• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hormigita: Ja du måste ändå stå i kö, fast kanske inte lika länge, handlar nog om månader inte år iaf. Sedan kan man om man tar med sig en egen donator göra en korsdonation, dvs donatorn som du tar med till kliniken kanske inte blir din, t ex om personen du tar med inte är lik dig utseendemässigt, men då får du nog ändå vänta på en donator som är lik dig. För oss var det allra största hindret åldersgränsen, har du passerat 39 så är du inte längre välkommen till de svenska klinikerna.
    Det är bara universitetssjukhusen och en klinik i Umeå (via universitetssjukhuset där) som har rätt att göra ÄD i Sverige. Därav begränsningarna. Behovet överstiger helt enkelt tillgången på donatorer.

Här finns en lista: www.villhabarn.com/aggsve.html

villhabarn.com finns även en hel del annan info - vissa artiklar är dock ganska gamla så se upp med det.

Kram
    Låla

• LoLiNi

Så där - nu har jag beställt tid hos min akupunktör på Barnhusgatan! Tack för påminnelsen, crijo! ;)
    Du, lycka till iaf! Vem vet - ibland sätter vi själva upp hinder!
    T o m min akupunktör brukade säga att man ska tänka positivt och uppamma bilder av sig själv i huvudet som gravid! :)

Grattis o lycka till allihopa, samt pepp och kramar till alla som behöver!
    Låla

• LoLiNi

När du nedregleras så sätts din egen cykel ur spel! Helt - det är bara om du gör en naturlig FET sedan som din cykel används.

//Låla

• LoLiNi
    omstart skrev 2010-03-22 20:42:11 följande:
    här har det varit lugnt lite nu, kramar om er iaf
    Kramar tillbaka! ;)

Passar på att efterlysa: Tant Röd! Tant Röd! Ombedes att omgående bege sig till Sumpan!

Kramar till resten!
    Låla
  • LoLiNi

Tack, Inkan! :)

Vet ingenting om äggledarröntgen, tyvärr! Men det är det säkert någon annan som gör!

Kram
    Låla

• LoLiNi

tjorven: Massor med sympati och kramar - lider med dig också! Har du gjort beta hcg-blodprov? Det blir tydligare och lättare att ta till sig om man får ett lågt och/eller minskande/avstannat hcg-värde.
    Vid mitt missfall hade jag svårt att ta till mig faktumet att VULet visade att det inte fanns något kvar därinne och först när jag fick veta att hcg:t gått ner kunde jag riktigt acceptera faktum!

Kram
    Låla

• LoLiNi

omstart: Tack - hon tages tacksamt emot med kaffe och doppa!

Ska på akupunktur i kväll och hoppas att det kommer att hjälpa till att återställa menscykeln. Är just nu inne i dag 30 - hade en 24-dagars cykel innan jag började med ÄD...

Kram alla tappra,
    dL

• LoLiNi

Gottisen: skönt att höra att allting står bra till med dig!

Kram
    Låla

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3