nicely skrev 2010-12-08 16:11:36 följande:
Zasata- vad jobbigt! Om det går kräksjuka på förskolan och barnen är lösa i megen. Borde dem bli hemskickade eftersom då sprider bara smittan och det kommer gå runt runt, runt. S gjorde vi på mitt jobb.
Usch, har samma ångest då dotterns skolas in i januari. SOm tur är det inte en småbarnsavdelning utan syskon avdelning och där brukar inte magsjukan gå runt. En gång på två år då min äldsta gick där och vi fick inte den då.
Har klarat min med ångest rätt bra nu. Direkt när den kommer så gör jag något och det fungerat bra faktiskt. Har inte frågat ut min man eller dotter. Samt så har jag inte tvättat händerna så internsivt som förut. Stolt.
Men nu kommer min största utmaning..ska åka båt och äta julbord. Fy faaaan!!! Åker imorgon så håll tummarna. Får inte sprita händerna innan maten......
Har mått konstigt hela dagen idag men tror att det beror på nervositeten. Mår lite illa. Ska ta med postafen ifall att...
Hoppas alla ni mår prima och längtar efter julen.
Varför tillåter inte din psyko sprit? Jag förklarade för min att det är ganska vanligt att folk använder handsprit nu. Inte som oss fobiker men många har det hemma och jag jobbar på äldreboende och där finns det sprit, överallt på sjukhusen med. Det hjälper ju bättre mot svininfluensa och sånt med. Det är väl jättebra att man kan ha med sig handsprit och ta innan man ska äta? Du får väl iaf tvätta händerna innan? MEN ofta äter man ju inte ens med händerna. Jag har varit på julbord och skippade brödet, mycket för att jag inte ville äta med händerna och det kanske inte du ska göra då när du "tränar" dig. Det kommer att gå bra!! Duktig du är som vågar åka båt.