Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

middiz skrev 2010-12-26 10:27:36 följande:
    Nej det var inte dottern som spydde. Hon behövde kissa och vi skulle gå in på toaletten, hon är bara 3 så jag hjäler henne på toa. När vi kom in luktade det spya... man alla åt ju jättemycket?? Tom den där pojken som brukar  ha magsjuka. Däremot vet jag att min mans syster kan spy en gång av magsjuka och må bra sen..
    Hon var där nere och byggde lego med barnen en stund och kan ju ha gått in på toan och spytt.. men sen fikade hon ju med massa kaffe också. Det gör man väl inte om man har magsjuka???
    Nä, det borde varit något annat. Ibland kan ju en del saker lukta så ändå!!
  • Fridayyy
    jomi skrev 2010-12-26 13:31:26 följande:
    OK lite PANIK nu!! så lugna mig.......

Släktträff igår...
    Min svägerska kräktes i natt EN gång inget mer.... sa inget igår att hon mådde dåligt eller så...lämnade dem vid 21..
    Hon pussade och kramade ju min dotter under hela dan igår... och  jag myser ju med dottern med så...
    Vi har INTE delat toa sen hon blev sjuk utan hon blev sjuk hemma hos SIG!
    Chanser till att man blir sjuk???

Nojjar extra ioch med att jag är höggravid med BF i morron och har mycket värka så.....
    Vill/kan inte bli sjuk nu!!!!!!!!!!!!!!!fy fy fy fy vill bara gråta!!!!!!!!!!!

HJÄLP!!!!!!!!
     Det smittar INTE innan va???? behöver nog mest bekräftelse och pepp!!!!!

Anonym: jag är lika liten som dig i vanliga fall och jag led av grymt illamående/kräkningar när jag var gravid förra gången!
    BARNET tar vad det behöver så det behöver du inte oroa dig för det är DU som behöver all extra näring du kan få i dig!!!!

KRAM
    Är det magsjuka då? Eller för mycket julmat? Det borde ju inte vara så att det smittar eftersom hon inte var sjuk då. Har hon haft mer symptom än att hon spytt en gång? Lös mage, ingen aptit?
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2010-12-26 14:04:31 följande:
    Tyvärr är det ju ett rent lotteri det där.

När flickan spydde så var alla i det rummet utom jag. Jag höll mig i mitt sovrum ända till nästa dag.
    Dom torkade spyor, tog med henne till toaletten, pussade på henne osv.

Jag gick inte på toa förren 24 timmar senare när dom klorerat hela toan 3 gånger.
    Rörde inte henne, gick knappt i närheten alls.

Alla klarade sig, utom jag. Är det det rätt underligt?

Men jag tycker det bästa du kan göra är att försöka slappna av, trots att jag vet hur omöjligt det är.
    Killen min och min mamma satt bakom mig och höll mitt hår när jag spydde och ingen av dom känner något ännu. Ta några vitpepparkorn och försök tänka på något annat. Kan ju hända man blir sjuk av att nojja för mycket också.
    Du kan inte ha blivit smittad någon annanstans? Annars verkar det mycket underligt. Fast man kan ju få sämre immunförsvar när man är gravid fast kanske inte redan i v. 8?? Vart blev hon smittad??
  • Fridayyy
    Molina skrev 2010-12-27 09:56:12 följande:
    Skit skit skit är så rädd just nu, min dotter väckte mig i morse och vrålade över magont hajjade inte till fören hon försökte kräkas kom bara en uppstötning men saken är den också att hon lider av förstoppningar och har inte bajsat sen 22-23dec va tror ni magsjuka på ingående eller förstoppning??????
    Hon är genomförsyld med 40graders feber också. Febern fick hon här under natten.
    Har kanske med förkylningen att göra och förstoppningen? HUr går det nu då? Har du gett henne nåt för förstoppningen? Hur gammal är hon?
  • Fridayyy

Min yngsta hade också problem med förstoppning innan hon slutade med blöja och nu också ibland men det räcker med katrinplommon för henne. Skönt det. Har ni testat att ge henne det regelbundet eller har hon större problem. Hoppas hon mår bättre snart stackarn!

• Fridayyy
    lollisen skrev 2010-12-29 18:06:07 följande:
    Jag har hört talas om sprayklorin? Någon som vet vart man kan köpa/beställa det?
    OM någon skulle bli ms här, vore det ju toppen att ha det hemma menar jag, :0)

Hoppas någon vet. Kram på er!
    Jag har köpt nån slags spraymousse i vanliga mataffären men vet inte om den var så effektiv, tror inte det var ren klorin heller, en röd sprayflaska. Fast bra att ha även utan magsjuka till ex toaletten, katt-toaletten m.m. Luktar inte riktigt så skarpt heller.
  • Fridayyy
    felle skrev 2010-12-30 02:31:26 följande:
    ja, snart är det vår. skönt att julen är avklarad och att det bara är nyår kvar.
    det är dom enda sociala "tillställningar" som jag deltar i.

efter nyår blir det att isolera sig på rummet med en bunke bra filmer, läsk och något gott att tugga på! skitmysigt. :> det gör jag varje vinterhalvår.

förra vintern isolerade jag mig i 5 månader.
    gick inte ut en enda gång! sjukt.
    Inte alls bra. Men man blir inte magsjuk av att gå ut. Du kan ju börja med att gå ute på stan eller vart du nu bor, det smittar absolut inte ute i friska luften. Jag tror också att tvättar och spritar man händerna är det nog svårt att bli smittad i en affär också. Själv undviker jag att äta på restaurang och sånt. Förr gjorde jag det utan att bli sjuk men är mer rädd av mig nu. Usch. Dessutom undviker jag att träffa folk för ofta, speciellt att barnen ska träffa andra barn. Dumt av mig!
  • Fridayyy
    felle skrev 2010-12-30 14:10:53 följande:
    Fridaooo, men jag är livrädd att någon ska kräkas framför mig, eller ha typ kräkvirus på sig och sen röra vid sakerna jag ska ta..
    Ok, ja det är ju en risk men börja med att gå ut när det nästan är folktomt i affärena. Det är det ju ofta på vardagar och speciellt i januari.
  • Fridayyy
    felle skrev 2010-12-30 15:19:20 följande:
    jo jag vet, men det spelar ju ingen roll.. om det är folktomt eller inte, tänk så har någon som haft virus på fingrarna varit och smekt på t.ex cola zero'n, som jag ska köpa.. :(
    Ja, jag är noga med att sprita händerna innan jag äter om jag tar i alla förpackningar men det gjorde jag inte förr och var inte sjuk då heller. Tror inte det fastnar så lätt eftersom man ska båda tvätta händer och sprita dem så lossnar ju inte baskiluskerna så lätt. Hörde iaf en som kan sånt med baskilusker att lägger man en förpackning på en skärbräda så blir det inget på skärbrädan om du förstår vad jag menar.
  • Fridayyy

Testa lustgas!! Man kan ju be om en mindre dos från början och sen öka om man är orolig (jag mådde inte dåligt av den, blev bara dåsig). Jag tyckte jag mådde illa i 10 sek när bebisen tog sig förbi det där stället men inte speciellt mycket. Jag fick ingen ångest av det iaf.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5