Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81

Traderatråden nr 16

Hur länge är det pakteten på dhl ligger? Är det en månad?

Ska bli intressant och se om personen som vägrar svara på mail hämtar ut sitt paket. Då kollar dom ju mailen iallfall. Och med andra ord skiter i att svara!

Linus 070808 Lucas 090707
  • snappi81

Trött jag blir på "nya" traderare, fick ett halv surt mail nyss där hon frågade om jag skickat hennes paket än för hon hade då inte fått nåt.. Nähä så konstig!, auktionslut den 24:e, betalt den 25:e. Det ska gå med dhl, vilket jag lämnade in på den 26:e.. Hur fan rent ut sagt tror hon att det ska va framme hos henne nu!!!?

• snappi81
    NoelochJack skrev 2010-08-28 19:23:18 följande:
    Blir lite orolig när ni skriver om för hög frakt, är ovan säljare samt har ingen våg hemma så jag har tittat på liknande annonser och sen satt deras pris. Skulle det bli billigare så hade jag tänkt meddela köparen det och sätta tillbaka pengarna och blir det dyrare får jag väl skylla mig själv. Borde kanske ha skrivit det i annonserna?

Nån som har lust att kolla om frakten verkar rimlig?

www.tradera.com/auktioner/lina__carlsson

Nåt som jag reagerade på är att du vill ha 56kr för frakt med posten!? Har jag missat nåt men det finns väl ändå inget porto på 56kr. 48 kr,60kr... osv.. Jag tvivlar på att du kommer undan med en sån liten summa på dina vintergrejer. Känns som om dom väger mer. Men jag kan ha fel. Bättre du skickar dom med schenker med isåfall.
  • snappi81
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-08-28 20:05:21 följande:
    Just det, ekonomibrev Flört
    Jo det är ju klart, det finns ju! Men tror fortfarande det är för lågt...
  • snappi81
    HonSomVet skrev 2010-08-28 21:55:47 följande:
    Ja jag får helt enkelt göra det. Bland hans omdöme finns ett negativt där han säger sig ha "glömt" att betala. Eller glömt hela auktionen för den delen. Typ.

Gud så irriterad jag är, faktiskt. Jag skickade ett vinnarmail samma kväll som auktionen slutade och hade han inte möjlighet att betala i tid kan han väl höra av sig i alla fall...
    Har precis samma problem, inte ett knyst från min köpare heller... Senaste lagda omdöme va ju neg för utebliven kontakt och betalning så man börjar ju undra om det kommer dyka upp några pengar...
  • snappi81
    Sarah84 skrev 2010-08-29 20:19:38 följande:

Jag sålde nyss en jacka på "köp nu" även fast de va bud lagda. Ska de gå?

Nää, köp nu funktionen ska försvinna så fort bud har lagts.. T måste fått nån bugg.
  • snappi81

Va med om en kul grej nu när posten kom! Har köpt ett par överdragsbyxor till lillkillen och dom skulle va namnade lite försiktig vilket inte gjorde mig nåt alls men nu när jag kollar i dom så ser jag att deras barn heter precis samma som min, både för och efternamn...!! Så den namningen gjorde ju inget!

• snappi81

Vilken skitomgång det blev för mig denna månaden, har avbrutit många av min auktioner och prövar till löning istället. Vill inte skänka bort grejerna.. Förra omgången gick ju kanon.. Jaja, det skiljer ju sig från gång till gång iallfall.

• snappi81
    amomentlikethis skrev 2010-08-30 21:59:02 följande:
    Är det någon som har koll på om man fortfarande får mail från schenker efter man har bokat och betalat, till sin hotmail?

Jag bokade för flera timmar sedan men har ännu inte fått något, å kan inte skriva ut lappen här hemma så måste få mailet snart så jag kan skriva ut den i stan imorgon. Lovade att posta idag så det känns skit att inte ha fått göra det, men slängde i 4 extra plagg i klädpaketet så köparen borde bli nöjd i alla fall även om det kommer en dag senare 
    Ja det ska du få men senast jag bokade tog det lång tid innan jag fick mailet med..
Svar på tråden Traderatråden nr 16