ahm66 skrev 2011-12-08 14:41:21 följande:
Ja, då blev det dessvärre bekräftat. Ingen bäbis i magen nu heller
Får tänka på vad jag vill göra vidare. Vet inte om jag orkar igenom flera gånger, med hopp som stiger och sen går rätt i backen.
Alla ni som har gjort detta många gånger - hur har ni hittat krafter ???
Jag har varit igenom 2 IVF, som blev avbrutna. Och nu 2 stk ÄD (FET) eftersom mitt färska försök blev avbrutet när jag fick "mens blödning" så min slemhinna "rasade". Men aldrig fått något
, aldrig varit gravid !
Ni som provat flera gånger, och också bytit kliniker. Har ni fått ny medicinering, och så har det funkat??
Har ni varit gravida, och som sen stannat upp eller fått MF ? Är det därför ni orkar att prova igen ??
Om ni orkar, svara mig gärna, jag behöver några solskenshistorier !!!!!
Till saken hör ju också att jag blir 46 i mars, och knappast något yngre.....
Vet hur tungt det är - känner så med dig! Har varit där så många gånger själv. Det enda jag kan rek är att ta tid på dig, sörj och gråt. Sen brukar man mot alla odds ändå orka komma igen och ladda om batterierna. Hur många försök man orkar är nog helt individuellt. Som IVF-dagar har vi också en lång resa bokom oss. Försökt få barn i fem år. Gjort totalt 6 ivf:er där tre gick till äggplock, två gånger fick jag tillbaka ägg och en gång blev jag gravid och fick MA. Vi rekommenderades sedan ÄD eftersom jag de sista behandlingarna fick så få ägg och fick sen hjälp på Huddinge. Började om igen med ÄD för snart två år sen. Har hunnit avverka tre donatorer, totalt gjort 6 ÄD-försök, tre ET och tre FET. Det är bara med sista donatorn vi blivit gravida (sista två gångerna), då har jag även fått cortison och blodförtunnande. Fick MA i våras och nu är jag i v.16 och allt ser jättebra ut så vi hoppas att det ska gå vägen den här gången. Vi har parallellt med detta gått föräldrautbildningen och även gjort adoptionsutredning sista året. Gjorde ett sista försök innan vi skulle skicka våra papper till Taiwan. Trodde aldrig att det skulle funka men mot alla odds verkar det så. Har i perioder varit oerhört tungt och jobbigt men vi har orkat vidare sista året eg bara pga adoptionsprocessen som ju innebar något nytt och positivt för oss. (Vi planerar att adoptera ett syskon istället nu om det blir en ÄD-bebis nästa år.) Hur länge man orkar är nog helt individuellt men om du inte testat cortison (man rek en dos på 15 mg prednisolon) och blodförtunnande t ex fragmin så ge det iaf ett försök till. Det är många som behöver den hjälpen för att bli gravida.
Stora kramar