Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-09-21 16:32:18 följande:
    Nej, det är bäst att hålla sig från sådana säljare + de som räknar ut frakten efter auktionen!
    Jag håller med de flesta av er. Skulle aldrig begära ut frakt i efterhand och har också slutat att buda hos folk som inte skriver ut portokostnad.
  • AnnaFreja

Jaa, kollade mailen nu och hade fått två köp nu under dagen, det känns inte fel det. En av mina auktioner går jättebra. Hade köp nu 139 och nu ät den upp i över 200, hehe.Då blir man glad.

• AnnaFreja
    h80 skrev 2010-09-22 20:45:40 följande:
    jag råkade också ut för det. Köpte en jacka som var beskriver som mycket fin jacka. Den var jättesliten, mailade o fick till svar "att hon hade faktiskt inte skrivit något om skicket, hon hade bara skriver att jackan var fin, dvs. färgen var fin o modellen var fin"
    Jag tror precis så. Jag misstror alla som bara skriver fint skick eller fint använt skick. Det säger ju inget. Tror att folk gärna späder på sanningen om plaggets skick också. Tyvärr tror jag att folk i allmänhet inte vill bråka eller vara besvärlig.
  • AnnaFreja
    aLttjolajban skrev 2010-09-24 14:28:02 följande:
    Jag tycker att det gick riktigt trögt att sälja mammakläder.
    mina mammakläder går jättebra tycker jag. överraskad :)
  • AnnaFreja

åh, jag var på klädbytardag igår. Där kan man snacka om fynda till skillnad motför Tradera. Nu hoppas jag få in ett litet tillskott till shoppingkassan ikväll när en del av mina auktioner går ut.

• AnnaFreja
    Lalalong skrev 2010-09-26 16:32:58 följande:
    I ett sista desperat försök att bli av med dom sista 10 plaggen på T så har jag tagit bort köp nu, men sänkt utropspriset lite. Hoppas det ska locka fram Ninjorna så här sista timmen

För er som bor i Skåne vill jag tipsa om den här gruppen på Facebook
    www.facebook.com/#!/group.php?gid=105540106175786

Vi är några tjejer som kommer dra igång barnloppisar i Sjöbo (eller i närheten). Vissa saker går ju jättebra på T, men vi är less på att samla dom där 10-50 kronors plaggen hemma som bara inte känns lönt att lägga ut på Tradera ens.
    Vet att det är OT, hoppas det inte stör för mycket!!!
    Bra tips! tyvärr bor jag i norr. Här i min lilla stad är det mycket klädbytardagar och barnloppisar på hösten och våren. Tycker det är skitkul, men ibland är det lite för mycket hysteriska mammor, hehe.
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2010-09-26 20:59:17 följande:
    blä vad dåligt det går just nu, det mesta blir osålt Rynkar på näsan
    Jag måste säga att de auktioner som jag hade 1 krona på har gått jättebra. Jag tror jag ska våga mer sånt för jag tror att det lönar sig.
Svar på tråden Traderatråden nr 16