Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Ser att ni pratar skor, någon som har koll på hur mkt barns fötter växer generellt när de är mellan 2 och 3 år? Har en son med stl 18/19 egentligen, men stl 20 så att fotortoserna får plats, tror han kommer ha 20/21 i sommar för att få plats med ortoserna. Då lär ju inte stl 22 funka nästa sommar, eller? Så lite kan de väl inte växa, även om han kanske kan gå ner en stl om han slipper ortoserna? För jag har ett par sandaler efter storebror i stl 22 som jag nu är i valet och kvalet huruvida jag ska behålla eller sälja... Det är ju ingen mening med att spara om de är för stora denna sommar och för små nästa...

• StaffenAssar
    h80 skrev 2010-04-07 13:11:33 följande:
    oj, har han bara 18/19 är är 2 år? Min tjej har 21 o är 1½.
    Han har en kromosomavvikelse och är yttepytte Har stl 80 på kläder, fast många byxor är för stora i midjan, väger 8400 g och är 78 cm lång Fast han är inte 2 än, blir i juni.
  • StaffenAssar
    78Misan skrev 2010-04-07 13:12:12 följande:
    det med skostorlek är jättesvårt..... Sonen hade 22 hur länge som helst kändes det som nu har han 25 som börjar bli lite trånga påstår han  när vi tar på skorna. Han blev 3  år ny för 1½v sedan
    Ja, det är svårt! Tycker mig också minnas nu när du säger det att min stora hade stl 22 rätt länge, iaf en vår och en sommar.
    Men finns det inte en sån där "generell regel", typ att de första två åren byter de skostorlek var tredje månad eller så? Alltså, det är ju olika för alla, men har för mig att det finns någon sådan regel...
  • StaffenAssar
    h80 skrev 2010-04-07 13:24:48 följande:
    då förstår jag :) min tjej hade 19 förra sommaren o 21 nu, om det är till någon hjälp. Sen är det ju väldigt stor skillnad beroende på vilket skomärke det är.
    Hm, om hon hade 19 förra sommaren och 21 nu, så kanske hon har 22 i sommar om ens det, och isf är det ju 2-3 stl på ett år ungefär... *tänker* då hänger det ju lite på om han fortfarande kommer att behöva ortoser nästa sommar, för om han inte behöver det så borde han kunna ha dem. Typiskt att det ska bero på något som jag verkligen inte ens kan gissa A ja, då får de väl ligga i lådan en sommar till då
  • StaffenAssar
    h80 skrev 2010-04-07 13:37:42 följande:
    det är jättesvårt. De 21orna hon har nu är 1.3cm större än hennes fot, så de passar förhoppningsvis iallafall halva sommaren
    Aha, men det låter ju ännu mer lovande för att han skulle kunna ha dem nästa sommar iaf. Kavat är ju stora i stl också. Japp, de får ligga kvar i lådan!
  • StaffenAssar
    Linastrumpan skrev 2010-04-07 14:29:52 följande:
    HAr jag drömt eller har denna auktion varit uppe för diskussion?? www.tradera.com/buffalo-skor-strl-39-auktion_... Har vunnit en auktion av denna men inte fått mina grejer och ser att hon fått neg omdöme efter det.....Undrar om jag blivit lurad....
    Men hjälp, finns dessa fortfarande?
    Vet tyvärr inte om det varit någon diskussion om säljaren/auktionen tidigare, men jag orkar inte alltid läsa ikapp...
  • StaffenAssar
    Jontesfru skrev 2010-04-07 18:46:00 följande:
    ojojoj idag har jag köpt en alldeles för dyr sak, men jag bara ville ha den. kostade över 1300kr borde man inte begära rekommenderat då? Hon har inte skrivit om DHL eller schenker o då kan man väl inte välja det som fraktalternativ efter auktionen slutade? Hittade den ca 20min innan den gick ut så jag hann inte fråga innan...
    Fråga nu efter om dhl och schenker, och om det inte går så be att få rek.
  • StaffenAssar
    Jontesfru skrev 2010-04-07 19:13:03 följande:
    och idag blev det nog lite av tröstshopping... satt på barnakuten med Axel halva natten så nu har han påbörjat sin 3:e penicillinkur á 10dagar på 5veckor. Är så trött (o ledsen) att ja idag blev det tröstshopping, fast en klänning jag velat ha sen jag såg den i höstas...
    Tröstshopping är bra, iaf om det är något man varit sugen på länge! Vad för sjuk är han? Akuten halva natten är INTE kul
  • StaffenAssar
    Jontesfru skrev 2010-04-07 19:26:12 följande:
    Han är ju funktionshindrad o har gastrostomi o för 5v hade han streptokocker runt knappen, sen lunginflammation (på väg att lämna oss) o nu streptokocker i knappen igen... nej nätterna spenderar man hellre hemma, men vad gör man? Sen har jag fått åka tillbaka idag till Lund för de ville att vi skulle träffa knappsköterskan. Som bara sa att vi gör rätt, men att vissa har det bara sähär...
    Usch, inte kul  
    Och varför är det alltid på kvällen/natten man känner att nej, nu måste vi åka in? O knasar ju med andningen en del, och självklart mest på kvällar/nätter så man måste åka till akuten ist för hans vanliga barnläkare... Fast de på akuten känner honom iofs nästan lika bra som hans vanliga läkare nu {#lang_emotions_dreamer}
    Streptokocker runt knappen måste vara jättejobbigt! Och lite läskigt Hoppas verkligen streptokockerna ger med sig nu! {#lang_emotions_flower}
  • StaffenAssar
    Jontesfru skrev 2010-04-07 19:40:49 följande:
    ja de känner ju Axel o oss också efter et ANTAL besök där, så man har nog lite fördel där...om man kan säga så?
    Ja, det tycker jag nog man kan säga... Särskilt när man har lite speciella barn som vi så är det guld värt att de känner till det så man slipper dra knashistorien varje gång, och de vet ungefär vilken medicin de ska ha och vad som "brukar" vara problemet osv... Och att man blir tagen på allvar på en gång. 
Svar på tråden Traderatråden nr 16