Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Traderatråden nr 16

backi2008 skrev 2010-09-07 19:55:08 följande:
    Kan du inte maila henne och fråga varför hon skriver som hon gör?
    Jo, jag har god lust faktiskt. Antar att hon ser en chans att tjäna lite extrapengar.
  • AnnaFreja
    x karin76 skrev 2010-09-09 20:02:07 följande:
    Har en fet hög här också, men ska ta det mesta till loppis om 2 v. Bekvämt att inte behöva sälja det själv ens en gång, bara att märka - lämna in - hämta pengarna & överblivet.

Några små grejer får väl hitta till Tradera iofs, oanvända märkesplagg är svårt att få nåt för på loppis.
    Åh jag sitter och märker nu inför loppis. Vad tar du för priser?
  • AnnaFreja

Vad tycker ni är ett rimligt pris för ett par gore tex superfit vinterkängor? Har köpt ett par i fint skick på blocket och ville bara kolla om jag blev lurad eller inte.

• AnnaFreja
    h80 skrev 2010-09-12 11:19:48 följande:
    låter bra, nu har jag köpt 200 stycken i olika storlekar, perfekt att ha nu när jag ska ladda upp prolistern ikväll Glad
    Hur får ni tid att lägga ut auktioner? Det känns som att jag aldrig har tid att fota eller fixa. Har ju massa efter min lill-tjej att lägga ut nu. Hon har verkligen växt-spurtat och kan snart inte ha 68 längre. Massa fina kläder som knappt är använda.
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2010-09-12 11:43:47 följande:
    jag fotar o fyller prolistern när barnen sover Glad
    Min stora sover ju inte middag sen länge och på kvällen är det så mörkt. I-landsproblem man har. :) Men men får helt enkelt försöka att roa dem och sen springa och fota hyfsade bilder.
  • AnnaFreja

Laddar upp en massa mammakläder nu om det finns nån som är intresserad. Kommer fler om ett par dar också. Känns lite vemodigt på sätt och vis, men vi har nog besämt oss för att två barn är lagom.

• AnnaFreja
    Mamma till Simon skrev 2010-09-12 21:16:48 följande:
    det går att köpa nytt om du ångrar dej Flört
    Jo absolut! Så tänker jag. Kan inte spara allt utifall att man om fem år tänker annorlunda. Då skulle jag behöver hyra ett magasin :)

Var det inte i denna tråd förresten någon hade nåt bra sätt att bli av med fettfläckar?
  • AnnaFreja
    Viktorsmamma skrev 2010-09-15 12:37:20 följande:
    De ang. omdömmen..

jag lämnar oftast 5 på allt om ja känner att säljaren gjort sitt, och gjort de bra. Om hon tex. bjuder på frakten lite då det blivit dyrare men istället så kankse leveransen tog 1vecka, så sätter jag 5 på allt ändå för att de jämnade ut sig

jag känner att de verkar va svårt att komma upp i omdömmet, jag ha ALLTID legat på 4.7 trots att jag aldrig tar mer i porto, skickar sammadag/dan efter alltid skickar mail, då pengarna syns/då de är skickat. (vid dyrare saker mailar jag alltid och hör om kunden är nöjd om jag inte fått något omdömme)

Nu ska jag börja skicka med mailingbags + styla de lite så de är extra trevliga paket som skickas så kanske jag kan komma upp lite iaf till 4.8 =)
    Jag tror att det ändå sättet att få en 5:a i genomsnitt är om man säljer mycket nytt. Då är köparna alltid nöjda. :), sen är det en slump också.

Jag är alltid noga med skicket. Ingen av mina köpare har nånsin hört av sig och varit missnöjd, men däremot kan det ibland ta lite längre tid innan jag postar, men ändå har jag 4,8 i betyg, så det är nog mycket slumpen också.
Svar på tråden Traderatråden nr 16