• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Lillasyster82

Funderar själv på just att använda tygblöjor till min kommande (förstfödda). Låter som denna tråden är något för mig och att jag säkert får många svar på de frågor som kommer komma längs vägen.

För nu så favoritar jag bara tråden... :) 

• inessa

Hej, undrar om det är någon som kan rekommendera Poops pocketblöjor? Jag har bara erfarenhet av vikisar och imsevimse AIO och pojken har nu snabbt vuxit ur de blöjor jag hade och letar nu efter bra alternativ på blöjor som han kan ha resten av blöjtiden. Vet att det finns en mängd olika märken av pocketblöjor och lika många förespråkare av dessa, men är det någon som har testat Poops och gjort någon jämförelse?

• llotta

inessa - jag hänger i en tygblöjegrupp på Facebook (som jag varmt kan rekommendera) och där är det många som gillar poops!

• inessa
    llotta skrev 2013-04-02 09:16:29 följande:
    inessa - jag hänger i en tygblöjegrupp på Facebook (som jag varmt kan rekommendera) och där är det många som gillar poops!
    Ok tack för tipset! Kan du länka dit eller vad har gruppen för namn? 
  • Lillasyster82
    Hestia skrev 2013-04-06 22:55:55 följande:
    Nu har jag fått ordning på mina tygblöjor, och skrivit ett inlägg om våra erfarenheter här: henriettae.typepad.com/allman/2013/04/ tygblöjor.html

Kommer inte in på länken, försökte sen på grundadressen och då fick jag upp ett meddelande att man måste ha användarnamn och lösenord. Skulle vilket fall som helst gärna läsa om era erfarenheter, tack!
  • Bobelin

Har fått klartecken från förskolechefen att de använder de blöjor som föräldrarna vill använda.

Så nu kan jag fylla på lite i mitt blöjförråd. Vet bara inte vilka blöjor jag ska välja!!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24