Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Suck. En köpare budade hem en overall av mig förra söndagen och har varken betalat eller hört av sig, jag skickade påminnelsemail igår utan svar och sms:ade därför nu idag. Får till svar att hon är på semester och betalar imorgon. Ok, bra att få svar, men hur svårt kan det vara att skicka ett mail eller sms direkt efter auktionsslut isf? Det står tydligt i objektsbeskrivningen att jag vill ha betalt inom 5 dagar men att det går bra att vänta och att man isf ska kontakta mig direkt efter avslutad auktion... Hatar att behöva jaga köpare...

• StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-08-30 20:21:59 följande:
    Vilken tur man kan lämna betyg på köparens snabbhet med betalning Skrattande.
    Haha! Just det ja Demon
  • StaffenAssar
    carbe skrev 2010-08-30 20:30:56 följande:
    Jag brukar be säljaren skicka ett mail när dom postat varan, så jag vet om det är på väg.... (Om det kommer bort) tycker ni det är ok eller bara jobbigt( ni som säljer)?
    Jag tycker att det är helt okej. Jag mailar alltid de som mailat mig att de betalat när jag postat deras vara. De som inte mailar när de betalat däremot, får heller inget mail att jag postat.
  • StaffenAssar
    TinkyWinky skrev 2010-08-31 18:50:26 följande:
    men står ju pop så då får nog de flesta fram drt, iaf ja som mest söker på pop :))
    Ja iofs, men jag brukar söka på tex pop och fleece för jag orkar inte gå igenom allt annars Så jag skulle missat denna om jag letade
  • StaffenAssar
    Lingonflickan skrev 2010-08-31 22:25:21 följande:
    men är det 110 eller 116? Båda står i beskrivningem
    Haha, ja, det blev visst inte många rätt med den där
    Jag har ingen aning, du får maila och fråga  
  • StaffenAssar
    stockrosen skrev 2010-08-31 23:12:28 följande:
    Får jag fråga er som handlar mycket....
    Vågar ni köpa begagnade dyrare overaller?
    Jag vet inte om jag vågar.....

Köpte en ny jacka i våras och då var dragkedjan sönder, trots att den var ny.
    Nu var den billig så det gjorde inget men om man köper en Molo eller PoP overall så drar ju det iväg en del. Känns lurigt.....

Har ni vågat och hur har det gått?
    Jag har vågat och det gick bra! Flera ggr Fast jag skulle nog köpa overall på blocket (iaf eftersom jag bor i sthlm och har en del att välja på) eller loppis eftersom det är där man verkligen kan fynda nu, på tradera går alla upp så mkt i pris. Men jag har köpt två begagnade vinteroveraller på tradera tidigare, en reima och en pop, och jag var väldigt nöjd med båda. De var begagnade men fina och fullt funktionsdugliga för sonens ur o skur förskola där det är jätteviktigt att overallen håller måttet.
  • StaffenAssar
    Raira skrev 2010-09-02 06:49:47 följande:
    fick min första posten räknig ... dvs förlite porto att betala . jag betalade till deras postgirao  opsan ska vara BANK giro :) nu undrar jag skickar de derekt paketet hem när de ser betalnigen eller hur fungerar det , jag behöver inte åka och hämta ut den eller .
    I framtiden om det händer igen kan man betala ut den hos posten ombudet  ??
    De skickar vidare paketet på en gång, de väntar inte på din betalning Det står på räkningen "vi har skickat paketet till...". Fick nyligen en sådan räkning själv
  • StaffenAssar
    iser skrev 2010-09-02 09:17:46 följande:
    tack för er hjälp. Men om man kommer till den punkten att man behöver påminna köparen; hur ska man då formulera sig utan att verka spydig? Typ: Jag hoppas att inget blivit fel med vinnarmail och dyl., eftersom jag väntar på din betalning. Kontakta mig på mailen när du satt in pengar på mitt konto så skickar jag XXX så fort pengarna är på mitt konto." Låter det bra?
    Tycker det låter bra.
    Jag brukar skriva:

Hej!

Du vann xxx på tradera av mig  den x/x. Eftersom jag varken hört av dig eller fått in någon betalning tänkte jag att du kanske råkar missa att betalningsinfon finns i traderas automatiska vinnarmail? Hör av dig så är du snäll.
    Mvh

Svar på tråden Traderatråden nr 16