Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

omstart skrev 2010-04-30 21:00:14 följande:
    irma: spännande med kursinternat, hoppas ni får det roligt låla: jag tror oxå på svensk sjukvård faktiskt, om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att KS känns mycket bättre än AVA åbo. Det enda är väl att ingen av dem tror på prednisolon, men trombyl fick jag ju på KS iaf. Och så är KS mer restriktiva när det gäller frysning av embryon, de ska vara tipptopp de var inte dem som de frös ner i finland... och så måste jag säga det är så skönt att göra det på hemmaplan och slippa allt "krångel". Så önskar verkligen att de höjer åldern för ÄD i sverige! jo har ju tagit sömntabletter i 3 år hyffsat konstant...inte bra... måste kolla andra metoder. kraaaaaaaaaaaaaaaaamar söt! bette: försöker alltid sluta inför och under behandling men jag sover knappt alls... vilket är jobbigt. kramar till alla
    Gumman, va jobbigt att du inte sover!! Usch, självklart är det bra på sikt om du kan sluta men Proavan är ju trots allt inte beroendeframkallande så det är ju ändå en "bra" sömntablett. Jag har bra erfarenhet av akupunktur i många sammanhang, testa det tycker jag. Kanske kan det hjälpa dig? Kram
    Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-05-03 21:20:09 följande:
    Hallå där, Visst är det så att man analyserar vartenda symtom och som Låla sade så kan graviditet och mens ha liknande symtom. Jag själv var säker på att jag var gravid för jag var mer hungrig/samtidigt illamående och jag ville definitivt inte ha kaffe och starka lukter fick mig att må illa. Bette
    Ja det låter ju klockrent som gravsymtom, så lurigt bara att pms är så likt Jag håller tummarna för dig Omstart iaf, ryggont i korsryggen är det jättemånga som får!!!! Men om man mår illa, mår bättre när man äter och samtidigt är lite dålig i magen då? Har aldrig hört talas om att man kan bli dålig i magen av att bli gravid. Kram
    Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38

Rödluvan: Gud va roligt att läsa om hur det går för dig, v.33 - wow!!! Stora kramar till dig

Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38

Hej tjejer - lite viktig info för oss som vill vara och förbli anonyma här på FL och inte vill att någon ska veta vilka trådar vi gillar eller skriver i!

Obs - viktig info för oss som vill vara anonyma här på FL:
    Och så en liten info till er alla - kanske har ni sett debatten som pågår just nu här på FL rörande den nya Gillaknappen som kommit upp i början på alla trådstartar i veckan? (Finns bl a en tråd som heter Like-knappen.) Vill bara varna er för den. Om ni klickar på den och samtidigt är inloggade på FB (i samma webbläsare) så kommer det att synas på er FB-wall dvs för alla era vänner att ni gillar tråden på FL. Gissar att de flesta av er är anonyma här så tänk isf på att aldrig använda den om ni inte vill röja de trådar ni deltar i här. Det spelar nämligen ingen roll om man godkänt att sammankoppla FL och FB, även om du inte gjort det så kommer det att synas på din Wall på FB att du gillat tråden.

Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    inkan70 skrev 2010-05-12 07:59:52 följande:
    Låla sänder många tummisar till dig! Omstart hoppas du testade för tidigt.. I dag skall min man in och lämna sitt bidrag börjar bli lite nervöst nu hoppas hoppas det kan gå vägen den här gången. Kramar Inkan
    Lycka till Inkan, håller tummarn!!! Kram
  • villsågärna38
    inkan70 skrev 2010-05-13 11:05:19 följande:
    Tyvärr fick vi reda på att det är bara 1 ägg som befruktats av 7 st så det känns inte speciellt hoppfullt, har gråtit i snart 2 timmar nu.. fan vad jobbigt detta är. Visst finns det hopp att ägget överlever men jag förstår att chansen är liten. Vi kan dock fortfarande åka till Riga och använda våra frysisar men det hade ju varit så skönt att slippa det. Hoppas ni andra får en härlig dag! Kramar Inakn
    Förstår att du är jätteledsen. Det hade jag också varit. Hoppas, hoppas att det överlever. Kramar
  • villsågärna38
    inkan70 skrev 2010-05-25 11:39:15 följande:
    Stor depp testet var negativt , jag hade det dock på känn.. Sitter och funderar på vad vi skall göra nu..? I Malmö får vi antagligen ingen hjälp denna hösten.. Vi har 3 ägg i frysen på EGV men dom vill att vi väntar till augusti, min tanke är att skall vi ändå vänta så länge kanske man skall ta och försöka med ett nytt färsk försök. Men var är frågan, tips någon på en klinik som är snabb och billig. Polen eller Tjeckien kanske? Låla håller tummarna! Kramar Inkan
    Nej va tråkigt vännen!!! Jag lider med dig, vet hur det känns.

Förstår mig inte på Riga alls, testa att tjata på dem lite igen. Förstår inte varför ni inte skulle få göra en FET nu innan semesterstängningen. Kanske är de fullbokade och det är det som är problemet? Tycker annars att du skulle få göra på samma sätt som på KS att du börjar med Progynon redan när du får mens.

Stora tröstkramar {#lang_emotions_heart}
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-06-07 15:56:00 följande:
    Det var inte meningen att du skulle ta det så, det var i all välmening. Jag tror att embryo lättare fäster om mamman är i balans om du förstår vad jag menar, detta säger jag inte för att vara taskig, ni lägger ju ner tid, energi och pengar på behandlingarna då vill man ju vara i toppform innan beh. Jag tror att dålig sömn visst kan påverka samt för mycket stress, lite stress tror jag inte spelar så stor roll.

Bette
    Å andra sidan blir kvinnor gravida i krig och av våldtäkter så uppenbarligen funkar det vid emorma stresspåslag så länge som ägget och spermien är riktigt bra. Att inte känna någon stress efter 8-9 ivf:er/ÄD och flera års försök att få barn är nog helt omöjligt. Sen är det självklart bra om man mår så bra som möjligt men det måste ju vara upp till var och en att känna efter och bestämma var gränsen går.

Kram
  • villsågärna38
    omstart skrev 2010-06-07 16:21:09 följande:

funderar faktistk på att sluta skriva i trådarna om hur jag mår, helt och hållet.... Visst jag mår inte bra, men jag vill inte ha några "krav" inga alls på ngt sätt. känns som om många nästan tar illa upp över att jag ens försöker när jag mår som jag gör.

villsågärna: :p

Vännen - de enda som bestämmer hur många försök ni ska göra och när är du och din sambo. Önskar er all lycka och hoppas så på det lilla frysägget, att det ska överleva natten!!!! Kramar
  • villsågärna38
    Nidra skrev 2010-06-08 18:33:44 följande:
    Vi laddar inför ET v 27 på Elite i Estland. Ska bli väldigt spännande och roligt! Hoppas bara att allt flyter på och klaffar som det ska. Ja, det har varit väldigt jobbigt. Tyvärr var det inte bara ett barn utan en 1-åring, ett spädbarn på 5 veckor och en bebis i v 18 i magen. Har haft en enorm otur kan man säga, men det ska det bli ändring på nu! Någon gång måste det gå!
    Gud! Det var det värsta jag läst någonsin här på FL. Blir helt kall när jag läser vad du skriver. Är imponerad av att du står på benen överhuvudtaget. Vad du/ni är starka som orkar kämpa vidare. Stora kramar Hjärta
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3