Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Traderatråden nr 16

Kristyr skrev 2011-01-29 21:24:21 följande:
    ja blä, får ont i magen när det går så dåligt.. tjohooo princip ny molo suit för 83...
    AnnaFreja skrev 2011-01-29 21:05:03 följande:
    Nu laddar jag upp prolistern med 44 auktioner. Har en del enkronasutrop, men så får det vara nu för jag har så enormt mycker kläder att sälja att jag blir helt anfallen av de när jag går in i pysselrummet.

Trist när ni skriver att det går dåligt på Tradera. Tycker det verkar som att man mest får bud de sista timmarna nuförtiden dock.
    har bara 1:-
    Hoppas verkligen massor med bud de sista timmarna...
    Kan inte kommentera din bild på fejjan igen ;(, men kontentan är alltså att den är tokstor för  mintjej på 76 cm, eller?
  • AnnaFreja
    Tessie2022 skrev 2011-01-30 15:48:34 följande:
    Schenker skulle ju höja priserna.. Vart hittar jag de nya prisern??

Tacksam för hjälp då jag försöker göra iordning en prolister..
    Det står under kampanjer på första sidan.
  • AnnaFreja

Har 40 auktioner ute nu. Har fått 4 köp nu och resterande ligger på 960 kronor och 42 bud. Det är ju fyra dagar kvar, men mitt mål var 2000 så vi får väl se. Det kanske var alltför optimimistiskt. Tycker det ändå känns som att det går ganska bra nu.

• AnnaFreja

Tjoho, en del bud över natten, men tyvärr en hel del auktioner som inte har något bud ännu. 59 bud nu i alla fall. Hoppas på 65 innan dagen är slut.  2 av auktionerna är jag jättenöjd med redan :)

• AnnaFreja
    Viktorsmamma skrev 2011-02-05 09:13:11 följande:

har avslut idag sen ska jag också lägga ut endel ikväll. dock ha ja inte bestämt auktionslängd. 7dar brukar gå bäst men 14 dar  så ha alla fått BB...... hmm

Tycker du ska ta 14 dagar. Klart att det måste gå bättre än 7? Beror ju förstås på vad man har ute också. Har man märkeskläder som folk söker på måste det ju vara bättre med 14 dagar.

Jag tänkte lägga ut på måndag och ta 2 veckor. Blir nog ungefär 40 auktioner igen. Funderar på att ta alla på 1 kronoas utrop. Måste bli av med allt som ligger då jag i augusti kommer att byta jobb och inte ha tid att handla och sälja så mkt som innan. Prio blir då att vara med barnen på den lediga tiden.
  • AnnaFreja

Den där kampanjen, vad var det man fick för den? Ser inte att ni skrivit det eller sett det på Tradera. Någon som vet?

• AnnaFreja
    x karin76 skrev 2011-04-12 22:31:43 följande:
    Har haft avslut häromdagen och tycker att allt gick väldigt billigt... Antagligen pga mitt i månaden. Ska nog inte göra om samma misstag igen.
    Tycker det märks väldigt tydligt särskilt på fb- sidorna att folk faktiskt inte har några pengar alls att handla för förutom en vecka vid bb/löning.

Jag har massa ute för 1 krona och det kommer en hel laddning till snart. Måste blir av med kläderna. Det ligger kasse efter kasse här som bara blir ett dåligt samvete.
  • AnnaFreja

Jag får nästan magsår av Tradera nu. Har en massa auktioner ute nu. Tog 1 kronas utrop på alla barnkläder och nu när det är tre dagar kvar är det många som bara har en krona i bud. Herregud. Det är ju nästan bara fina märkeskläder. Förstår inte varför det står så stilla. Från början regnade det in lite bud, men på hela gårdagen fick jag bara ett bud. Så jäkla segt :(.

• AnnaFreja
    AochJsMamma skrev 2011-04-17 11:17:37 följande:
    vet inte heller vad som är fel just nu, satte för en gång skull höga utrop ( har alltid 1 kr annars) men 1 kr på 3 plagg, o just de går inte alls bra jämfört med innan.. en ny åpolarn o pyret tröja för 35 kr t ex.. Avslut ikväll... o visst kan man hoppas på ninjor, men tycker att det inte ninjas lika hejhvilt nu heller.. hade jag vetat att den tröjan tex skulle gå så dåligt så hade jag behållt den.. (tji fick jag som skulle vara dukti go rensa garderoben )
    Jag undrar också vad det är som gått på tok. Har en auktion som jag är riktigt nöjd med, men resten är blaha. Pop kläder för 1-3 kronor. Nej, fy :(. Känns som om att det är nära barnbidraget nu också, så folk borde väl känna vittring på pengar nu snart . Tradera har sen jag började sälja 2007 gått mkt bättre på hösten än på våren.

Får väl undvika att titta på vad det enskilda plagget går på och bara titta på slutsumman. Då blir man kanske gladare.
  • AnnaFreja
    1638 skrev 2011-04-20 18:52:39 följande:

Jag testade lägga ut sprillans nya blingo kläder med utrop runt ½ ordinarie priset. Vissa plagg har inte fått bud andra har fått flera bud..... allt beror ju på vad som söks.

Köper personligen inte så extremt mycket kläder, varken till mig eller barnen men jag har 5 barn i 2 kullar o båda kullarna ärver en del från kusiner. Så trots min sparsamhet har de drösvis med kläder........... o skor...............

Jag kanske har budat på en sak hos dig då :)

Om en halvtimme börjar mina auktioner gå ut. Hade 1 krona på alla och har varit supernervös hela tiden nästan, men nu sista dygnet har de gått upp en del i alla fall. Inga fantasibelopp precis, men ett bra tillskott till shoppingkassan. :)
  • AnnaFreja

Jag har massor ute också. Har fått 10 köp nu och kanske 5-7 bud. Bara utgångspris på alla. Så här omöjligt har det inte varit förut. :(

Har kasse efter kasse med kläder här hemma. Ändå skänkte jag bort 5 kassar till Röda korset med bebiskläder. Min käre make blir galen på mig. Skulle behöva hyra ett loppisbord eller något för att bli av med allt + att man ändå för något litet för det.

• AnnaFreja
    Jessika82 skrev 2011-05-28 17:55:16 följande:
    är det värt att sätta ut annonser eller ska man vänta till hösten?
    Vänta till hösten, absolut. Kommer inte att sälja något mer förrän till hösten. Men det blir nog 100 auktioner med 1 kronas utrop då, för nu måste lagren minska.
Svar på tråden Traderatråden nr 16