Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Elina73 skrev 2010-08-19 10:57:28 följande:
    Sluttiden beror bara på att det var då det passade att lägga upp aultionerna. Fullt upp med 3 ungar i huset. Måste passa på när jag får lite "egen" tid. Hoppas på bud nu!
    Aha, då förstår jag
    Men då brukar jag lägga dem så att de har avslut en helg iaf, alltså om jag skulle lägga ut nu idag så skulle jag välja 10 dagar så att jag hade avslut på söndag ist  
  • StaffenAssar
    himla skrev 2010-08-19 21:32:45 följande:
    Har jag vart för ärlig när jag har nämnt de små små fel skaljackorna jag har lagt ut har ... får ju inga bud ... eller tror ni att det tar fart mot slutet ...

suck .. inte roligt att få 22 kr för en pop skaljacka !!!
    Fast jag var ärlig med min skaljacka, som iofs bara var "smutsig" vid ärmsluten och namnad, men jag fick 427 kr för den i söndags. Tror nog din kommer att stiga den med, det är ju långt kvar. 
  • StaffenAssar

Okej, nu kommer jag med lite OT här, men idag har jag varit på stan och satt sprätt på en del av mina traderapengar Solig

Det blev först villervalla:
    body, byxa, strumpor svart/turkosrandigt, svart/grönrandig body och strumpor, svart/mönstrad body med cirklar och stjärnor och gröna byxor till lilla
    tröja, byxa, strumpor, mössa svart/turkosrandigt och svarta velourbyxor till stora

Sedan molo:
    bodysuit med robotar (halva priset) till lilla 

Sedan polarn:
    tre par randiga fingervantar (han äter dem typ), svarta vinterhandskar och bilmockasiner (som man fick om man handlade för 500 ) till stora
    randiga tumvantar till lilla

Sedan lindex:
    tre mumintröjor och ett par kalsonger med stinky till stora 
    två muminbodys och gröna och turkosa velourbyxor till lilla

Sedan nätet de senaste dagarna:
    molo polaris fjord vinteroverall till stora
    molo hajbody, stjärnbyxor och randiga byxor till lilla
    me too mörkturkosa velourbyxor till lilla
    kavat höstskor till lilla med 40% rabattkod på ellos
    kavat höstskor till stora med 50% rabattkod på ellos
    pax gummistövlar med dinosar på till lilla 

Sedan tradera:
    polarn musse vindoverall och lindex velourbyxor/sparkdräkt med pingviner till lilla

Sedan facebook:
    Molo holden overall till lilla

PUH! Nu har jag nog shoppat klart för ett tag, för jag kan inte komma på en endaste sak förutom vinterskor som de behöver Drömmer 

• StaffenAssar
    Scruffy skrev 2010-08-20 12:39:55 följande:
    Fått svar från säljaren..

halloj.
    stället är enbart använt en gång, man går fort ner banden undertill en regning dag i grus och lera.
    och ja, den försvann första dagen på dagis då den användes.
    om du nu såg detta på plats att du utyckte banden undertill var slitna varför sa du inget?
    och att luvan saknades såg du tydligt på bild i annonsen, därför jag tog bilden på just det sättet för att det skulle framgå.
    jag sa ju även till dig på plats att du fick ändra dig men du tog dem ändå.
    så jag har inte ljugit på något vis, du kom och titta på dem och köpte dem, tyckte du att dem var så risigt skick så kunde du avstått från att köpa,
    då jag dessutom sa att detta var okej.

Mitt svar.
    Hej,

Tja om det är OK ska vi låta köpet gå tilbaka då? Jag uppfattade tyvärr inte att det var OK att avstå från köpet, 
    i så fall hade jag gjort det.
    Får väl ta en sväng förbi antingen i em eller någon annan dag efter jobbet?

hej.
    det betyder att jag får stå för en avgift på 3kr för upplagd annons, 3kr för för att lägga ut en ny. + traderas provision på 15kr.
    det kostar mig en massa, + osålt avgift etc.
    jag tycker att köpet är gjort, man kommer inte i efterhand tycker jag. du såg skicket på plats, dem är nya och jag har inte på ngt vis lurat dej.
    mvh nina

Fothällorna såg ut som dem brukar göra eter en säsongs använding, inte efter en dag.
    Tycker också att du borde få häva köpet, men om hon krånglar en massa så kanske du kan erbjuda dig att betala 21 kr för avgifterna? Bättre än att betala 21 kr för ingenting än att betala 199 kr för något som inte kommer att användas? Eller tänker jag fel nu? Menar absolut inte att du BORDE behöva betala detta, för det tycker jag verkligen inte, men tänkte att det kanske är en godtagbar kompromiss, om säljaren är omöjlig
  • StaffenAssar
    Scruffy skrev 2010-08-20 13:00:58 följande:

Vet inte om jag räknade fel kanske blir 21 kr. Jag fick det till 18 kr, men visst kan jag betala denna

Nä, det är jag som tänkte fel Drömmer Jag tänkte 3 kr + provision för denna auktion PLUS 3 kr för en ny auktion, men de 3 kr för en ny auktion ska ju inte du betala såklart, de skulle hon ju få betala hur som
  • StaffenAssar

Suck, fick en räkning från posten idag... Har varit för slapp med att packa, så tre paket var enl dem skrymmande och inte frankerade för det. Surt! Men, men, bara att skärpa till mig och pressa ut luften bättre och platta till.

• StaffenAssar
    Tettan skrev 2010-08-20 14:05:02 följande:

Men VARFÖR ska alla som säljer overaller skicka med posten för? Det blir ju så onödigt dyrt jämfört med schenker...

Är ute efter ett par vinteroveraller till mina grabbar i stl 110, någon som ska lägga ut snart?

Jag skickar med dhl, blir inte så mycket billigare, men lite, och spårbart iaf. Tycker det är meckigt att man behöver skriva ut tyvärr, och har ingen skrivare. Visst kan man gå någon annanstans och skriva ut, men det blir för meckigt tycker jag när det går utmärkt att sälja ändå. Fast jag har inga så stora overaller
  • StaffenAssar
    Tettan skrev 2010-08-20 14:14:06 följande:
    Kanske jag som är snål, bara...

Men ärligt så vill jag inte betala ca 80 kr för frakt när det kan skickas för 43 kr...
    Nä, klart man vill ha billigast möjliga
    Min reima overall stl 98 går iaf ner i en dhl kartong stl M så då blir det "bara" 52 kr, men stl 110 kanske inte går ner i en sådan förstås, och då blir det ju dyrt...
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-08-20 17:27:25 följande:
    Måste bara passa på att skryta lite...jag har just nu 5,0 i omdöme har jag nog aldrig haft tidigare utan brukar ligga på stadiga 4,9 annarsGlad
    Grattis! Jag har aldrig kommit upp i 5.0, brukar pendla mellan 4.9 och 4.8
Svar på tråden Traderatråden nr 16