Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Hur går det för er förresten? Mina auktioner går seeeegt Nu är det ju inte så många dagar kvar till avslut tycker jag... Fattar inte, förra vändan gick ju jättebra Obestämd

• StaffenAssar
    snappi81 skrev 2010-08-26 21:42:27 följande:
    Åhh va jag hade velat ha dina stjärntröjor! Blev så glad när du hade en till varje knatte i rätt storlek, tills jag läste att den stora va mer 98 än 104.. Synd! Dom hade jag hängt med på annars!
    Ja, de är fina, är förvånad över att bara den lilla har bud. Men, tråkigt att den stora är så liten i stl... Min stora har stl 104 i tröjor nu, och den är för kort i ärmarna för honom  
  • StaffenAssar
    Lilac skrev 2010-08-27 15:42:47 följande:
    Jag har funderat på Tradera men är rädd att ingen kommer vilja ha det jag vill auktionera ut och så säljs allt för 1 kr styck? La upp säljes-annonser gratis på en annan sida istället men antingen är det få som tittar där eller har jag ointressanta grejer eller för höga priser eller...något annat... Någon som har något råd att ge?
    Vad är det för saker då? Du kan ju ha högre utrop om du är rädd att de ska gå för 1 kr bara?
  • StaffenAssar

Mina auktioner går fortfarande seeegt... En del går okej, men fortfarande många utan bud, så in och fynda med er
    Avslut hela dagen imorgon
    http://www.tradera.com/auktioner/karro_82

Jag har varit på loppis halva dagen och fyllt på lillemans garderob med lite baskläder Mest nöjd är jag med en oanvänd gräsgrön velourtröja från katvig för 50 kr, och ett par kavat vinterkängor för 10 kr  Solig 

• StaffenAssar
    maximum skrev 2010-08-28 14:29:10 följande:
    Mycke fint du har men tyvärr fel storlekar. Letar efter fleece kläder i strl 92.
    Tack!
    Har ett par mörkblå fleecebyxor stl 92 från lindex, och turkosa fleecebyxor stl 98 och turkos fleecetröja med röda djur stl 98/104 (fast som 98) från kappahl som ska ut så småningom Drömmer Men eftersom de fleecekläder jag har ute nu inte har några bud så tänkte jag nog vänta lite...
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-08-28 21:03:52 följande:
    Nån som har eller har haft kik kids mössor, de som är mjukluddiga? Alltså inte fleece eller frotté utan nåt annat material som är liksom lite "hårigt" och sååå mjukt.
    Såg en sån i barnbutiken idag och går och funderar på en sån, den verkade så härlig och skulle passa sååå fint i rött till moloverallen i vinter men jag vet inte om den håller värmen?
    Jag har haft til min lilla, och det funkade bra, men han åker ju vagn hela tiden så han utsätts inte för så mycket... Jag gillade den!
  • StaffenAssar
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-28 22:14:04 följande:
    By the way, nån som kan hjälpa mig lite.

Har ju lagt upp en hel del auktioner och rätt många mössor. De går bra, får in några köp nu då och då. Men jag skulle vilja få lite fler träffar. Eftersom det inte är något speciellt märke så blir det ju inte så många som går in och kikar på dem. Vad kan jag skriva?
    Har skrivit med ordet retro på de flesta, för att jag tycker att det stämmer på dem. Men vad kan jag skriva mer?

Skulle vilja skriva vintage och sånt liknande men det känns inte som om det stämmer Glad
    Kan inte komma på något bra sökord tyvärr Annat än att kanske skriva plysch också på de som är i velour? Kommer inte ihåg under vilken kategori du lagt dem, jag antar att du lagt dem under mössor osv? Kanske prova att ha några i "vanlig" barnklädes-stl kategori på ytterkläder, så att fler ser dem? Eller kanske göra ett paket med tex en molomössa och en hemsydd, och så hoppas att folk kollar molo och sedan kollar "se säljarens övriga annonser"? Eller sy någon med stjärnor eller moln, för det brukar folk söka på också?

Tack för den superfina mössan förresten! Tänkte försöka lägga in bild på fb sedan, men modellen var först ovillig till mössan, och sedan hade han den hela morgonen idag men var komplett omöjlig att fota Drömmer 
  • StaffenAssar
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-28 22:47:54 följande:
    Jamenvisst de va ju du ju som köpte den :) Vad rolligt att du gillade den!

Tycker det är en sån mysig färg och sånt härligt tyg! Råkade köpa på mig hela kvarvarande rullen på 5 meter, så de kanske blir att så nån filt el  nåt för annars blir det en himlans många mössor Glad
    Det råkar inte vara så att du också kan sy typ sittdynor och suffletter? Jag kan verkligen inte sy, men har ett jättefint tyg som jag skulle vilja ha som sittdyna och sufflett, och mamma på vift har beställningsstopp just nu, plus att då måste jag betala frakt för att skicka tyget, och du och jag bor ju i samma stad... Drömmer

Fina velourtyget matchar inte alls min vagn, men du skulle nog kunna sy tex bumperskydd (till bugga tänkte jag) och lägga ut, om du inte vet vad du ska göra av tyget. Bumperskydd är så lätta att sy så att tom jag klarar det
    Filtar har jag fått för mig att det är svårt att få bra betalt för om det inte är typ Laban och så tyvärr Obestämd 
Svar på tråden Traderatråden nr 16