telgebo skrev 2011-09-27 22:58:17 följande:
Förresten kan man använda vanligt tvättmedel men skippa sköljmedel? Eller ska man köpa nåt speciellt tvättmedel? Jag tänker ju att det ju vanligt bomullstyg som tyg kökshandduk och det har jag ju inget speciellt tvättmedel till.
Jag har använt coop änglamark ett par ggr. Sedan skona utan parfym. Några tvättar har jag använt tvättnötter, men de tog slut och jag har inte köpt några nya.
Använd ALDRIG sköljmedel.
Den klassiska vikningen är den som du har på länken Loreena skrev in. Den du blev fövirrad av. Den är inte krånglig alls när man gjort den ett par ggr. Jag använder den och det går finemang. Min sambo kan också vika den - samtidigt som han ser på TV! Så det finns nog hopp för dig med
(Ja, det där med att han är man är på skoj...kunde bara inte låta bli att driva lite med det motsatta könet i dess frånvaro).
Här är en länk som nå'n annan här i tråden tipsat om tidigare. Det är finfint att vika så runt benen så klarar blöjan bajset lite bättre. Tyvärr har Pyttis fortfarande diarre så ingen blöja klarar hennes nu. Men EC funkar ganska bra och det blir oftast bara en eller ingen bajsblöja om dan
Nu ska jag leta efter nå't som nån skrev i tråden för nån dag sedan....minns inte vad det handlade om så det tar väl en stund :-P
God natt på er/God morgon