Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-10-17 22:02:15 följande:
    Just ja..den där laddningen är nu packad. Sen dog mina batterier i vågen så jag måste skaffa nya på jobbet imorgon-var visst en platt historia
    Ojojoj tungt paket då Tyst Har du kommit fram hur du skickar det? Då får mejla över summa som jag ska betala sen också då.
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-10-17 22:12:12 följande:
    Ja den hann visa 5,5 kilo innan den dog men jag vill kontrollväga det..Så alternativen är bussbox 129 eller vad nu Schenker/DHL tar privat
    Ja du, bestäm du vad du tycker är bäst att skicka med. Huvudsaken att det är ett alternativ som man kan få tillbaka pengarna på om det skiter sig Glad För då anger man väl ordinariepris isf va Flört
  • Lilla Ego 07

Ser ni pratar försvunna paket här i tråden. Jag har blivit av med 3 stycken under loppet av ca 10 månader. 2 utav dem var från webshoppar, bland annat 2 lurvar från molo och klänning från småfolk. Har även blivit av med en moloklänning som jag köpte på FB Obestämd Webshopparna skickade ju nya grejor till mig, dock inte samma som jag hade beställt för de hade ju tagit slut så jag fick andra färger som jag egentligen inte riktigt hade tänkt välja själv. Men paketet från privatpersonen var ju bara att glömma och gilla läget. Inte några stora pengar iofs 150kr men ändå. Man känner sig som en tjuv fast man inte har gjort något fel, känns som om webshopparna misstror än liksom.

Så posten litar jag inte ett smack på! Tror det är många postanställdas barn som går runt i fina kläder som de inte har köpt själva Skrikandesgrrrrr!!!

• Lilla Ego 07

By the way, börjar ångra mig nu angående pepparkaksdressen jag la ut igår för 1 krona. Är en sån liten storlek så den kanske jag måste sälja för 1krona och hur skoj är det liksom Obestämd

• Lilla Ego 07
    maggan75 skrev 2010-10-18 21:03:31 följande:
    jag sålde en klänning med huckle nu  i 86/92 för 102 kr
    ja de va ju kanoners ju! min är bara i stl 62 så den lär nog gå billigtGlad Men den är ju så söt ju så de är ju bra om den kan glädja nån annan för en billig penning iofs
  • Lilla Ego 07

Smultron, om du ser detta så vill jag bara tala om att FB chatten tydligen K*kade ur för mig förut, allt släcktes ner och jag fick bara en liten del av det du skrev förut. Så du inte undrar liksom varför jag inte svarade Glad

• Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-10-20 21:04:21 följande:
    Jag skrev att maken har lovat att kolla upp alternativen och försöka få iväg ditt paket imorgon..Om inte så börjar jag inte förrän 11 på fredag så då ordnar jag det då
    Kanoners! Slänger iväg ett paket till dig imorgon också då så det blir lite jämtGlad
  • Lilla Ego 07

Tycker det verkar konstigt med personen som det har pratats om i tråden. Hon har väl hängt länge i dansktråden och var inte hon inblandad i eventuell salgtrip?

Någon måste ju uppenbarligen ha hänt, nåt allvarligt, för varför skulle hon totalt skita i alltihopa när det är så många som vet vem hon är då hon varit med i dansktråden länge?

• Lilla Ego 07
    Zvartaliljan skrev 2010-10-25 13:15:04 följande:
    Hon kan ju vara online på fb (är det just nu), köpa saker där, skriva saker i loggen o.s.v
    Då kan hon fan svara på mail från köpare som saknar sina kläder också, och säljare som jag som saknar sina pengar.
    Inget allvarligt verkar ha hänt, hon verkar bara skita i allt o nu hoppas jag hon blir polisanmäld så hon fattar att man inte kan bete sig hur som helst o komma undan med det.
    Har hon betett sig illa tidigare ?

Tycker det hela verkar så himla konstigt bara.
  • Lilla Ego 07
    LJ2 skrev 2010-10-25 19:48:55 följande:
    har inte ork o kommentera alla kommentarer..
    men, jag vet en del, JA..
    inte alls allt..
    men det har hänt saker i hennes liv, o hon har inte tillgång till kläderna, internet på samma sätt *man kan ha fb i mob tro jag?*
    hon har delat på sig från sambo, har varit prat om de länge, bor alltså inte i huset mer
    letar lägenhet just nu för fullt, o han har alla saker kvar i deras hus..
    hon har ingen bankdosa eller ens alla sina saker med sig..
    så har viktigare saker o tänka på än t..
    o mår inte så bra just nu,
    så hon skrev faktiskt att hon skiter i va som händer på t just nu, hon koncentrerar sig på o bo o överleva..
    men att hon INTE har för avsikt o lura nån alls.. *hon har skött sig fullt ut innan som man kan se på t med?*
    *ja, fick tillstånd o skriva detta för henne, jag har kvar henne som vän på fb*

o jag tyckte med de va konstigt att hon bara sluta med t o fb köp o sälj.. inte likt henne..
    så jag frågade henne helt enkelt va som hänt ist för o gissa..
    tar ingens parti, men vill gärna höra 2 sidor innan jag dömer..
    ni som undrar, maila henne o fråga!
    *återigen hon som sa att allt va ok att jag skrev här*
    Jag visste att det var något som hänt! Känner henne inte alls men fick bara känslan att det inte är någon som är ute efter att lura till sig några kronor.

Dock så borde hon ha hört av sig på något sätt så att folk slapp bli så förbannade och undra så mycket. Är helt övertygad om att många hade kunnat vänta med kläder och liknande om hon bara hade meddelat sin situation på något sätt.

Kan förstå att man skiter i allt om man mår riktigt dåligt, helt förståeligt. Tror säkert att de som köpt saker av henne kommer få dem eller pengarna tillbaka också.
Svar på tråden Traderatråden nr 16