Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

inkan70 skrev 2010-06-19 12:21:40 följande:
    Gumman jag blir så ledsen för er skull, hade verkligen hoppats att det skulle fungera den här gången.
    Sänder många styrke kramar och ta hand om er.
    Inkan
    Tack vännen!! Uppskattar ditt stöd. Kramar
  • villsågärna38

Tack Loisan och Hinos! Vi drog in till stan och kollade bröllopet och cortegen, precis kommit hem igen. Nu blir det ett glas vin. Vi är jäkligt ledsna, nog lite chockade eftersom båda äggen vi fått tillbaka i år varit 10-poängare. Förhoppningsvis orkar vi igen i augusti, vi har ju ett frysägg kvar, men just nu är jag totalt slutkörd både mentalt och kroppsligt. Får ta sommaren till att vila upp oss. Kramsr

• villsågärna38
    Nidra skrev 2010-06-19 19:47:15 följande:
    Usch, så tråkigt!! Det är hemskt att få minus när man har laddat och väntat så länge. Hoppas ni snart får tillbaka kraften så ni orkar göra fler försök. Tillslut så kommer det att gå!! Kram!
    Tack vännen! Puss
  • villsågärna38

Crijo, javabönan och lillalii69: Tack vänner för ert stöd och fina ord! Det känns tungt just nu men vi ska klara det här på nåt sätt. Kramar

• villsågärna38
    aneleh001 skrev 2010-09-28 10:46:48 följande:
    Hej varit på ultraljud idag. Inget hjärt som tickade. Hade slutat utvecklats efter plus. Så trist. Jag vet inte vad vi ska göra/orka. Fryst 7 stycken i Riga som tur är. Hur snart kan man åka dit? Vet någon om man måste få en ordentlig mens mellan?Gråter
    Oh så tråkigt!! Oerhört ledsamt med mf, förstår så väl hur du känner. Man brukar rekommendera en ordentlig men emellan för att kroppen ska hinna återhämta sig osv. Tröstkramar
  • villsågärna38
    Julia Romare skrev 2010-12-20 12:00:50 följande:
    IVF-dagar: Oj! Gud vad lättad jag blir att du vet vad jag pratar om. Man blir ju lite snopen när de låter helt frågande på AVA?
    Nästa gång blir det nog trappa ner för mig också Detta var det inte värt att sluta tvärt! Och jag, och kanske speciellt min man, var ju så skärrad efteråt att vi stirrade i taket rsten av natten. Huga muga.
    Men det släppte ju redan i natt och nu känns det bättre även om jag går på smärtlindrande.

Tabasco: Tack för trösten! Det känns redan bättre!
    Vad jag har hört har de allra flesta haft hemska mensupplevelser efter minus med ÄD. Tror dels att det kan ha att göra med att man slutar tvärt med hormonerna men även att man ofta får så tjock slemhinna då man ätit östrogen så länge. Själv trappade jag ner hormonerna under ett par dagar vid sista minuset och mådde då mkt bättre. Efter båda mina andra minus har jag legat en dag hemma när mensen kommit. Kram
  • villsågärna38
    Julia Romare skrev 2010-12-20 13:40:53 följande:
    Odette, Paltkoma och villsågärna38:
    Tack snälla finingar! Jag mår ju redan mycket bättre. Blev bara lite rädd och skärrad i natt. Skönt att höra att fler varit med om liknande. Nu räcker det med lite Ipren så funkar jag.

Stor kram till er alla!
    Va skönt att du mår bättre!! Kramar
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2010-12-30 16:39:20 följande:
    Tack tjejer för de tröstande ord. I kväll tycker vi synd om oss själva och i morgon tar vi nya tag. Vi har ju 4 kvar i frysen... Kram!
    Läste om ditt minus. Vill bara skicka en tröstkram Hjärta
  • villsågärna38
    WildaMathilda skrev 2011-09-09 12:52:37 följande:
    Hej Irma1,
    Helt rätt att du frågar tycker jag! Det är så man kan lära sig mer och diskutera mer med läkarna (och ställa krav...).
    Jo, den kan vara treskiktad på bara en del. En slemhinna är ofta lite tunnare på ena sidan (i alla fall så har den varit det för mig på alla försök) så det tror jag inte är någon fara.
    6 mm redan nu låter bra och om jag var du skulle jag inte oroa mig utan bara vänta in nästa mätning.

Kram
    Håller med - 6 mm på dag 10 är helt ok, speciellt om den är treskiktad. Min läkare har haft patienter som blivit gravida på 5 mm så det är nog inte slemhinnan som är viktigast. Irma - Om det är ett bra embryo så kommer det att funka! Kram
  • villsågärna38
    Hinos skrev 2011-09-28 16:06:23 följande:
    Då ligger man och väntar på bebisar... vattnet till den ena tvillingen gick idag!! Klockan 06.00 och jag var ensam med dottern. Tog henne och bilen och körde till förlossningen sittades på en handduk. Mannen var 30 mil bort men ringde och fick honom att komma hem!
    Nu ligger jag här och inget händer, det kan ta några dagar... Signe föddes den 28:e i vecka 34+0, idag är det den 28:e och jag är i 34+0. Vi får väl se hur det blir, de verkar iaf må bra där inne... 
    Oj, oj, oj!! Håller tummar och tår att allt ska gå bra nu. Gud va spännande!! Stora kramar
  • villsågärna38
    Fröken Bus skrev 2011-10-17 10:47:22 följande:
    Hej!

Testade i morse och fick negativt besked (EGV). Blev väldigt besviken. Ska det aldrig gå? Får lite ångest när jag tänker på att jag ju faktiskt inte vet om vi någonsin kommer attt få ett barn. Hur kommmer livet att bli om vi förblir barnlösa? Det skrämmer mig!

Jag har inte mist hoppet, känner inte att: nu är det kört, men jag är också realist! Känner mig tom, maken på jobbresa. Ska nu gå och lämna blodprov, känns så där..... Ska passa på att ta en långpromenad i höstrusket och tänka på allt och inget.

Kram till er alla, Bus
    Nej, gud va ledsen jag blir för er skull!!! Usch!! Hoppas att ni orkar komma igen. Förstår att du känner dig helt tom, det är så grymt tufft att få minus då man kämpat så. Ta dig tid att sörja nu. Stora kramar Hjärta
  • villsågärna38
    Irma1 skrev 2011-10-18 10:06:14 följande:
    Hej..

Har testat minus och har fått svar på mitt hcgtest och det va lite under 0.6 och det måste ju vara väldigt dåligt..  Jag måste väl kunna sluta med min medicinering idag.. har testat negativt på gravtest också i 4 dagar.. Har inte hunnit och fått något svar från Riga än.. Är helt knäckt nu och undrar om man aldrig kommer att fungera..  
    Usch va tråkigt!! Jätteledsen för din skull. Förstår att du är helt knäckt! Stora kramar Hjärta
  • villsågärna38
    inkan70 skrev 2011-11-03 15:15:11 följande:
    Hoppfull fy så tufft att bli hemskickad, kan dom inte hjälpa dig på något sätt?

Shanta grattis till graviditeten:)

Själv är jag nu på plats i Indien och bara väntar på kidsen, det kommer bli kejsarsnitt, datum bestäms den 12 november då vi skall till läkaren, hoppas på den 22 nov;).
    Även om jag hade önskat att jag själv varit gravid så är det inte så "tokigt" att vara "höggravid " på stranden i Goa.
    Kram och lycka till nu!! Så spännande! Hjärta
  • villsågärna38
    ahm66 skrev 2011-12-08 14:41:21 följande:
    Ja, då blev det dessvärre bekräftat. Ingen bäbis i magen nu heller Gråter
    Får tänka på vad jag vill göra vidare. Vet inte om jag orkar igenom flera gånger, med hopp som stiger och sen går rätt i backen.

Alla ni som har gjort detta många gånger - hur har ni hittat krafter ???

Jag har varit igenom 2 IVF, som blev avbrutna. Och nu 2 stk ÄD (FET) eftersom mitt färska försök blev avbrutet när jag fick "mens blödning" så min slemhinna "rasade".  Men aldrig fått något Plus, aldrig varit gravid !

Ni som provat flera gånger, och också bytit kliniker. Har ni fått ny medicinering, och så har det funkat?? 
    Har ni varit gravida, och som sen stannat upp eller fått MF ?   Är det därför ni orkar att prova igen ??
    Om ni orkar, svara mig gärna, jag behöver några solskenshistorier !!!!!
    Till saken hör ju också att jag blir 46 i mars, och knappast något yngre.....
    Vet hur tungt det är - känner så med dig! Har varit där så många gånger själv. Det enda jag kan rek är att ta tid på dig, sörj och gråt. Sen brukar man mot alla odds ändå orka komma igen och ladda om batterierna. Hur många försök man orkar är nog helt individuellt. Som IVF-dagar har vi också en lång resa bokom oss. Försökt få barn i fem år. Gjort totalt 6 ivf:er där tre gick till äggplock, två gånger fick jag tillbaka ägg och en gång blev jag gravid och fick MA. Vi rekommenderades sedan ÄD eftersom jag de sista behandlingarna fick så få ägg och fick sen hjälp på Huddinge. Började om igen med ÄD för snart två år sen. Har hunnit avverka tre donatorer, totalt gjort 6 ÄD-försök, tre ET och tre FET. Det är bara med sista donatorn vi blivit gravida (sista två gångerna), då har jag även fått cortison och blodförtunnande. Fick MA i våras och nu är jag i v.16 och allt ser jättebra ut så vi hoppas att det ska gå vägen den här gången. Vi har parallellt med detta gått föräldrautbildningen och även gjort adoptionsutredning sista året. Gjorde ett sista försök innan vi skulle skicka våra papper till Taiwan. Trodde aldrig att det skulle funka men mot alla odds verkar det så. Har i perioder varit oerhört tungt och jobbigt men vi har orkat vidare sista året eg bara pga adoptionsprocessen som ju innebar något nytt och positivt för oss. (Vi planerar att adoptera ett syskon istället nu om det blir en ÄD-bebis nästa år.) Hur länge man orkar är nog helt individuellt men om du inte testat cortison (man rek en dos på 15 mg prednisolon) och blodförtunnande t ex fragmin så ge det iaf ett försök till. Det är många som behöver den hjälpen för att bli gravida.

Stora kramar
  • villsågärna38

Hej tjejer! Jag har ett par kartor progynon, tre paket/30st progesteron vaggisar och en karta p-piller/Yasmin över om nån är intresserad? Inboxa! Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3