• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

isisisis: Hade inte du bestämt! att det skulle vara så, eller var det Caribe? Ni är så lika i era "röster" här! (Trygga och fulla av bra information) ;)

Tack alla för gratulationer! Jag försöker att hålla lyckoruset i check för att inte bli lika platt som förra gången om saker blir "päronformade"! ;)
    Kallar mig gravid-light tills dess jag ser hjärtepick på VUL den 16 juni!

//Låla

*** gravid light ***
  • LoLiNi

Ni är helt underbara, flickor! Tänk att ni har så hög tilltro till vad jag nästan trodde var ett fantasifoster (no pun intended) i mitt huvud!

Estra: precis som förra gången på RD11 och igen två embryon (ett 5(1-2) & ett 4(1))!
    crijo: det börjar bli som alla känner apan men apan känner ingen! ;)

sodkt: hoppas att alla praktiska bitar löser sig för dig - förstår knappt hur du orkar! Tur att drivkraften är starkare!

Kramar och mer pepp till oss alla, men särskilt pepp till alla som står inför försök eller andra svåra saker!

Låla

*** gravid light ***
  • LoLiNi
    inkan70 skrev 2010-06-02 18:30:38 följande:
    Yipey Låla vad roligt, nu är det väl spännande o se om det kanske är 2Flört.
    Hoppas du hittar en gyn tid fick i dag bokat en tid 01 jul i Sto sen går hon på sem, men det är lite tidigt för dig?
    Kramar Inkan
    Tror det är lite prematurt och känns som att jinxa saker genom att jaga mödravård redan! Men jag förstår precis vad du menar! Tänkte gå på Kronans mödravård här i Sumpan om det vill sig.

Kram
    Låla
    *** gravid light ***
  • LoLiNi
    Nona skrev 2010-06-02 22:44:04 följande:
    Hej Låla och vilken rysare detta är...Många små delmål innan man kan andas ut.
    Min tur med blodprov på tisdag.
    174 i Hcg, är inte det superbra?
    Tummar hålls!
    Kram
    Det är inte skyhögt, men nästan dubbelt så högt som vid första ÄD:n och det var taget på samma ruvardag (11) - första gången var det 96. Men någon här hade ett skyhögt hCG och hon hade bara ett embryo implanterat!
    Har varit och tagit ett nytt hCG idag för att vara försäkra mig om att det inte är på väg ner ist för upp! Ja, jag vet att jag kör med både bälte och hängslen! ;)

Låla
    *** gravid light ***
  • LoLiNi

Grattis till ruvning, förväntan! :)

Kram
    Låla

*** gravid light ***
  • LoLiNi

omstart: hjärtat, det låter inte som du är iform för att vare sig ruva eller vara gravid om du inte ens får sova som du ska. Tycker att det känns som om du behöver komma i balans i HELA kroppen - mind, body and soul! Jag håller nog med Bette om att ni behöver ta en paus för att komma i balans. Har ni ingen koordinator som håller koll på hur du mår egentligen - för klinikens arbete är ju också förgäves om du inte mår okej!

För egen del fick jag svaret på hCG-prov två: 540! Det är taget på RD13. Skrattande Skrattande Skrattande

Kram
    Låla

*** gravid light ***
  • LoLiNi
    plupp06 skrev 2010-06-04 17:04:24 följande:
    Omstart: Skickar en stor tröstkram till dig Hjärta

Låla: Superbra att HCG ökar med rasande fart, då sitter emryot/embryona?!  "fastklistrade" ordentligt ska du se!
    Tack Estra! Och Bettina! Och alla andra!

Nidra: Heja, heja! Lycka till!

Kram
    Låla
    *** gravid light ***
  • LoLiNi

Sakta i backarna nu! Vill allt veta svaret på APC-resistensprovet och börja medicinera om det är så att jag har benägenhet för proppar, innan jag hoppas alltför mycket på att det går hela vägen! Jag fick mf i v.6-7 förra gången!
    Men jag är bra mycket lugnare nu iaf! Och jag har lagt om planerna lite för den närmaste framtiden - skulle t ex ha åkt till Gotland med jobbet nästa helg, men det törs jag inte utifall något händer så vill jag ha tillgång till Stockholms landsting!

Men tack så mycket för alla lyckönskningar! Det värmer som sagt! Tack för att ni hjälptes åt att hålla ihop mig! Skrattande

Kram
    Låla

*** gravid light ***
  • LoLiNi
    Bette skrev 2010-06-04 23:44:14 följande:
    Du är gravid vännen. Du kommer inte få mf, detta är en stark individ som estrat sig fast. Bra att du snart får svar på blodprovet. Visst tar du väl trombyl. Tror du kan va mycket lugn.

Jag och maken gör nog ett syskonförsök till hösten i september, skulle vara mysigt att få en liten bebbe till ett syskon till C. Vill fortfarande sätta tillbaks två embryon vid alla försök, är fullt medveten om att det kan bli tvillingar då. Så underbart om vi får möjligheten att ge C ett syskon.

Så underbart att du är gravid, skickar cyberkramar till dig.

Bette
    Tack, vännen! Tur att du och de andra har bestämt att allt ska gå bra! Skrattande
    Själv, skyddar jag bara mig själv och mitt hjärta genom att inte tro helt och fullt att det ska gå bra! Det tog hårt att bli överraskad som jag blev vid mf:et!

Kram
    Låla
    *** gravid light ***
  • LoLiNi

sodkt: ang Trombyl så tar jag 160 mg på inrådan av min svenska gyn. Hoppas kunna minska den till normaldosen 75 mg, om det visar sig att jag behöver ta Fragmin eller liknande!

På Elite i Estland kan man få sätta in tre embryon, men de avråder helst och tycker att två är riskfyllt nog.

Hoppas att ni får en trevlig resa till Sverige!

Kram
    Låla

*** gravid light ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3