Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81

Traderatråden nr 16

Ia 70 skrev 2010-08-31 11:42:45 följande:
    Traderaexperter!! Hade avslut på en auktion, först med en budgivare som la utrop 20 kr sedan steg den till 30 kr, men rätt som det var fanns ingen budgivare!!?? Är inte buden bindande eller att borttagande av bud måste godkännas av mig?
    Skulle väl va om tradera plockat bort ev bud pga avslutade konton eller liknande..
    Linus 070808 Lucas 090707
  • snappi81
    HonSomVet skrev 2010-08-31 11:46:16 följande:
    Jag har köpt några filmer. Frakten enligt köparen är 36 kr, men jag väger själv samma antal filmer hemma och då borde alltet bli 48 kr då paketet förmodligen blir skrymmande. Ska jag fråga säljaren, eller bara lite på att det är okej? Vill ju inte dumförklara henne. Vill inte behöva betala extra ifall det är underfrankterat.
    Fråga kan du ju alltid göra, bättre än att få extra kostnader men hade det varit jag som skickat dom så hade jag ju stått för den kostnaden  men det är ju tyvärr inte alla som gör det..
  • snappi81

Gahh kan man annat än att bli lite sur. Skrev för ett tag sen om en som vunnit och betalat sin vara men hade fel adress angiven så efter lite letande chansade jag och skickade till den som fanns på "hitta" istället. Skrev naturligvis till köparen flera ggr med både mail och sms men fick aldrig nåt svar så jag skickade iväg det ändå och tänkte att det får bli deras problem! Men nu när jag kollar på spåra paket så ser jag ju att människan hämtat ut sitt paket och med andra ord kollat sin mail eftersom dhl*s avisering kommer dit, och då kan man väl bara dra slutsatsen att personen sket fullständigt i att svara på mina mail! Eller? Funderar på att spärra för så kul va det inte med allt extra jobb...

• snappi81
    ominte skrev 2010-09-02 21:11:29 följande:
    Nån av er här som har konton på olika banker? JAg har mitt personkonto i nordea som köpare får sätta in på men funderar på att skaffa ett annat konto för jag vill helst inte lämna ut mitt personnummer till främlingar.
    Jag är inte särskilt nöjd med nordea så jag funderar på att prova en annan bank. Är det krångligt att öppna konto på annan bank?
    Vill du byta bank är det bara att knalla in på den banken du vill byta till och säga det, men jag har med nordea och använder inte mitt personkonto till T. Jag har bara öppnat ett vanligt sparkonto som jag använder istället.
  • snappi81
    crimson skrev 2010-09-03 19:36:28 följande:
    Vad menas med detta?
    "För att slippa drabbas av Traderas osåltavgifter har jag lagt vinsten på frakten, därav det högre priset"
    Va?

Länka till den annonsen är du snäll!
  • snappi81
    ebbiesmamma skrev 2010-09-07 18:39:36 följande:
    Hej! Någon som vet vad det här är för märke på overall?

www.blocket.se/alvsborg/8848_Overall___jacka_...

8848
    Altitude 8848 heter den och det är ett ganska känt märke inom "vinter" kläder. Tyvärr har jag inte prövat själv så jag vågar inte uttala mig om kvalitet eller liknande.
  • snappi81
    maadicken skrev 2010-09-07 19:39:00 följande:

hmm... det verkar som att ett av mina paket har försvunnit på vägen hur gör man för att efterlysa det tro? det kanske inte ens går när det är postat som vanligt brev?

och vad händer om dom på posten skulle få för sig att det är underfrankerat när det inte står nån avsändare? kommer det fram i alla fall? tror att mitt postombud inte alltid tänker på skrymmande avgiften, och jag tycker inte att det är mitt jobb att sköta hans jobb när jag lämnar in paketen...

Är det inte skickat med rek så är det svårt att spåra, dom brukar komma till rätta förr eller senare. Är det underfrankerat och det inte står nån avsändare så får mottagaren betala avgiften.
  • snappi81
    maadicken skrev 2010-09-07 20:08:40 följande:
    tack,  då vet jag iaf att det inte är för att det kanske är underfrankerat som det inte kommit fram och är det så att nån får lösa ut sitt paket så är jag rätt säker på att dom hör av sig  

jag får hoppas att paketet kommer tillrätta då och att köparen har lite tålamod. ddet har ju bara gått en vecka sen det skickdes iaf.
    Men du kan ju alltid kontakta posten ändå, tror all info finns på deras hemsida.
Svar på tråden Traderatråden nr 16