Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Ni med problemmagar; har ni testat LCHF? Många blir ju mycket bättre av det. SJälv har jag inga matsmältningsproblem så jag vet inte om det funkar. Jo jag har ju gallproblem nu när jag är gravid och undviker äpple (och hoppas det hjälper). Annars är det väl mest chips och Pepsi kl 21 på kvällen som kan bli lite jobbigt..hehe.

• Fridayyy
    Snuffy skrev 2011-01-05 00:10:51 följande:
    Åh jag är ny här på forumet och lider också av emetofobi. Hoppas det är ok att jag hoppar in bland er?
    Välkommen!!
  • Fridayyy

Många av er verkar må dåligt rent fysiskt..tycker synd om er. Det finns ju så mycket olika som kan vara fel i kroppen. Endel beror ju säkert på stress och så men konstigt när de inte hittar brister eller sånt heller. Kan det bero på vad och hur man äter??

• Fridayyy
    Anonym (PANIK) skrev 2011-01-05 16:56:28 följande:

så arg ¨på min mamma! bad henne packa saker till min syster som vi kunde hämta sen så syster slapp gå in i huset, så blev hon arg på mig för att jag är så nojjig, jag har ju haft denna fobin sedan jag vara barn så hon vet ju hur det är och blir jag sjuk slås min tarm ut som redan är inflammerad :( Så ledsen och arg!!

Hon hade skurat dasset men inget mer... har if klorinat vår egna toa och är rätt noga med tvättning av händer.

Sambon åkte med henne hem och hämta sakerna och medan hon packar skulle han på ICA.

ledsen på min mor....

Smittar det innan det brutit ut förresten`??

Tråkigt att hon inte kan hjälpa dig i nuläget. Det är ju en sak om du ska träna dig i fobin men så jobbigt kan det väl inte vara för henne?
  • Fridayyy
    LillaMammis skrev 2011-01-05 19:09:43 följande:
    Ångest!
    Min väninnas pojke åkte på vks nu idag! Har inte träffat henne sen julafton så där är det lugnt.
    Men hon har inte varit i kontakt med någon med vks och ändå fick hennes pojke det! Då måste det vara luftburet!
    Hur ska jag våga gå ut? Har ingen mjölk hemma.
    Nu kollar jag barnen hela tiden och tror dom ska kräkas när som helst. Trots att dom leker och är pigga.
    Men det kom snabbt på hennes pojke. Från att vara helt pigg och äta till att kräkas bara 2 timmar!
    Sen var jag på vdc igår för halsfluss. Tänk om någon smittat oss där?
    HUr vet hon att hon inte varit i kontakt med någon med vks? Det måste han ju varit, har de bara varit hemma?? Är de säkra på att det är vks och inget annat i så fall. Kanske de ätit ute?
  • Fridayyy

Det smittas ju inte så lätt för då skulle ju alla vara sjuka som varit på ett ställe.

Själv börjar jag få ångest, jag arbetar som handläggare och sitter på ett äldreboende och 2 avdelningar har magsjuka. Har inte varit inne  där men sjuksköterskorna sitter i vårat lunchrum och de var ju där inne, klart man börjar få hjärnspöken nu då. Jag borde ju inte bli smittad för jag har inte varit på toa och jag äter egen mat och spritar mig innan.

• Fridayyy
    LillaMammis skrev 2011-01-05 19:23:53 följande:
    Hon har pratat med den hon varit hos och ingen är sjuk där inte hos hennes dotter heller. Hon har inte varit hos någon annan. Dom äter aldrig ute.
    Han kräks och har diareé.
    Då måste de antingen fått den via varor från någon affär (ex frukt med skal som inte är sköljd) eller så är det inte nåt smittsamt. Du får väl höra om nån mer i familjen blir smittad för är det så smittsamt är det ju lätt att nån annan också får det.
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-01-06 08:56:46 följande:
    Precis!!
    Har ni märkt att det fakiskt blivit ljusare ute också? Det går åt rätt håll! UNDERBART!!
    Här blir det 2 minuter ljusare varje dag. Fast idag är det riktigt snöoväder men ljusare blir det.
  • Fridayyy
    Frosk skrev 2011-01-06 09:47:26 följande:
    zasata, ja, får jag träffa nån som tror att jag ska kräkas då vill jag inte va med mer. Jag vet ju att det hjälper inte att kräkas, kanske i ett par veckor, men sen är det tillbaka. Och jag tänker inte gå och kräkas med flit varannan vecka direkt! JAg läste din länk och ska visa den med om man vill att jag ska kräkas.
    Nä varför tjatar alla inom KBT om detta. Det är ju inte som spindelfobi, det är ju bevisat. Hade jag vetat att jag blev helt frisk av att spy en gång på kommando hade jag ju gjort det men det är ju inte så jävla enkelt. Jag minns min första KBT eller vad det var och hon pratade om vad som ser ut som spya och sa Minestronesoppa och jag tänker på det än och tycker det verkar äckligt. Skulle inte äta det bara för det. Hur psykologiskt var det egentligen, då var jag runt 22 år (10 år sedan alltså). Nä de borde forska i att hitta en bättre metod.
  • Fridayyy

Jag undrar om någon är bra på blommor, jag undrar om man skulle kunna sätta tulpanlökar i kruka och ha inne, kommer de då upp som ute eller är det för varmt inne?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5