Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Bra att du tar tag i det bdmc, jag drog mig länge! Borde sökt direkt när hon föddes i stort sett, men jag orkade inte det då och alla sa att hon ju skulle lära sig äta normalt....
Men när hon va 10 mån hade jag fått nog! Då blev det en ansökan och i a f 1500 kr mer i plånboken i någon månad (fick bara det på 6 mån tack vare vår dum-dr). Så nu är ny ansökan inskickad och jag väntar som sagt bara på läkarintyget men Jan B. är inte den snabbaste på planeten och jag väntar även intyg från Lund som jag inte fått!
Stress,stress, stress för jag vill ju få in allt så fort som möjligt för att det ska bli klart snabbare.
Det enda negativa med vb är att de räknar det som en inkomst när man ska betala dagisavg.! Det tycker jag är fruktansvärt och egentligen även om man måste gå på soc, för det är pengar man får för att man har ett sjukt barn, ingen jäkla lön eller liknande, men jag kan samtidigt förstå det, men att behöva räkna det som en inkomst känns fel... Det påverkar även bostadsbidraget så du tänker på det!