Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-04-01 20:04:20 följande:
    Ja, de har väl det. Lite ninjat blev det, men är inte jättenöjd! Tjänade 1000 kr 9 auktioner. Allt var Molo, 3 av de helt nya plagg med lappen kvar. Det tycker jag inte var bra. Men men, nu har jag lärt mig att sätta högre utrop!
    Ja, man får väl sätta högre utrop... Fast den enda auktion jag har med ett safe utrop går ut ikväll och saknar bud
  • StaffenAssar
    Lalalong skrev 2010-04-01 20:19:21 följande:
    Ja. Tradera är ingen höjdare längre! Verkar som måna dragit sig därifrån p.g.a. höga avgifter. Och man kanske inte är benägen att titta där efter saker att köpa om man inte är där och säljer...
    Ja, man får väl lägga ut lite på blocket ist... 
  • StaffenAssar

Mina auktioner som gick ut igår var verkligen ingen höjdare, det blev lite ninjande på slutet, men inte tillräckligt. Galonisarna är jag iofs nöjd med, för jag hade inte räknat med så mycket för dem, men skalbyxorna gick för 191 kr och det känns trist...

Kommer nog att lägga ut lite sommarkläder i slutet på april, men annars får det nog bli blocket och polarn o pyrets köp o sälj i framtiden. Tråkigt!
  • StaffenAssar
    x karin76 skrev 2010-04-02 08:23:30 följande:
    Provat Köp-Sälj här på fl? Har bara använt det till att söka efter vissa plagg ibland.. Vet inte hur många som kikar där dock.
    Smart! Tänkte inte på det, trots att jag faktiskt sålt en vagn via en köpes-annons här {#lang_emotions_dreamer}
  • StaffenAssar

Nu har jag lagt ut lite här på fl´s köp o sälj eftersom t går så trögt just nu... Fast jag tycker att det är jobbigt att behöva sätta ett fast pris {#lang_emotions_dreamer} När man sätter köp nu på tradera kan man ju ta i lite eftersom folk budar istället om de tycker att köp nu är för dyrt, men när man har vanliga annonser med för högt pris så blir de ju helt enkelt inte sålda...

Jag återkommer med hur fl´s köp o sälj funkar...
  • StaffenAssar

Pop t-shirts i stl 74, är det värt att lägga en och en eller ska jag göra paket? Är väl en tio st iaf...

• StaffenAssar
    Buttelina skrev 2010-04-06 20:42:24 följande:
    jag hade nog lagt dom två och två.. kanske nån 3pack
    Tack, då blir det nog så. Nu ska jag bara fundera ut vilka som "passar" ihop. Bättre att ha ett renodlat "pojkpaket" eller blanda och lägga under unisex?
  • StaffenAssar
    x karin76 skrev 2010-04-06 21:44:30 följande:
    Beror helt på vad det är för motiv osv... Tror du får mest för rena kill- resp tjejpaket, men unisex kan funka också om det är t ex en röd/vit-randig tröja och en grön/vit-randig tröja..
    Hm, är nog mest kill isf. Typ ljusgrön med polisbil och grön med fotboll. Fast en vit ribbad också, men den kan ju få hänga med i ett pojkpaket ändå. Så då blir det nog pojk ändå...
  • StaffenAssar
    Jessika82 skrev 2010-04-07 10:14:19 följande:
    Har nu rensat ut barnkläder jag inte vill ha och behöver tips hur jag ska sälja det lättast... det jag förstått är om det är "vanliga kläder" så är det bättre att sälja i paket... och då undrar jag hur många plagg i varje paket och vilket pris??? vill ju få sålt det jag inte vill ha kvar och köpa nytt...
    Så många plagg som möjligt till så låg frakt som möjligt Tänk lite som så att om tio plagg blir 36 kr i frakt (har absolut ingen aning om vad det väger) men elva plagg blir 48 kr, så skippa då det elfte plagget i det paketet, om du förstår hur jag menar. Om du har möjlighet att skicka med schenker så tror jag du kan få med rätt mycket för rätt låg fraktkostnad, särskilt om det är små stl. 
    Men jag är absolut ingen expert, så jag kan ha fel.
Svar på tråden Traderatråden nr 16