Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

milou67 skrev 2010-03-16 20:56:40 följande:
    hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er! Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..
    Hej!
    Har hört ryktas om att det kan vara ganska meckigt med visum och så men kanske har jag missförstått. Nog bra att kolla upp iaf. Lycka till!! Kram
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2010-03-17 13:00:21 följande:
    Nidra: Bemötandet är okej tills saker inte går som det brukar! Jag tycker inte det är för mycket begärt att få reda på hur behandlingen kommer att se ut i sin helhet - jag har talat om att jag inte förväntar mig exakt info förrän det är dags men att jag skulle önska lite mer insikt vad jag har att förvänta mig! Det är mer än dr Söritsa kan hantera, uppenbarligen! Han kommunicerar bara väl så länge behandlingen fortskrider i normal form - tror att han saknar engelsk vokabulär för de avsteg som kan bli! Manlig fåfänga skulle jag vilja tillskriva! Tror också att han är trevlig så länge man inte försöker tänka själv och ställer besvärliga frågor!  Att min engelska är för detaljerad och nyanserad borde väl inte ligga mig till last! Eller? Allt jag har fått som svar på mina frågor när jag ifrågasatte varför jag skulle gå på östrogen så länge var i princip "Gör som jag säger!" Det tycker inte jag är ett okej svar! Jag ville ha en förklaring och fick nästan ingen alls! Ledsen att jag blir så upprörd, men vi betalar 45000 kronor (för andra gången) och får inga garantier! Då tycker jag att man borde tillhandahålla bättre förklaringar och måna lite mer om att patienten/klienten känner sig trygg med behandlingen! Tycker att det är nonchalant, på gränsen till ansvarslöst att tycka att jag bara ska känna att det är okej att han säger "Lita på mig, jag vet vad jag gör!" Precis fel svar för en vetgirig person! //Låla
    Usch va jobbigt. Håller helt med dig. Jag hade också blivit irriterad om jag inte fått svar på mina frågor. Är också en vetgirig person Handlar säkert som du skriver om språksvårigheter, manligt ego och kanske även om kulturkrock. För 50 år sen tror jag inte många patienter frågade läkarna i Sverige om mycket, de var i princip "gudar". Idag säger många läkare jag känner att patienterna pga internet ofta är grymt pålästa och förväntar sig ett helt annat bemötande och en annan dialog än bara för 10-15 år sen. Kramar
  • villsågärna38
    crijo skrev 2010-03-17 15:20:57 följande:
    Låla: hur ser avtalet ut mellan dig och kliniken? Kan du inte kräva pengarna tillbaka? Kan du inte prata med din gyn och be om råd när det gäller behandlingen, i fall du kan inte ta tillbaka pengarna? Det är helt otroligt!!!
    Håller med. Det är ju helt rimliga krav du har och de beter sig ju riktigt illa mot dig. Hoppas att det löser sig för er! Usch, blir mer och mer upprörd ju mer jag tänker på detta. Lider med er! Kram
  • villsågärna38
    milou67 skrev 2010-03-17 19:58:31 följande:
    hej tjejer, tack för era inlägg svara på alla på en gång;), I kiev på Isida kliniken behöver man inget visum. Man får veta 2 veckor innan man skall komma vilket exakt datum och man behöver bara stanna 5 dagar.Men dom kräver grymt många olika tester först, tex prov från slem i slidan..hm, om jag förstått rätt. Har ni gjort det? där och på sypern kostar det bara 4000 euro. Vad jag förstår kostar det ca 7000 euro i riga. Har jag rätt? jag tycker det isådanafall är för dyrt för vi har inte dom pengarna. till kiev kostar det 1500 kr per person att flyga tur o retur och hotell ca 250 kr per natt.  bette: gjorde du FET när du bara var där över dagen?
    En liten fråga bara, hur kan du få veta två veckor innan? Äggplockningen är ju ofta två till fyra dagar innan återförandet om man gör färskförsök och det går ju inte att veta på dagen när ÄP blir av. Är det därför ni ska vara där fem dagar, för att ha marginaler? Ska din make lämna spemaprov som fryses ned eller ska han lämna vid ÄP? Upplägget verkar ganska olikt övriga kliniker, därför jag frågar Kram
  • villsågärna38
    omstart skrev 2010-04-12 09:56:05 följande:
    näpp de har inte hört av sig så har ingen om när det blir och inte heller vad som hänt. Enligt första planen skulle jag börjat för en vecka sen. Får hoppas hon ringer idag. Kram kram!
    Gumman - ta och slå dem en pling och fråga så att du inte behöver oroa dig i onödan. Hoppas att du snart får sätta igång!!! Kram
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2010-04-17 01:19:37 följande:
    Är i Madrid på en lillsemester innan cirkusen riktigt drar igång... Men nu ser det ut som om hela behandlingen kan vara i fara iaf om vi inte lyckas ta oss hem före måndag! :( Förbaskade j-la vulkanj-l! Nej - sprutan ska tas först på måndag, det föresvävade mig aldrig att plocka med den ens! vi ska ju komma hem tidigt på söndag eftermiddag! Nu får jag vara glad om vi kommer hem på måndag ens... Är asförbannad, nervös och försöker att hitta en lösning på ett "worst case scenario!" Låla
    Nej men gud va jobbigt!!! Hoppas att det löser sig för er. Håller alla tummar jag har!!! Kramar
  • villsågärna38

Hej vänner! Har en fråga till er. Jag ruvar just nu och är lite vimsig. Osäker på om jag hade tagit min progynon nu till lunch och tog därför en till. Kan det vara farligt att överdosera? Nån som vet? Tar normat sett 3x2 mg och jag riskerar ju isf att ta 4x2 mg istället. Tycker inte att det borde vara farligt och känns bättre än att ta för lite men kanske är jag ute och cyklar? Kram

Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2010-04-25 16:29:35 följande:
    Ett litet tips: skaffa en sån där doseringslåda och lägg upp varje dags piller då ser du vad du har kvar! Jag har också ställt in alla medicintider i min mobil så den påminner mig! Det är nog inte farligt om du tar fel en enstaka gång, men man ska definitivt inte sänka dosen sa min doktor vid förra försöket! Caribe: tack - det är skönt att vara hemma! :) Kram och lycka till! Låla
    Tack för tipset!!! Jag brukar ha stenkoll och har inga problem att komma ihåg när jag ska ta pillren men däremot så kan jag liksom glömma det i stunden. Blir virrig av hormonerna, är inte riktigt mig själv när jag tar progesteron Då sänker jag inte iaf, får hellre ta en för mkt isf. Kram
    Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    Lilla Fia 65 skrev 2010-04-28 22:13:59 följande:
    Är det någon som vet om man kan hoppa över nedregleringssprutorna Zoladex eller Procren om man äter p-piller innan i stället? Jag tycker mig ha hört något om det? Undrar hur man går tillväga med pillrena då? För visst går det väl att styra cykeln med p-piller, på så sätt borde man väl kunna synka med donator?
    Hej!
    Hoppar in i er tråd då jag precis gjort ÄD med p-piller ist. Går på Huddinge och de gör det om man mår dåligt av nedregleringen och hellre vill detta. Både jag och donatorn åt p-piller några veckor för att synkas mot varandra. Sen fick jag info om vilken dag jag skulle sluta, då skulle jag få mens inom fem dagar. Fick mens efter fyra dagar och sen på dag 2 började jag ta Progynon/östrogen 3x2 mg. Några dagar senare började donatorn med sina sprutor. Har funkat jättebra men det kräver nog lite mer arrangemang av kliniken eftersom man kan behöva synka donatorn också. Det är enklare för dem när man bara tar en spruta. Kramar
    Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    inkan70 skrev 2010-04-29 07:49:06 följande:
    Hej tjejer, Först GRATTIS omstart underbart med så många starka ägg, nu skall det gå vägen för er jag håller alla tummar jag kan. Låla ang cystan var sittern den? Jag har en cysta som kommer och går på min högra äggledare men den är helt ofarlig och påverkar inte äggdonationen. Hoppas det är samma sak för dig. Tack villsågärna att du tog dig tid för att svara mig i ks tråden. Anledningen varför jag frågade var att rmc har med promult försökt att forcera min mens med 1 vecka mitt i cykeln. Jag slutade med promulut i lördags, i måndags var jag hos min akupunktör han var säker på att mensen skulle komma på kvällen. Blev lite stressad då den inte hade kommit på tisdags morgonen, ringde då RMC som direkt sa att jag måste kolla med ett VUL om den var på G. Då jag ännu en gång är i sto så fick jag jaga akuttider på morgonen. Fick en tid och min slemhinna var kvar och inga indikationer på att släppa, gissa om jag fick panik, FET om 2 veckor.. Onsdag morgon gick jag till en akupunktör i sto som faktiskt fick i gång mensen på em, så enligt rmc ordination tog jag 3 progynon i går kväll och nu har jag slutat att blöda.. HJÄLP! vad händer?? Har någon varit i samma situation? Jag orkar inte med en inställd donation till i Malmö, det känns ju inte så bra metod att börja med promulut mitt i cykeln och samma cykel innan donationen. Håll tummarna att det fixar sig, om inte har vi ju alltid 3 ägg i frysen i Riga som vi kan "akut" åka till och använda. Men det hade varit så skönt att slippa det och vi har ju fortfarande inte förbrukat ett enda landstingsförsök. Kramar Inkan
    Nej men gud va jobbigt!! Hoppas att det löser sig för dig. Kramar
    Ruvar på ett guldägg
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3