Tygtiiger skrev 2011-08-29 20:52:10 följande:
(Det tog tre veckor innan vår äldste hade fått sitt tilltalsnamn och tre månader innan han fått alla sina namn. Med lillebror tog det två veckor innan han fick tilltalsnamnet... och tre månader innan vi skickade in namnlappen, återigen.
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile2.gif)
Kan vi hjälpa dig och rösta på namnförslag??)
Om det vore så enkelt. Idag tyckte jag att min sambos förslag, Tilde, kanske faktiskt skulle funka. Jag har gått och klämt på namnet i flera dagar. Men när jag kläckte ur mig att det kanske faktiskt känns bra att kalla henne det säger han; Emilia.
Asså, han har gjort så flera ggr. Vi har diskuterat kring ett namn och jag har låtit det sjunka in å nästan accepterat vårt "val" och då kommer han med nå't nytt.
Emilia är fint, sa jag. Men efter en stund kände jag att det nog inte var riktigt rätt. Och att jag dessutom i flera dagar har gått och funderat kring Tilde. Tilde låter piggt, glatt och lite busigt tycker jag. Emilia låter mer som hon tar det lugnt och kanske målar naglarna så fort hon får några sekunder över..... Finflicka liksom....
Nåja. Hur som så är det sent nu och lilla Pyttis ska ha mat. Hade mjälkstockning för en vecka sen så jag måste passa mig för att gå för länge mellan amningarna.
Många tack o kramar för svaren jag fått ikväll. Kikar in en annan dag o ser om nå'n skrivit nå't mer svar
God natt på er allihopa