Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81

Traderatråden nr 16

Ia 70 skrev 2010-09-15 20:44:58 följande:
    Haha o ja kunde inte låta bli o buda med en gång
    Vi får väl fajtas!
    Linus 070808 Lucas 090707
  • snappi81
    ominte skrev 2010-09-17 11:45:35 följande:
    Gjorde det nyss! Hon hade inte fått nåt mail ,vare sig från tradera eller mig. Ehh? Ska man tro på det?
    Hon bad iaf tusen ggr om ursäkt och skulle skicka skorna imorgon redan.
    Tror att hon talar sanning, jag har själv haft det problemet. Köpare har hört av sig och sagt att dom inte fått nåt mail från mig (traderas automatiska) och då har inte jag heller fått nåt om vinnande bud. Så det är inte omöjligt.
  • snappi81
    gavagai skrev 2010-09-21 21:01:24 följande:
    Jag blev anklagad för budtrissning för någon vecka sedan. En person mejlade mig och sade åt mig att jag skulle be min polare sluta trissa på min auktion. Mycket irriterande, eftersom jag naturligtvis inte hade en aning om vem denna "polare" var. Jag skrev ett så snällt brev jag kunde tillbaka, och jag tror att han nöjde sig med det, men inte så kul ändå att bli anklagad. Jag kan ju inte rå för om folk bjuder konstigt på mina auktioner! Till slut var det en tredje person som köpte tyget, och jag fick förresten mer än jag någonsin hade trott för det! www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Fast just den auktionen kan inte jag se nån budtrissning på alls. Ser ut som en helt vanlig budgivning bara att en person lagt småbud hela tiden. Ska mer till för att jag ska misstänka en trissning, men det kanske inte andra tycker..
  • snappi81
    emme 86 skrev 2010-09-22 18:50:58 följande:
    Hej alla
    Jag har lagt ut lite annonser på T och har fått första budet på en gammal jeansoverall, men kom på nu att jag kanske borde skrivit att det är en dress?
    Det är ingen overall att ha ute utan en heldress och nu har jag fått ont i magen för detta, går det att maila budgivaren eller hur gör man? Förstår man kanske ändå vad jag menar?
    Det är denna det gäller; www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Tycker inte du behöver oroa dig, bilden visar ju precis vad det är. vare sig det står overall el dress så kommer folk fatta. ( om dom nu inte är helt nollställda innanför pannbenet.) Gör en tilläggs kommentar om du känner dig nojjig.
  • snappi81
    mia567 skrev 2010-09-27 20:23:44 följande:
    Jag bor utomlands och det finns inte mkt roliga kläder här till vintern. Sa jag tänkte köpa lite pa tradera, men sag att dom allra flesta skriver att dom bara skickar inom Sverige. Tror ni att det är ngn idé att maila och fraga da om dom kan tänka sig skicka utomlands? Jag har ett svensk bankkonto att använda.
    Alternativet är att skicka hem till min pappa och sen kan han skicka ner det till mig men det blir onödigt mkt fraktkostnader.
    Tycker du kan fråga iallfall, jag sätter inom sverige av ren lathet. Men skulle nån fråga så är jag aldrig omöjlig.
  • snappi81
    Puchiko skrev 2010-09-29 19:42:16 följande:
    Har ett dilemma, var en som vann en auktion på game cube förra veckan som var avhämtning på och har inte fått tag på henne. Idag ringde jag och hon svarade inte. Efter en min får jag tillbaka sms "Vem?".. förklarade vem jag var och ville höra när hon skulle komma och hämta spelet? och jag får till svar att hon förlorat sitt körkort och ville att jag skulle kunna skicka på post. Har ingen originalkartong till spelet och känner inte att jag vågar skicka spelet per post, av den anledningen tog jag endast avhämtning samt att jag inte har tid att leta efter vart man kan köpa bubbelplast och kartong som passar. Hon skriver att hon är beredd att betala frakten vad det än kommer kosta men det kostar ju även min tid att leta upp saker att packa i och det kostar ju emballage oxå.

Hur hade ni gjort? Ni som är vanare traderamänniskor än mig
    Bubbelplast kan du ju köpa på många "byggvaruhus" typ k-rauta, bauhouse mmm.. Sen kan du ju bara ta måtten och skicka det med dhl.
  • snappi81
    Greksmurfen skrev 2010-10-07 18:26:09 följande:
    oj det va dyrt =O en sån hänger här ;)..........lillis gillar den massa ...fina fisken juh ;)
    Dom är populära så sälj den när lillan inte vill kika längre, fick 181 kr för min när den åkte ut.
  • snappi81

Börjar bli riktigt irriterad på en köpare. Han kontaktade mig genom en annan auktion och påståd att han inte fått nåt vinnarmail och han va ivrig att få betala sitt köp  (har traderas automatiska) fine det va lungt ibland strular det ju (fastnar i skräppost mm) och jag skickar det igen till honom. Från min adress till hans adress. Hörde aldrig av människan ingen och skickade ytterligare ett mail där jag ifrågasatte om han fortfarande inte fått nåt mail från mig och jag får inget svar. Auktionen gick ut den 25 sep och det är helt dött från hans sida.

Vad gör man? Väntar lite till eller lägger ut igen? Har verkligen inga planer på att ringa och tjata då jag tröttnat på att jaga folk som inte betalar för sig...

• snappi81

Varför använder sig folk av res. priser för? Är det inte smidigare och sätta ett högt utrop? Jag blir enbart irriterad dom ggr jag (dum som man är) budar på dessa auktioner... Speciellt denna då budet nu är uppe i 400kr och fortfarande inte gått över respris.... suck..

• snappi81

Gahh.. Har varken orkat sälja eller köpa på T den senaste tiden men så hittade jag en VIllervalla mössa som min son så gärna vill ha. Vann budgivningen men tyvärr så verkar inte mössan behaga dyka upp... Säljaren skickade den i måndags så den lär jag väl få se mig i stjärnorna efter. Den minsta har fått sin men den storas är borta, vilket han är jätteledsen över.. Så min fråga till er är om nån har en Villervalla stjärnmössa liggandes i strl 4-6år? Eller om ni ser nån så kan ni väl hojta till! Ska va den med vitbotten och olikfärgade stjärnor på. (Inte den med cirkel och stjärna) Hoppas nån fattar vad jag menar...

• snappi81
    ominte skrev 2010-11-25 21:25:37 följande:
    Vet inte riktigt hur den kan tänkas se ut, är det en äldre modell? eller är det en vintermössa (fleece?). Om du vill kan jag kolla i en butik jag bor vägg i vägg med om de har. Inboxa iså fall för jag hänger inte alltid med i tråden
    http://www.tradera.com/Helt-NY-mossa-stl-4-6-ar-villervalla-Lagt-utrop--auktion_302977_121870180

Vet inte om länken funkar...

Denna ska det helst va el liknande...
  • snappi81
    piiiinkcat skrev 2010-12-06 12:05:11 följande:
    Julhandeln går bra ser jag.. insåg precis när jag skulle in å betala för en Tradera-auktion att mitt konto visar på -514 kr... Hur gick det till? Inte brukar man väl kunna handla på sitt kort om man har under 0 kr?

Har aldrig hänt tidigare och jag kan inte se att det är några räkningar som har dragits så här i efterhand.. Mycket mystiskt...
    Så kan det bli om butiken du handlat i tidigare inte legat uppkopplad till banken just då. Då drar dom det vid ett senare tillfälle. Har hänt mig innan, det har tom tagit flera dagar innan visa saker har dragits från kontot, lite taskigt när man tror man har mer pengar än vad man egentligen har.
  • snappi81
    aLttjolajban skrev 2010-12-06 17:48:38 följande:
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
    Det är enligt mig iallfall jätte smidigt att skicka med dhl. Likadant som med posten förutom att du använder deras egna förpackningar och det är ju spårningsbart. Du följer bara instruktionerna på sidan när du väljer boka frakt med dom. Tar med dig bokningsnumret till inlämningsstället och betalar på plats. Du kan hämta ut deras förpackningar i förväg och packa hemma. Sen får du ju kolla så du har ett ställe att lämna in det på i närheten med.
  • snappi81
    kalmar brud skrev 2010-12-08 17:14:08 följande:
    Det som inte ska hända har hänt...
    SHIT!!! Jag har råkat skicka fel paket till två köpare... Dom har alltså fått varandras paket... Jag skickade dom med schenker... Den ena har hämtat ut det men den andra har inte hämtat ut sitt och jag har både ringt och jag har skickat mail...

Det lättast är ju om dom skickar med posten så betalar jag självklart frakten till dom... Den som har hämtat ut sitt paket går med på att skicka det, men då är hon ju osäker på om den andra kommer att skicka...

Hur ska jag annars göra??? Ska hon skicka det till mig så skickar jag rätt till henne när jag fått ordning på det?
    Smidigast är ju om du får kontakt med båda köparna och dom kan skicka paketen till varandra och du står för frakten.
  • snappi81
    piiiinkcat skrev 2010-12-08 17:43:31 följande:
    Hur lyckas man med det?
    Det är väl lätt hänt, du sätter adresslappen på fel paket....
  • snappi81
    anette 81 skrev 2010-12-21 10:49:24 följande:
    en tjej vann ett par tights av mig, men dom verkade ha kommit bort i posten men hon gav mig positivt omdöme ändå och jag gav henne omdöme. Men nu har jag fått tillbaka tightsen, tydligen så hade adresslappen ramlat av så dom skickade tillbaka dom till mig, men nu har jag inte kvar henne adress så jag får inte tag i henne.
    Men ser du inte det på dina avslutade auktioner?
  • snappi81

Längesen jag skrev nåt här men nu måste jag fråga, hur funkar omdömes systemet egentligen? Har inte sålt nåt sen typ okt-nov förra året och ändå har mina staplar ändrats 2gg. (har alltså inte fått några nya omdömen sen dess heller) först minskade det till 4,7 sen har det skuttat upp till 4,9 igen.. Men fattar inte hur om jag inte fått några omdömen?

• snappi81

Hur länge väntar ni innan ni lägger ut en vara igen. (vid obetald auktion) Hade en som vann den 21 januari, ett par dagar senare får jag ett mail från köparn att dom inte fått nåt vinnarmail, fine jag skickar ut det igen och väntar på svar. Men det dyker varken upp pengar eller mail från köparn. Orkar inte jaga men när är det okej att lägga ut varan igen?

Svar på tråden Traderatråden nr 16