• Yosa
    maggan75 skrev 2011-04-30 20:43:41 följande:
    och hon diskutterades mycket i tråden
    ser på mina favoriter-listan att jag lagt Dan/Marie där men vet inte vad jag köpt av dem Någon här som vill inboxa mig deras mailadress (eller början av adressen om ingen vill maila hela ochn utelämna dem) så kan jag se i min adresslista vad jag köpt av dem
  • Yosa

En POP velour plysch tröja är inte riktigt säsong att lägga ut nu va? Går bättre i höst, eller vad tror ni?

• Yosa
    AochJsMamma skrev 2011-05-04 18:35:58 följande:
    tror de går bättre i höst! MIna VV i velour gick osålda, o de har varit väldigt eftertraktade innan...
    då sparar jag lite till på den
  • Yosa
    1638 skrev 2011-05-14 02:20:07 följande:
    Då skriver vi in sifferkoden som står under streckoderna... inget problem..

Kan meddela lite om schenkers frakttider så ni som blir frustrerade kanske får lite bättre insikt o kanske även förståelse.
    Från det att paketet lämnas in hos ombud går det sedan til lterminal.
    Har dagens leverans redan avgått går det följande vardag.
    Efter sortering på terminal så lastas det på bilar för färd till den terminal som ligger närmast mottagarens ort. Där packas bilar om för att sedan åka med paket till ombud där kunden får hämta sitt paket.
    Bor man långt från terminal tar det en dag extra, sorteringsterminaler finns bara på vissa orter, jag tror det är Spånga, Linköping, Borås, Malmö och Helsingborg ( som även har utrikes)
    Föreställ er själva att ni bor i Malmö o mottagaren i Sundsvall.....

Sen finns det de ombud som pga tidsbrist inte hinner att ankomstregga paketetn samma dag de kommer (ska inte få ske men tyvärr gör det ) Detta medför att mottagaren får sin avisering så fort paketet är ankomstregistrerat.

Jag som ombud blev tex  kniv rånad måndagen 18/4- hade ca 30 inlämnade paket hos mig. Pga polisens tekniska undersökning så hade jag ite tillgång till butiken o kunde därmed inte skicka paketen förrän tisdagen veckan därpå (påsk emellan) Schenker kompenserade samtliga mottagande kunder, detta trots att de ej kunde rå över situationen.
    Skulle aldrig posten gjort...............
    Om man inte har någon skivare. Kan man då ändå skicka med schenker eller hur gör man då?
    Beklagar det som hände dig 18/4
  • Yosa
    Yosa skrev 2011-08-28 15:11:26 följande:
    379gram plus skrymmande blir väl 36kr i frakt va?

näe 48 blir det va :-/
  • Yosa

en annan fråga: Jag fick ett paket häromdagen där det inte satt frimärken på och inte någon avsändare. Jag är rädd att jag kommer att få "räkning" från posten. Får man den direkt eller kan den dröja? Kan jag pusta ut som ännu inte fått någon? Vågar inte lämna omdöme på säljaren förän jag vet att jag inte får betala postens straff-avgift

• Yosa

Vad är frimärken för ekonomibrev? Är ett sånt oxå värt 6kr? kan jag kombinera dem med andra vanliga ¨frimärken?

Svar på tråden Traderatråden nr 16