Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

spiralling skrev 2010-06-12 17:21:32 följande:
    Nu har jag läst ikapp och förstått att jag missförstått en del. Kram till dig Crijo!!!

Vi har alla våra bakgrunder och sorger. Det var inte lätt att få besked på att jag var i klimateriet när jag var 28 år. Men efter sorg och besvikelse kändes det naturligt att försöka med äggdonation. Men jag skulle inte kunna svara på nu om jag kan tänka mig att bli mamma mellan 45-50 års ålder. Troligtvis skulle jag det. Hur kan du veta det 20 år innan Bette? Livet ändras ju och så även ens känslor. Nyfiken på hur du kan vara säker på det nu?
    Håller med dig! Eftersom vi alla har olika historier bakom oss och gått igenom många tuffa saker så är det ju superviktigt att vara finkänslig och lyhörd för vad man skriver. Själv kan jag inte förstå hur det känns att vara 28 och komma i klimakteriet. Det måste vara en chock och något som är oerhört jobbigt. Skulle därför aldrig komma med kommentarer om människors livsval i en tråd som handlade om just det, lika lite som jag skulle skriva kommentarer i en 45+ tråd om att man blir för gammal mamma om man är 50 (nåt jag inte tycker by the way). Är man inte 45 + så kan man inte veta vad man känner då.
  • villsågärna38
    omstart skrev 2010-06-14 13:32:30 följande:
    säger inget mer än att jag hänvisar till ditt egna inlägg i denna tråden som enligt mig är en 45+ tråd (typ) www.familjeliv.se/Forum-7-124/m52270926-2.htm...

enough for me.

lämnar tråden nu.

ta hand om er alla!
    ni som har mej på facebook träffar mig där.
    Nej vännen!!! Kom tillbaka! Kramar

Bette - det ser ju faktiskt ut som att du skrivit det i en 45+ tråd och jag tror att det är det som stört många här. Sodkt har ju citerat detta inlägg tidigare i tråden och det är förmodligen det som Omstart läst. Du har ju självklart rätt till dina åsikter men om detta är vad du tycker så är det inte lämpligt att skriva det i en 40+ tråd eftersom det sårar de som sökt sig dit för att få stöd och pepp. Speciellt om man själv är 30 år och omöjigt kan veta hur det är att vara 40+ och kämpa för att få barn.
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-06-14 13:39:43 följande:
    Detta är ingen 45+ tråd, jag skriver inte i den tråden självklart. Men denna tråd är för alla åldrar och att skriva att man inte vill bli en gammal mamma, tycker jag är ok i allafall.

Jag vill ej att du ska ta illa vid dig men att jag ej vill bli en gammal mamma är ju vad jag tycker.

Bette
    Tråden som Omstart länkar till ligger under Svårt att få barn och 40+ och jag tycker att det är väldigt uppenbart att TS är jätteledsen över sin situation och söker stöd bland andra som kan förstå här på FL.
  • villsågärna38

Usch va tråkigt det blev här idag. Hoppas att det lugnar ner sig snart så att vi kan fokusera på att ge varandra stöd, pepp och positiv engergi istället. Vi har ju så mycket gemensamt trots olika historier och åldrar. Stora kramar till er alla!!

Inkan - roligt att du är tillbaka Kram

• villsågärna38
    nilisen skrev 2010-06-14 18:19:10 följande:
    Som b la Inkan skrev ovan så ska vi väl finnas för varandra och ge pepp och råd!!!!!! Tjejer jag behöver er nu! Jag har varit dålig på att ge tillbaks nu ett längre tag i tråden, men jag kommer, bara jag får lite ork och ro. Tänker på er, hur vi kämpar, delar glädje, alla tårar, misslyckande, lyckande, hopp och misströstan! Alltså jag har mått skit nu sedan det uppdagades att barnet hade bred nackspalt på kubtest i v 12. Vi fick gå vidare med fostervattensprov där de misslyckades två ggr. Fick vänta ytterligare en vecka och då det gick bättre. Har fått svar på snabbanalysen som var helt ok. Väntar fortf på långtidsanalysen vilket ska komma någon gång denna vecka. Vi var på Östra flörra veckan för att kolla barnets hjärta då vår förstfödde son föddes med hjärtfel. Vad de såg på UL så skulle det vara ok. Dagen efter vart det organultraljud vilket görs då nackspalten är bred vilket kan tyda på fel på diverse organ. Läkaren fann en klumpfot. Nu till det horribla. Idag ringde kuratorn från gyn. Vi ska till henne på onsdag för vi måste förbereda alla papper för en ev abort och födande om det nu skulle visa sig att fostervattnets långanalys skulle vara galen, annars rinner tiden iväg för oss, då papper ska skrivas, skickas till socialstyrelsen mm. Det har även ringt diverse läkare till oss gällande klumpfoten och gett oss info. Enligt mitt tycke så är ju inte en klumpfot all bedrövelse, men otroligt ledsamt, men jag är så rädd att det är något mer som ska vara fel och som man inte kan tyda på fostervattensprovet. Jag håller på att bli knäpp, tänker på så mkt konstigt, att har det blivit en klumpfot så kan det vara mer som man inte kan se, andra fel, såsom hörsel, syn mm. Orkar inte mer! Snälla kan ni ge mig en tanke, hur skulle ni gjort, tänkt mm.......... Hoppas ni orkade traggla er igenom min text. Kram och kom ihåg att just du är värdefull!
    Gud va jobbigt!! Förstår att det är oerhört krävande och smärtsamt för er. Några av mina bästa vänner gick igenom något liknande förra året. De fick också förbereda abort etc för att man under ett tag trodde att barnet skulle ha en lungsjukdom som var obotlig. Nu visade det sig att så inte var fallet. Han har klumfot, diafragmabrock och en mild lungsjukdom som gick att behandla men det de gick igenom under några veckor är obeskrivligt. De har trots detta klarat sig jättebra. Pojken har opererats för sin klumfot och för diafragmabrocket och det gick jättebra. Han får mediciner för sina lungor och kommer att kunna leva sitt liv helt som vanligt även om han inte kan bli elitidrottare. Försöker inge dig lite hopp med detta och hoppas verkligen att långtidsodlingen inte visar något. Stora kramar och tummar!!!
  • villsågärna38
    plupp06 skrev 2010-06-15 14:55:28 följande:

Jaha, nu var man hemkommen från BB. Tänkte bara meddela att vår lilla prins anlände i torsdags kväll! Är fortfarande så omtumlad och överlycklig att han äntligen är här hos oss. Tårarna bara forsar när jag tänker på han. Nyper mig i benet titt som tätt bara för att bekräfta att jag inte drömmer.

Förlossningen gick över förväntan. Fick värkar i onsdags kväll och vid lunchtid på torsdag så kände jag mig orolig och åkte in. På förlossningen fick vi beskedet att jag "bara" var latensfasen och åk hem och vila...men jag kände mig så orolig i kroppen och vägrade,  personalen insåg att jag vägrade åka hem så vi fick ta in på special BB och fick där ett familjerum som jag skulle fortsätta vila under latensfasen.

I detta rum låg jag med värkar, sambo sprang med vetekudden och värmde och jag andades enligt profylax och dyktekniken. Enligt alla böcker jag malt igenom så skulle latensfasen vara ganska smärfri, men jag upplevde det som lite väl ont för att vara latensfas så blev nu riktigt nervös inför vad som komma skulle. Sa till sambon att jag minsann skulle ta epidural när jag var tillräckligt öppen, i samma veva så gick vattnet och en barnmoska kom in och tog ett CTG, sa att det såg bra ut och att jag skulle fortsätta vila. Men mitt i detta så fick jag känslan av att göra nr 2 och krävde att CTG skulle kopplas bort så jag kunde gå på toa. Barnmoskan vägrade och jag blev riktigt förbannan och sa att nu jäklar tar du bort dosorna på magen för jag tänker inte ligga här och skita i sängen fattar du v'äl. Då måste jag underöska dig först sa BM och typ 1 sekunder senade så tittar hon på mig och säger att ska föda NU!!! I fullo fart rullades jag till förlosningen och strax därefter kom underverket. Inte i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle föda barn med smärtlindring enbart bestående av 2 alvedon...

Kram från världens lyckligaste

Wow, vilken wondermom du är!! Stort grattis Kraaaaaaaaaaaaaam
  • villsågärna38
    ZXC skrev 2010-06-16 13:58:29 följande:
    Det bådar gott, så har jag känt när jag plussat!!!
    Håller tummarna!
    Kram
    ZXZX
    Har du? Oh, tack för peppet!! Känns lite bättre nu Kan ju iofs vara nåt jag ätit som gjort mig dålig i magen idag också. Kramar
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2010-06-16 14:45:30 följande:
    crijo & cammo: Det var väl ett himlans tjat på er två! Flört

Jodå det gick bra - två stycken säckar, en liten säck där hjärtslagen syntes direkt och en större säck där vi fick leta lite! :)

I detta nu väntar vi tvillingar! Ska tillbaka om två veckor precis för att kolla status igen! :)

Kram o pepp till alla!
    Låla
    Grattis - underbart Kram
  • villsågärna38
    crijo skrev 2010-06-16 21:15:14 följande:
    villsågärna: Var inte så ledsen. Du har läst att det kan vara så himla olika från person till person och från försök till försök. Jag håller tummarna! när har du testdagen?
    Tack!! Har testdag på lördag. Försöker hålla hoppet uppe tills dess. Kan ju vara molvärk, vi tänker så nu iaf  Hjärta Kramar
  • villsågärna38

Det gick inte vägen för oss den här gången heller. Minus igen! Vi har legat i sängen hela förmiddagen jag och maken, kramats, gråtit och pratat. Precis ätit frukost. Är helt slut just nu. Frågorna är så många. Varför fungerar det inte? Donatorn är ju bara 20 år, embryona var av toppkvalitet och vi vet att jag kan bli gravid. Vi fattar ingenting... Känner mig helt tom. Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3