är bortslitna..

Trist när inte säljaren vill samarbeta..
  • Virrpirr
    sesssan skrev 2011-02-07 14:00:39 följande:
    Jävla besviken, köpt en sak på tradra, står MKT fin skick, men kläderna är helt fläckiga..det var dessutom högt pris jag köpt dom för så då blir jag ännu argare. Dessutom var det nästan 2 veckors lervernas. grrr
    Hör av dig till säljaren, ta gärna kort på fläckarna. De flesta brukar ju vara rätt samarbetsvilliga eftersom de inte vill riskera att få negativt omdöme.
  • Virrpirr
    pomola skrev 2011-03-07 14:14:45 följande:
    Virrpirr skrev 2011-03-07 09:53:03 följande:
    Vad tror ni om denna säljaren:

www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr...

Säljer massa billiga pop ytterkläder billigt som fraktas från utlandet.
    Jag säger inte att det är så, men jag kan tänka mig att det är kopior.
    Jag handlade av personen i fråga en gång. Varorna kom från något asiatiskt land (tror det var Kina) och det var en kopia visade det sig.
    Jag tror att det är något lurt, tyvärr.
    Har faktisk aldrig hört talas om några Pop-kopior men det är väl mycket möjligt.

Nästan bara positiva omdömen iallafall.

Jag köpte faktiskt de rutiga skalbyxorna som jag letat efter hur länge som helst. Får väl se när (om) jag får hem dem om de är kopior.
  • Virrpirr
    alvaereva skrev 2011-03-10 13:24:33 följande:
    Jag har just gått med i FB gruppen för Pop-kläder. Värsta drogen ju!
    Men var betyder egentligen pp som det står på alla annonser -korkad-
    plus porto.

Jag tycker att det bästa är att ange inkl. frakt för jag antar att 99 % av alla kläder som säljs där skickas med post..
  • Virrpirr

Måste lämna mitt första negativa på en köpare. Har gått flera veckor sedan avslut och har skickat massa påminnelsemail. Så nu får det bli ett neg omdöme, lär väl säkert få ett tillbaka..

• Virrpirr
    mianf skrev 2011-09-28 15:08:09 följande:
    Snälla nån hjälp mig fick precis detta mailet jag har inte lust att betala in mer :( bara för att hon räknat fel

Hej xxx!

Vid vägningen av paketet blev fraktkostnaden lite högre än vad jag skrev i annonsen! Nämligen 84 kronor (skrev 60 kr. i annonsen).

Du kan betala in den resterande summan till mitt konto i xxxx: xxxx (Clearingnr) och kontonummer: xxx xxx xxx.

Ha en bra dag! Hälsningar xxx

Fraktkostnaden som står i annonsen är ju den som gäller. Jag menar du kanske inte alls hade budat från början om det varit 84 kr frakt. Jag har gjort samma misstag också flera gånger, men skulle aldrig be köparen om mer pengar. Är ju inte deras fel att man är klantig och skriver fel..
Svar på tråden Traderatråden nr 16