• Jania

Tygblöjetråden 24

Jag säger inte så ofta hand-handduk längre faktiskt, borde ta upp det igen
    När jag var liten var det själklart (å ganska noga tror jag) för vi hade rumphanddukar med (använde bidé) o de skulle man ju inte ha till händerna men de kunde nog vara likadana. *Undrar om de hängde på olika ställen?*

Ett litet stickspår bara med handdukar.....så, då kan ni fortsätta med tygblöjorna så går jag o tar igen mig en stund

Kram å god natt

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Jania
    Trollis74 skrev 2011-11-14 10:58:31 följande:
    ang sköljning.
    de nya tvätt tvättmaskinerna är snåla på sköjning.  Sätt alltid extra sköljning i programmet.
    annars finns risk att tvättmedelsrester blir kvar.

Jag har en nyföding hemma. Måste bara säga att engångsblöjor är kass på dessa små. har nu läckt så många gånger på natten och på dagen. man kan inte lägga bäbisen på sidan då läcker det som ett såll.
    nattamning med engångsblöjor funkar inte.

Jag är ju tyglöjfantast. men har avvaktat lite tills bebis blivit lite större, och bajset lugnat ner sig. (raktet bajs, vattnigt och underligt). har massa favoriter som jag inte använt ännu då bebis är för liten.

jag har nu insett att det enda som funkar är enklaste, vikblöjor , rutvävda, snappi och ett wrap runt.
    Nu ÄNTLIGEN läcker det INTE på natten.  Tacka vet jag TYGISAR!!

nyföding- 3 veckor idag 
    Har med haft problem med läckande engångs tyvärr
    De har dessutom vätskesugande material ända upp till kanten (i alla fall i fram) och om den viks ner lite, vilket den gör om barnet rör sig i sömnen, så leds kisset upp till kläder, filtar mm mm. Inte bra tänkt av libero...
  • Jania

Jo, just det, så har ju lilla Pyttis fått sitt namn
    Hon ska heta Siri

God natt

• Jania
    johlinn skrev 2011-11-14 22:59:37 följande:
    Tja Pyttis kanske blir jobbigt att heta  i skolan
  • Jania

Vill veta vilken blöjbyxa med tryckknappar som är bäst. Börjar tröttna på kardborren på IV soft.

• Jania
    MiniMillan2011 skrev 2011-11-17 05:44:57 följande:
    Är den dålig?
    Antar att du syftar på IV Softs kardborrar...?

Är nog inte sämre än annat. Har använt dem (2st) i ca 2 månader (?). Kardborren börjar få lite "hundöron" och när Pyttis sprattlar o drar i sina fötter får hon små rispor på benet.

Övrigt är att hon verkar ogilla ljudet när jag öppnar kardborren...
  • Jania

Nån som har tips eller pep?
    Pyttis o jag har vart lite förkylda plus att hon vaccinerades i fredags o var febrig å lite risig över helgen.
    EC funkar så halvdant å jag tappar liksom sugen lite då. Ska man orka försöka eller är det lika bra å ge upp o byta blöjor som på löpande band?

......trööööött.....

(tycker det är tråkigt att byta blöjor å så synd om henne att ligga blöt eller bajsig)

• Jania
    llotta skrev 2011-11-20 21:51:30 följande:
    Kardborrar är lite klurigt tycker jag, praktiskt att sätta på/ta av - opraktiskt på typ alla andra sätt. Body eller byxor över känns nästan nödvändigt för att slippa risp... Nu är våra bg inte helt nya, men ändå.
    Bara det att jag tycker det är så jobbigt att knäppa den där rackarns bodyn eller dra på byxor hela tiden....
  • Jania

Kram kram å tack för pepp
    Jag är ju såklart glad de gånger det funkar m pottan. Just att det har flutit på så otroligt bra, hon har vart duktig att säga till å jag har förstått. Å nu när det inte riktigt funkat så kännre jag mig uppgiven...vet att jag inte borde det.

Nu har lilla Pyttis i alla fall vart superduktig å kissat lite i blöjan å lite i pottan. Men nån ny blöja ville hon inte ha på rumpan så nu sitter hon, i knät, barrumpad och en viss mamma håller tummarna för att hon inte är bajsnödig ;-P

Kram igen på er

• Jania

Hej hej alla...vad tyst det vart ett tag :-P

Tänkte fråga om nå'n vet hur stor skillnaden i storlek är mellan snappi o snappi toddler.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24