HonSomVet skrev 2010-09-19 08:54:44 följande:
Inte paket, men däremot vykort! En kompis fick hem ett vykort och en ursäkt ett år efter att kortet var skickat! Minns inte riktigt vad som hade hänt med just den postsäcken, men den hade kommit bort ett litet tag (ett år
) på vägen...
Så hopp finns det väl alltid.
Jag själv är lite nervös över en overall jag köpt. Kanske överdriver, men den är skickad i onsdags och de flesta andra verkar ha fått sina paket från henne redan. Har faktiskt aldrig varit med om att posten strulat eller dragit ut på det, förutom med paket skickade från andra länder där de slarvat bort avin osv och inte skickade ny.
Jag känner mig lite fundersam, som i ditt fall också, om ett paket kommer bort, ska man då som säljare erbjuda full återbetalning? Köparen har ju inte fått sin vara? Å andra sidan så är det ju inte säljarens fel...
Kul med vykortet
Fast min köpare vill nog inte ha en tröja stl 80 om ett år
Så jag hoppas att de hittar den!
Jag har faktiskt varit med om att ett paket försvunnit tidigare, men då var det inbrott i postlådan (helt sjukt!). Det var en overall faktiskt, men inte så dyr. Då erbjöd jag henne halva summan tillbaka och hon stod för frakten eftersom den var ungefär lika mycket som mina avgifter för auktionen. Det blev en bra lösning, jag tyckte att det kändes rättvist att vi båda fick "ta smällen" eftersom det inte var någons fel. Tycker inte att säljaren ska återbetala hela beloppet faktiskt, fast jag är ju partisk just nu, för säljaren har ju också förlorat "pengar" isf. Det går ju inte att sälja något som posten haft bort liksom. Nu skickar jag de overaller jag sålt med dhl ist så att man kan spåra.