• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Är i Madrid på en lillsemester innan cirkusen riktigt drar igång... Men nu ser det ut som om hela behandlingen kan vara i fara iaf om vi inte lyckas ta oss hem före måndag! :( Förbaskade j-la vulkanj-l! Nej - sprutan ska tas först på måndag, det föresvävade mig aldrig att plocka med den ens! vi ska ju komma hem tidigt på söndag eftermiddag! Nu får jag vara glad om vi kommer hem på måndag ens... Är asförbannad, nervös och försöker att hitta en lösning på ett "worst case scenario!" Låla

• LoLiNi

Orkar inte jaga rätt på kliniker, inte med iPod Touch som surfmedel iaf. Känns helt surrealistiskt! Försöker att hålla huvudet kallt och inte hetsa upp mig i onödan! Tror inte klinikerna är öppna på lördagar o söndagar här i "mañana-land" och förhoppningsvis har läget förbättrats till på måndag! //Låla

• LoLiNi

Tack för alla nummer - det var lättare än så. Efter att ha gjort lite research på mina mediciners namn så gick jag in på ett apotek (Farmacia) och efter lite letande o två besök för att bekräfta lite med dr. Söritsa så fick jag tag på precis allt det jag behövde! :D Kramar från en lättad Låla PS. Vi lämnar Madrid med buss imorgon onsdag. DS.

• LoLiNi

Äntligen är vi hemma! Alla mediciner tagna som de skulle och tack vare att en del av er andra fått andra märken och typer av samma sak så kände jag igen det som de spanska apoteket kunder erbjuda! :)

En hemskt lång bussresa på 50+ timmar, men den blev trots allt ganska trevlig tack vare de andra strandade passagerarna. Den var dock onödigt lång dels för att toan i bussen ej var tömd när vi klev på (tömdes först i Frankrike) och dessutom nedgrisad, men också för att vi var tvingade att åka över Holland för att hämta den andre av de avlösande chaufförerna! :(

Men är nu hemma och försöker att få nåt gjort - blir lite av ett antiklimax att först sitta fast på en buss med synintryck från alla håll och halvdålig sömn...
    Är nöjd att medicinerna är avklarade för några dagar, ska göra VUL på onsdag för att kolla att jag är nedreglerad och att allt ser normalt ut, sen börjar östrogen-kuren igen!

Nu ska vi bara punga ut med del två av stålarna... :(

Kram alla
    Låla

• LoLiNi
    villsågärna38 skrev 2010-04-25 15:52:05 följande:
    Hej vänner! Har en fråga till er. Jag ruvar just nu och är lite vimsig. Osäker på om jag hade tagit min progynon nu till lunch och tog därför en till. Kan det vara farligt att överdosera? Nån som vet? Tar normat sett 3x2 mg och jag riskerar ju isf att ta 4x2 mg istället. Tycker inte att det borde vara farligt och känns bättre än att ta för lite men kanske är jag ute och cyklar? Kram
    Ett litet tips: skaffa en sån där doseringslåda och lägg upp varje dags piller då ser du vad du har kvar! Jag har också ställt in alla medicintider i min mobil så den påminner mig!
    Det är nog inte farligt om du tar fel en enstaka gång, men man ska definitivt inte sänka dosen sa min doktor vid förra försöket!

Caribe: tack - det är skönt att vara hemma! :)

Kram och lycka till!
    Låla
  • LoLiNi
    Nidra skrev 2010-04-26 10:10:18 följande:
    Hej! Nu har vi bokat en ny donator och ET blir v 27 på Elite, precis innan semesterstängningen! Längtar som bara den! Jag har fått ordination att börja med p-piller vid nästa mens för att tajma donatorn. Detta är nytt för mig, men jag har läst att några av er har fått käka p-piller. Hur funkar det då? Ska jag ändå ta zoladexen sedan när det börjar närma sig? Kram på er!
    Nidra - jag har haft samma ordination, fast inte med p-piller bara östrogen, p-piller innehåller ju en kombination av hormoner... fast å andra sidan så började jag med östrogen på förra mensens första dag och åt dom i sjutton dagar och på femtonde dagen så tog jag progesteron vaggisar i fem dagar och på dag sexton togs Zoladex-sprutan. Så lugn, bara lugn - Dr. Söritsa är bara dålig på att ge en fullständig bild av behandlingarna... Han är för dålig på engelska för det!

Jag ligger sju veckor före dig med ET v.20

Kram
    Låla
  • LoLiNi

Grattis kramiiis/omstart! Jättekul att det blev många ägg!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Dosen Trombyl som vanligtvis ordineras är 75 mg så det är nog bara att komma ner i samma antal mg av Albyl! Allt ligger i doseringen!
    Rätta mig någon om jag har fel.

//Låla

• LoLiNi

Fick min nedregleringsmens imorse - så nu är jag verkligen på gång. Ska på VUL imorgon, vilket känns lite "gross"! Jag menar att blöda när man ska bli undersökt… ganska onajs! :)

Lycka till Liselott! Lycka till alla andra också!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Tack, tjejer! Nu är det mer fnurror på tråden - min gyn hittade en cysta på vänstra sidan, nu vet jag inte om den är 4,5 cm eller 4,5 mm heller. Läkaren i Estland, dr Söritsa, vill att jag tar ett E2 (estradiol) blodprov och med svar imorgon. Alla labb jag vet om är stängda nu och mina akutmärkta labbar har alltid dröjt längre än nödvändigt! Undrar om man kan få dom att meddela svaret direkt till mig…

Oavsett hur det går så kommer detta nog att orsaka en fördröjning! Aldrig får man vara riktigt glad!

Kramar till alla
    Låla

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3