Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Ingen rolig dag för mig. Jag fyller dessutom år. Maken har varit halvförkyld några dagar, inatt vaknade jag av att han tvättade sitt täcke i badkaret, han hade hostat sa han så det kom upp en del från magen med. Han hade dessutom 39,8 grader i feber. Sen idag på morgonen fick han kväljningar igen när han steg upp men det kom inget. HOPPAS det beror på förkylningen. Idag bara sover han. Jag flydde med barnen till mamma i morse vid 7. Nu är vi hemma och ska äta lite mat. Och att det inte är riktiga influensan för den vill jag INTE ha eller att barnen får det. FY FAN vad jag hatar alla sjukdomar! 

• Fridayyy
    Frosk skrev 2010-12-06 11:52:16 följande:
    Huva, jag trodde att jag blev sjuk igår. Mådde illa, illa, illa och fick gå och lägga mig kl 16. Laddade med hink vid sängen och på toa....men....sen blev det sakta bättre. Undrar verkligen vad det var för jag var helt säker på att jag skulle bli ms. Och den här gången var det ingen ibs mage.
    Något du ätit? Stress? Eller så var det en mycket lindrig magsjuka..! Hur fort gick det över?
  • Fridayyy
    nicely skrev 2010-12-08 16:11:36 följande:
    Zasata- vad jobbigt! Om det går kräksjuka på förskolan och barnen är lösa i megen. Borde dem bli hemskickade eftersom då sprider bara smittan och det kommer gå runt runt, runt. S gjorde vi på mitt jobb.

Usch, har samma ångest då dotterns skolas in i januari. SOm tur är det inte en småbarnsavdelning utan syskon avdelning och där brukar inte magsjukan gå runt. En gång på två år då min äldsta gick där och vi fick inte den då.

Har klarat min med ångest rätt bra nu. Direkt när den kommer så gör jag något och det fungerat bra faktiskt. Har inte frågat ut min man eller dotter. Samt så har jag inte tvättat händerna så internsivt som förut. Stolt.
    Men nu kommer min största utmaning..ska åka båt och äta julbord. Fy faaaan!!! Åker imorgon så håll tummarna. Får inte sprita händerna innan maten......
    Har mått konstigt hela dagen idag men tror att det beror på nervositeten. Mår lite illa. Ska ta med postafen ifall att...

Hoppas alla ni mår prima och längtar efter julen.
    Varför tillåter inte din psyko sprit? Jag förklarade för min att det är ganska vanligt att folk använder handsprit nu. Inte som oss fobiker men många har det hemma och jag jobbar på äldreboende och där finns det sprit, överallt på sjukhusen med. Det hjälper ju bättre mot svininfluensa och sånt med. Det är väl jättebra att man kan ha med sig handsprit och ta innan man ska äta? Du får väl iaf tvätta händerna innan? MEN ofta äter man ju inte ens med händerna. Jag har varit på julbord och skippade brödet, mycket för att jag inte ville äta med händerna och det kanske inte du ska göra då när du "tränar" dig. Det kommer att gå bra!! Duktig du är som vågar åka båt.
  • Fridayyy

Martini, jag tycker också det är roligt att ni vill ha bebis nu. Själv ska jag på UL nästa torsdag..=) Mitt illamående har nog gått över, känner lite när jag är trött. Men grav.illamående är inte så ångestladdad som annat illamående. Jag har mer haft illamående hela dagen och man är ofta jättetrött men med tre graviditeter kan jag inte säga att jag varit nära att spy en enda gång, förutom när jag tror att jag haft gallstensanfall..Är man gravid fokuserar man mer på att det som känns i magen beror på bebisen och inte något annat. Du kommer att ha så mycket annat att tänka på...Lycka till.

• Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-12-11 10:00:05 följande:
    Grattis Fridaooo jag visste inte att du var gravid. Vad roligt för er!
    Tack! Japp, tredje barnet!! Det går lite mer på rutin då..hehe. Kan inte ens säga exakt vecka jag är i.
  • Fridayyy
    Koppkaka skrev 2010-12-11 18:30:43 följande:
    Jag har nyligen plussat med vårt första barn och är lite smånervös över det här med illamående.. Men än så länge är det lugnt *peppar peppar*
    Grattis, det kommer säkert gå bra med illamåendet med..vi andra har klarat det!! Det är kämpigt ibland men sen går det över och då kommer det andra krämpor istället..hehe. Men det är det ju värt!
  • Fridayyy
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-14 10:06:30 följande:
    Nån som vet nån sida på nätet där man kan beställa Desisoft,både handspriten och ytdesinfektionen?Inget av våra apotek har den hemma i lagret konstigt nog
    Behöver snabbt svar...vill ha den hemma ifall nån blir sjuk!!
    Går det inte köpa på Apotekets e-handel??
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-12-14 10:23:16 följande:
    Någon som vill svara på nr 1563? Kanske är en bagatell bland de andra inläggen, men jag blev riktigt orolig. Bannar mig själv för mina skenande tankar.
    Tvätta händerna och sprita innan du äter nåt. Skulle det finnas baciller på hennes jacka så hoppar de ju inte automatisk ner på din, vädra jackan ute i natt.så kanske du känner dig säkrare fast jag tror inte det är nåt på den.

Det smittar inte alls så himla lätt som man kan tro ibland, jag TROR folk i allm'nhet inte sköter sin handhygien. Det är ju ofta barn som för smittan vidare eftersom de spyr där de är samt ofta har sina händer i munnen. Hade vi inte haft dagis hade det varit mycket mindre smitta tror jag.
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-12-14 22:41:00 följande:
    Btw, har bim imorgon och ska testa tänkte jag!
    Spännande, hur har det gått?

Jag ska på UL imorgon men det verkar bli snöstorm och vi har 4 mil till stället de gör UL på, vill inte åka om det är för dåligt väglag.
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-12-15 16:25:06 följande:
    Åh, jag vet inte riktigt. Testade med ett vanligt cb tidigt i morse och de är så svåra att tyda tycker jag. Så mycket ljusblått och dåliga kontraster. Jag tyckte mig ana nåt svagt.... mannen vågade inte uttala sig överhuvudtaget. Sitter just nu med ett rfsu testa tidigt och funderar på att prova. Är så kissig just nu men försöker hålla mig lite till, fyra timmar har jag hållt mig nu.
    Åh, uppdatera så fort du testat..!! Så spännande ju. Har du BIM nu eller??
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5