Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Har fått tummen ur och lagt ut hela fyra auktioner, känner mig duktig. En av dem är ett försök med sommarplagg, om den går bra slänger jag nog ut lite mer sådant. 

• StaffenAssar
    x karin76 skrev 2010-03-22 23:02:07 följande:
    Jeje.. Nu är OM:en ute iaf, får väl bita i det sura äpplet (traderaräkningen) helt enkelt. Funderar på hur det blir med lite sommarkläder, har rensat bort det mesta till barnloppisen men en liten kasse finns kvar - kortärmade bodys, shortsset, soldräkt osv. Undrar just om man vågar kasta ut det redan nu i mars eller man kanske ska vänta en månad till. Nån som provat ännu?
    Jag har slängt ut en t-shirt och keps nu, om det går bra tänkte jag ge mig på alla andra t-shirts och kortärmade bodys, men jag väntar med summersuits och shorts tänkte jag. Det mesta av mitt är liten stl (74) så jag tänker att de med så små barn inte riktigt börjat leta än eftersom de barnen ju antagligen inte ens vuxit i den stl. Kanske att det går bättre med större stl då man vet att barnen inte växer så mycket?
  • StaffenAssar
    Alisa skrev 2010-03-23 09:37:54 följande:
    Jag funderar på att skriva ett vinnarmail (sänd det ut automatiskt till vinnaren?), men vad bör man ha med??
    Så här ser mitt ut:

Hej och grattis till vinsten! Sätt in bud + frakt på mitt nordeakonto nr xxx inom 5 dagar och märk betalningen med alias, så skickar jag varan så fort jag ser pengarna på kontot. Skicka gärna ett mail när det är gjort så kan jag hålla extra koll på kontot. Om du har vunnit fler än en auktion av mig, så kan du bortse ifrån detta meddelande och istället invänta ett separat vinnarmail där jag räknat ihop frakten. OBS! Den angivna fraktkostnaden i auktionen är för posten, om ni vill ha varan skickad med DHL så får ni maila mig för korrekt summa. Jag har inte tillgång till skrivare och kan därför inte skicka med schenker. Tveka inte att maila vid frågor! Ha en bra dag! /Karolina

Jag tycker att det viktigaste att ha med är bank, kontonummer och att de ska ange sitt alias vid betalning. Lycka till!
  • StaffenAssar
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:36:12 följande:
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här: Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvann Känns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Men kanske det var en säljare som inte hade så bra koll? Jag menar, vad menar h*n med bankdetaljer? Man lämnar ju ut kontonr och bank för att de ska kunna betala... Fast såklart inte kul om köparen inte genomför köpet
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 17:51:47 följande:
    Tack för tipset! Nu är den min till fynd pris
    Kul!
  • StaffenAssar
    snappi81 skrev 2010-03-24 12:48:30 följande:
    Ger mig inte in i disskutionen i den andra tråden men brukar ni som hänger här lägga på för emballage? Själv tar jag bara ut 1kr i emballage men då skickar jag allt i mailingbags. Så jag tycker det är en överenskomlig summa.
    Jag brukar inte ta ut något extra, men har inte så stora problem med de som tar ut 2-3 kr om de sedan skickar i tex mailingbags. Men jag tycker inte det är okej att ta ut extra om man postar i en gammal plastpåse med några varv tejp...
Svar på tråden Traderatråden nr 16