Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Suck, en tröja som jag sålt har försvunnit med posten tydligen
    Har precis anmält det till pts. Jag skickade den måndag 30/8, och det har ju gått lång tid sedan dess nu
    Någon som faktiskt varit med om att pts hittat paketet? Känns rätt hopplöst nu  

• StaffenAssar
    HonSomVet skrev 2010-09-19 08:54:44 följande:
    Inte paket, men däremot vykort! En kompis fick hem ett vykort och en ursäkt ett år efter att kortet var skickat! Minns inte riktigt vad som hade hänt med just den postsäcken, men den hade kommit bort ett litet tag (ett år ) på vägen...

Så hopp finns det väl alltid.

Jag själv är lite nervös över en overall jag köpt. Kanske överdriver, men den är skickad i onsdags och de flesta andra verkar ha fått sina paket från henne redan. Har faktiskt aldrig varit med om att posten strulat eller dragit ut på det, förutom  med paket skickade från andra länder där de slarvat bort avin osv och inte skickade ny.

Jag känner mig lite fundersam, som i ditt fall också, om ett paket kommer bort, ska man då som säljare erbjuda full återbetalning? Köparen har ju inte fått sin vara? Å andra sidan så är det ju inte säljarens fel...
    Kul med vykortet
    Fast min köpare vill nog inte ha en tröja stl 80 om ett år Så jag hoppas att de hittar den!

Jag har faktiskt varit med om att ett paket försvunnit tidigare, men då var det inbrott i postlådan (helt sjukt!). Det var en overall faktiskt, men inte så dyr. Då erbjöd jag henne halva summan tillbaka och hon stod för frakten eftersom den var ungefär lika mycket som mina avgifter för auktionen. Det blev en bra lösning, jag tyckte att det kändes rättvist att vi båda fick "ta smällen" eftersom det inte var någons fel. Tycker inte att säljaren ska återbetala hela beloppet faktiskt, fast jag är ju partisk just nu, för säljaren har ju också förlorat "pengar" isf. Det går ju inte att sälja något som posten haft bort liksom. Nu skickar jag de overaller jag sålt med dhl ist så att man kan spåra.
  • StaffenAssar
    HonSomVet skrev 2010-09-19 09:08:41 följande:
    Ja det var dumt av mig att inte fråga om Schenker, eller Dhl, det ska jag fasiken göra nästa gång. Jag vet inte om pengarna skulle gräma mig så mycket, snarare det att overallen såg väldigt fin ut och ja... Dottern behöver ju den. Hoppas den dyker upp i början av nästa vecka.
    Nä, menade inte att du borde ha frågat om annat fraktsätt, det kan man ju inte begära och saker SKA komma fram med posten också ju. Annars skulle väl ingen skicka med posten  
    Håller tummarna för att den ska dyka upp nästa vecka! 
  • StaffenAssar
    TheStar skrev 2010-09-20 20:59:19 följande:

Varför skriver folk uttryck som "måste ses!" i sina rubriker? Vad betyder detta egentligen? Det används ju ofta om typ bostäder och där kan jag förstå det - för att få folk att komma på visning även om bilderna på t.ex. hemnet ser trista ut. Men vid traderaauktioner? Tror inte att någon skulle uppskatta att jag kom förbi och kollade in en sak innan jag budade... om jag ens kunde, inte ofta man bor i närheten... Suck, floskler bara.

Det stör mig också, det gör snarare att jag INTE väljer att kolla på den auktionen alls faktiskt...
  • StaffenAssar
    Dinosaurie skrev 2010-09-22 20:05:27 följande:
    Jag förstår att det är bra och kul men högt "betyg" men det kändes bara som att det var en sån stress. Och jag som köpare uppskattar kanske inte att bli så puschad vilket kanske i sin tur leder till ett sämre omdömme. Jag har skrivit omdöme om alla säljare jag handlat av men kanske inte i samma sekund som varan låg i brevlådan..
    Kan hålla med dig, även om jag förstår säljarna. Jag gillar inte heller att bli påmind om omdöme redan i vinnarmailet, och inte efter heller för den delen om det inte finns någon speciell orsak. Fast jag lämnar iofs alltid omdöme (för det mesta snabbt) och vet att många säljare gör som jag och väntar in köparens omdöme innan de lämnar själva. Men jag tror att vissa säljare vill förvissa sig om att köparen förstått att de inte kommer att lämna omdöme förrän de får ett själva, det är bara det att jag inte gillar att bli tjatad på.
Svar på tråden Traderatråden nr 16